Hej Thomas
Der sker jo rigtig mange ting her på Amino - og der bliver også lavet masser af handler. Personligt tror jeg, at jeg får 90% af mine leverandører (hjemmesideassistance, flytning, boblekuverter med rude og ja - også - gennemlæsning af et meget vigtigt brev og meget andet) fra Amino. Men jeg reagerer sjældent på "tilbud". Det, jeg gør er, at jeg læser mange tråde, og når en Aminobruger giver nogle rigtig gode råd eller siger noget begavet bliver jeg nysgerrig og tjekker, hvem vedkommende er: I profilen (hvor man derfor skal sørge for at kunne modtage PM-ere, det kan du ikke) og evt. også på deres hjemmesider. Og så bliver de langsomt (og nogle gange uden at vide det) en del af mit private, virtuelle netværk: Jeg ved, hvem jeg vil henvende mig til hvis.... eller hvis..... skal iværksættes. Det er så sjovt, når vi mødes til Aminotastic eller - snart - til Iværksættermessen, som afholdes hvert år i Forum. Kommer du?
Derfor ville jeg i dit sted skrive mere men med færre tråde, der alene handler om, hvorfor man skal købe hos dig: Bland dig i debatten, giv gode råd, opret eventuelt en blog, få noget ping-pong kørende med andre tekstforfattere her på Amino. Jeg ved ikke, om jeg er alene om den holdning, men det er mit indtryk, at man får mest ud af Amino på den måde. Alt, hvad du sender ud, får du tilbage.
Med hensyn til brug af penge på reklame: Der er mange måder at reklamere på - og jeg ville kun henvende mig til dig eller en af dine kolleger, hvis der var tale om tekstforfatning. For det er jo det, der står i navnet på din virksomhed. Der er masser af reklamesnak her på Amino om andre typer reklamer: Bannerreklamer, annoncer, hvordan man bedst deler flyers ud, om det kan betale sig at reklamere i lokalradioer. Alt muligt. Men det roterer ofte om reklamer i den mere billige ende af skalaen. Selvom din pointe er god: At man ikke sælger noget, hvis ikke man bliver set, så er der lang vej fra den smukke og ideelle verden til virkelighedens realiteter: Jeg er sikker på, at jeg ville kunne mere end fylde alle mine kurser, hvis alle mennesker i Danmark vidste, at der findes en Regnskabsskole. Så jeg burde reklamere på TV2 i primetime! Men alting koster. Der må prioriteres benhårdt i mange, mange virksomheder (jf. f.eks. interessante kommentarer til blogindlægget her). Herudover er iværksættervirksomheder nogle gange kendetegnet ved at iværksætteren både kan og vil - og nogle gange også er nødt til - at gøre så meget som muligt selv. Det er derfor, vi skal hjælpe hinanden med gode råd.
Gode pointer om, hvordan man strækker reklamebudgettet længst - hvordan vi kan blive kendte uden at betale så meget for det. Erfaringer med pressemeddelelser. Succeshistorier. Der er masser at skrive om, som vil forbinde dit navn med værdifuld viden.
De bedste hilsner
Anette