Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Umuligt at slette eller få sin profil slettet fra Arto.dk

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Søren:

Og hvis du endelig mangler lidt bevis på det, så sender jeg dig gerne et link. :) 

Det link må du gerne sende. :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15083
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:38

Søren:

Der tager du nemlig fejl. Facebook HAR nemlig gjort det muligt for folk at slette deres profil fuldstændig. Måske du sku prøve at tjekke op på tingene, før du beder andre om at gøre det. 

Og hvis du endelig mangler lidt bevis på det, så sender jeg dig gerne et link. :) 

Jeg beklager meget at jeg ik var opmærksom på, at de Onsdag/Torsdag i sidste uge tilførte denne nye funktion... Men sletter FB nu os alle data, eller bliver de blot deaktiveret? Det ved hverken du eller jeg, det er kun FB der har svaret på det...

Desuden har denne problemstilling været oppe i over 1½ år, og nu lukker FB munden på kritikkerne ud af til... Smart træk men alt er ved det gamle "behind the sceen"...

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 17:08
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lone S. Hansen:

Søren:

Hvem skulle jeg undskylde overfor? Arto?. For det vil aldrig ske.  Arto har ingen grund til at beholde en brugers profil som ikke har og som aldrig ville end med at bryde nogen regler. 

Og nej jeg mener nu at flere har udtrykt deres meninger omkring situationen og det sætter jeg pris på. Selvfølgelig har der også været facts imellem. :) 

Sjovt at du skriver "slette" igen .. Men den er slettet. Fuldstændig fra deres servere. 

Hej Søren. 

Jeg siger "slettet", fordi dataen fortsat eksisterer. Den er ikke slettet.  

Jeg har efterhånden - efter en del forvirring - regnet ud, at du stadig ikke har forstået dét, selvom det er blevet forklaret for dig flere gange i denne tråd

Det din kæreste har kontrol over, er om offentligheden har adgang til hendes data eller ej. Ikke om den eksisterer eller ej. 
De to begreber "Deaktivering" og "Sletning" dækker over det samme koncept. Arto har bare valgt at være ærlige omkring navngivningen af konceptet og kalder det, hvad det er. 

Den eneste forskel på de to begreber, er at den ene - deaktivering - har en failsafe, der sørger for at brugeren kan fortryde sit valg på et senere tidspunkt. Det er den eneste forskel.  Arto har under begge begreber dataen og har ret til at opbevare den. 

Sådan foregår det også, mange andre steder.

Jeg forsøger ikke at være nedladende, men .. jeg ved ikke, om du har brug for en metafor, for at forestå hvad der foregår. 

Hvis Arto er en stor bygning, har din kæreste - helt gratis - fået et tomt rum, i den bygning til fri afbenyttelse. Hun har derefter stillet en masse ting ind i rummet og ladet døren stå åben, så alle kan komme ind og kigge på de fine ting, hun gerne vil vise frem. 
Efter et stykke tid, vil din kæreste ikke længere vise sine ting frem og hun lukker og låser døren.
Tingene i rummet er nu skjult for offentligheden - men de ER der fortsat. I Arto's besiddelse. De har dog ladet din kæreste beholde nøglen, så hun kan låse døren op igen, hvis hun en dag skulle få lyst til at vise tingene frem igen. 

Og så flipper du ud på tværs.

Nu har Arto så konfiskeret nøglen fra din kæreste.

Og så virker du tilfreds. 

For os, der fra starten har vidst at begge begreber dækker over det samme, har din vrede været ret uforståelig. 
Det er semantik du hidser dig op over. Ikke datalagring. 

Arto har ikke gjort noget galt. 

Så vidt jeg kan forstå på det du skriver, har de ikke engang ydet dårlige kundeservice. De har svaret på dine henvendelser og - ligesom brugerne på Amino - forsøgt at forklare dig situationen.  De har endda gået så langt, som at forsøge at forklare sig herinde.

Jeg lægger ikke skjul på, at jeg synes du skylder dem en offentlig undskyldning.
Ikke for, at du har hidset dig op - vi kan alle tage fejl - men for, at du i et offentigt forum har beskyldt dem for at bryde datalovgivningen "ret groft". 

Det er faktisk ret groft - og en direkte løgn, som du aldrig efterfølgende trak tilbage eller undskyldte for.

Du har offentligt tilsølet en dansk virksomhed, fordi de gratis har stillet en service til rådighed for din kæreste, og da hun ikke ønskede den mere, har de ladet hende gå med en besked om, at hun er velkommen tilbage, hvis hun en dag skulle fortryde sit valg. Alt sammen lovligt, moralsk korrekt og høfligt. 

Som tak, truer du dem med Ekstra Bladet. 

Så jeg efterlyser en undskyldning, ja.

Meget kort svar, da jeg ikke har overskud til at skulle til at svare på alt det du har skrevet. :)

Jeg holder fast på min mening, om den så i dine øjne eller andres er forkerte. 

Dermed kommer der ingen undskyldning, så den må du kigge meget langt efter. 

Og så er den ikke længere. 

