Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MAMUT. Pas på. Du kan miste dit regnskab

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er et uddrag af betingelserne

BRUGERAFTALE VEDR. MAMUTs PRODUKTER OG YDELSER
Ved at installere Mamuts produkter og/eller ved at benytte Mamuts ydelser bekræfter du at have læst og forstået og at være bundet af de bestemmelser i aftalen, der gælder for disse produkter og ydelser fra Mamut ASA, selskabets helt eller delvist ejede datterselskaber og/eller repræsentanter ("Mamut"). Aftalen bør derfor nøje gennemlæses i sin helhed. Du må kun bruge de pågældende Mamut-produkter og/eller ydelser, hvis du accepterer bestemmelserne i nærværende aftale. Hvis dette ikke er tilfældet, skal du returnere softwarepakken(-erne), inkl. alle produkter og en kopi af kvitteringen, til det sted, hvor du købte softwarepakken.

mvh

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:51
Hej. Tak for det. Men den er jo lokal og ligger på vores server. Har det indflydelse alligevel med det du beskriver.? Palle
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 15:14

Jeg vil tro, at din externe ydelser fra Mamut ikke er aktiveret når du ikke betaler årlig licens som også gælder for opdateringer.

Det vil sige, du kan bruge dine regnskaber med databasen fra din egen server uden forbindelse med Mamut.dk

mvh

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:18

Hej igen.

Det eneste der sker ved offline er at den laver en lokal kopi. Ikke at man herefter kan arbejde vdere uden at betale. Jeg tror bare vi skifter til NAV nu. Vi orker ikke et sådanne system længere. Med mindre andre Aminoer har gode råd vil jeg stadig fastholde min opfattelse af at MAMUT ER ET BONDEFANGERFIRMA MAN SKAL HOLDE SIG FRA. Jeg skal på iværksættermessen hvor Mamut vil være til stede, og her kan de få lov at forklare sig.

Forresten. Hvis man køber Mamut online står der at deres betingelser er obligatoriske på en sådanne måde, at man får indtrykket af at det kun gælder i de første 12 måneder. Ikke noget om at man skal fornye eller undvære regnskab.

Måske kan dette i det mindste få Mamut folkene til at ændre deres markedsføring så andre ikke får købt "katten i sækken" ligesom os.

Hilsen Palle

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:02

Hejsa,

Jeg kan desværre stille mig i køen sammen med Palle! Jeg oplevede nøjagtig samme ting! Jeg havde været den lykkelige bruger af Mamut og sælgeren havde været så flink at oplyse, at jeg skam købte systemet og serviceaftalen var frivillig! men NEJ!!

Ved årsskiftet kunne jeg pludselig ikke komme i kontakt med mine gamle data! Så jeg ringede til Mamut og spurgte, hvorfor min revisor og jeg pludselig ikke kunne efterpostere i finansmodulet så vi kunne få lukket regnskabet! De "flinke" mennesker kunne så oplyse mig, at jeg skam ikke havde betalt serviceaftale.....jeg oplyste, at jeg jvf. deres sælgers ord om, at den var frivillig, ikke ønskede en serviceaftale! Jamen, så kunne de jo så ikke give mig adgang til mine gamle regnskabsdata! Hvis jeg ville have dette måtte jeg betale for endnu et års serviceaftale! Så blev jeg dælme rasende og talte med rigtigt store bogstaver! Jeg endte med at skrive en brev til deres salgsledes i DK og truede med sagsanlæg for ulovlig markedsføring! De endte med at give mig endnu et år - det brugte jeg dog ikke! Jeg skyndte mig, lukket mit regnskab og trak mit gamle SummaSummarum op af skuffen igen!

Jeg kan IKKE på nogen måde anbefale Mamut! Det lyder, ser godt ud - men det kommer til at koste dig en masse penge!

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 22:16

Hej Palle
Jeg har igennem min tid som ERP konsulent set en del systemer, og kan desværer fortælle dig at det er samme historie med en del af de stører ERP systemer, så som Visma er næsten også sikker på de nyere versioner af Nav også her et årligt fee der skal betales for at systemet er åbent.

men det er nok desværer den vej systemerne går.

Kan varmt anbefale online systemer som e-conomic hvis i ikke har alt for kompliserede lagerstyring.

Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:42

Hej Jacob,

Det ser jeg nu heller ikke noget problem ved, hvis virksomheden blot er åben og ærlig om det! Så skal man bare ikke sige til kunden, at han kan KØBE et system. For så er det som softwareudlejningsvirksomheden MAMUT gør - de lejer deres software ud - de sælger det ikke!! Det glemmer de bare at oplyse kunderne om!

Men på den anden side, så skal man jo se det positive her! Det kunne jo være, at en eller anden ERP leverandør lige opdagede, at deres added value i forhold til konkurrenterne netop var, at man her kunne købe softwaren og IKKE leje den! Det er helt sikkert en value, som kunne få mig til at kigge nærmere på et system! 

Fra Bredsten
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 989
Fra  FlexPOS Aps Skrevet kl. 23:06

Hej ja eller også skal folk vælge at kigge positivt(se situationen fra oven)

og kigge på hvad ønsker i den nye løsning.

for mig er det en værdi at jeg kan leje mig ind på et system og få foræret nye funktioner og updateringer

nu ved jeg ikke med mamut men de fleste ERP løsninger betaler man et start gebyr for at "købe" løsningen og en eller anden % af købs summen årligt i de de kalder veligeholdese. dette skal så dække software updateringer.(det er så først hvis der ikke kommer nogle af disse, at jeg syntes der er tale om at de bærer sig skidt ad)

men ja du har ret fejlen her er at dem der sælger løsningen nogen gange ikke informerer godt nok om hvad løsningen koster! den skalgs skal ikke stå gemt i en tyk manual(vilkor for salg)

vi har valgt at tage vedlærer af den model og sælger vores løsning med en super simpelt pris model. som alle kan forstå. :)

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)