Og nej jeg truer ikke med aviserne, for har op til flere journalister, som gerne vil skrive en historie om det, for der er har længe været problemer med Arto og det er bestemt ikke blevet bedre. :)

Jeg har ikke tænkt mig at kommenterer dette emne mere. :) 

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Skrevet kl. 17:09

David Mc Nally:

Søren:

Det link må du gerne sende. :)

Det får du her: 

Slet din facebook konto

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Skrevet kl. 17:11

Fashion-Seller:

Søren:

Der tager du nemlig fejl. Facebook HAR nemlig gjort det muligt for folk at slette deres profil fuldstændig. Måske du sku prøve at tjekke op på tingene, før du beder andre om at gøre det. 

Jeg beklager meget at jeg ik var opmærksom på, at de Onsdag/Torsdag i sidste uge tilførte denne nye funktion... Men sletter FB nu os alle data, eller bliver de blot deaktiveret? Det ved hverken du eller jeg, det er kun FB der har svaret på det...

Desuden har denne problemstilling været oppe i over 1½ år, og nu lukker FB munden på kritikkerne ud af til... Smart træk men alt er ved det gamle "behind the sceen"...

Som facebook selv skriver ( under deres FAQ):

Hvis du ikke tror, at du vil bruge Facebook igen og gerne vil slette din konto, kan vi ordne det for dig. Husk at du hverken kan genaktivere kontoen eller gendanne det tilføjede indhold eller information. Hvis du vil slette din konto, kontakt os venligst på denne formular, og bekræft din anmodning.

Og linket til den funktion for at slette sin konto, kan du se i mit tidligere link. 

Så nej tingene bliver ikke deaktiveret, men derimod slettet. 

Har vi så fået styr på det nu?. 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 09:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren:

Så nej tingene bliver ikke deaktiveret, men derimod slettet. 

Har vi så fået styr på det nu?. 

Lone har fuldstændig ret i sit indlæg - du vil ikke have dine data slettet, du vil bare overbevises om, at de er slettet.

Dine Facebook-data vil ikke være synlige for udefrakommende brugere, men tro mig, Facebooks ansatte vil kunne slå dine informationer op det næste år, mindst, hvis de skulle have lyst. Det samme gør sig med garanti gældende for Arto - fint nok du fortæller dem, at den kæreste naturligvis ikke har brudt loven på deres site, men det betyder ikke, at de tænker "fine and dandy, så sletter vi da bare alle data".

Det er også ret tvivlsomt om de rent faktisk _kan_ slette dine data. Forestil dig Amino - her er alle indlæg knyttet sammen med et brugernavn. Hvad forestiller du dig skal ske, hvis du sletter din Amino-bruger - forventer du, at dine indlæg også slettes? Hvad så med de omgivende indlæg, som ikke længere vil give mening? Nej, dine indlæg vil blive, lige som dit brugernavn - når man klikker på det for at se din profil, vil man formentlig få besked på, at din bruger er slettet, men dine _data_ vil stadig ligge i Aminos database.

Hvis du kan leve med det, så fint - du har vundet over Arto. Men lad være med at tro, at dine trusler om avis-artikler osv. har fået dem til at gøre noget ekstraordinært. De har blot låst din bruger, så du ikke selv kan genaktivere den. Påstår en Arto-bruger, at din kæreste har planlagt en atomar sprængning af Sønder Bøvelse Stadion, skal Artos ansatte nok finde ud af om det passer.

Fra Herlev
Tilmeldt 19. Mar 09
Skrevet kl. 23:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Lige for en god ordens skyld, så skal det siges at det ikke er min kæreste som har været omtalt, men derimod min eks kæreste. 

Har desværre først opdaget mine stavefejl, da jeg blev gjort opmærksom på det af en pige som jeg ser noget til for tiden. Og da jeg ikke kan ændre i teksten, så er det lidt ærgeligt. 

En god weekend til alle amino'er. :) 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 01:02

Søren:

Lige for en god ordens skyld, så skal det siges at det ikke er min kæreste som har været omtalt, men derimod min eks kæreste. 

Har desværre først opdaget mine stavefejl, da jeg blev gjort opmærksom på det af en pige som jeg ser noget til for tiden. Og da jeg ikke kan ændre i teksten, så er det lidt ærgeligt. 

En god weekend til alle amino'er. :) 

Hæhæ Søren, fik du lige ørene i maskinen på hjemmefronten, dér?

Den oplysning har jo ingen som helst relevans for hverken os, eller emnet der bliver debateret.  Den må du sgu redde ud med hende derhjemme.

For vores skyld, må du stikke kødargurken i alle de piger du overhovedet orker, på samme tid.  Du behøver ikke holde os up-to-date på, hvem der nu er faldet af din gasblå hævner, og hvem der eventuelt har valgt at stige op på den igen.  (I så fald, skal der i hvert fald nogle lidt mere malende beskrivelser på bordet, end den du netop bankede op med).

God fornøjelse med det og held og lykke kærestejongleringen.

Side 6 ud af 6 (58 indlæg)