Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danske iværksættere - I er nogle tøsedrenge

Side 2 ud af 12 (112 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Lad mig sige det som det er. Indtil for få minutter siden har jeg aldrig i mit liv hørt om "TT Tekstforfatter".  Jeg ved ikke i hvilke tråde du har skrevet i og heller ikke hvad du har skrevet om.... Du kan være nok så dygtig til at skrive, men det hjælper altså ikke, hvis du holder den viden for digselv eller gemmer den væk i en hjørne af Amino.

Uden at skulle lave sammenligninger - så tag eksempelvis et kik på Hans Kjers aktiviteter herinde. Du finder ham her og der og alle steder. Det har taget Hans lidt mere end 4 indlæg og 25 svar at nå dertil.

Hvis du kan skrive eller mener du kan noget, så start med at komme ud over kanten og nå en større kreds af Aminoer. Vi er nogle som bruger tekstforfattere ofte.... Det kan godt være at vi er nogle tøsedrenge - men nu har jeg mødt en tekstforfatter, der er til tudekiks.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35

Hej T

Virker lidt dobbeltmoralsk dit indlæg her.

her tuder du lidt over at du ikke får nok besøg...ej heller ordre, selvom dine priser er i bund.

Nu tror jeg ikke der er ret mange her, der som det  første tænker .....wauv...eget firma, jeg skal bruge en tekstforfatter....

Lige som mig, tror jeg mange sidder og tænker over, hvad invisteringer der skal til for at få virksomheden til at udvikle sig...hvor kan man sætte ind, for at få et bedre produkt. For mange har allerede en base af kunder, som der ikke skal fedtes rigtigt for mere, men som skal bibeholdes(læs vedligeholdes).

Og så er der sikkert mange som er obs, på gælden man har opbygget, ved etableringen, og som man skal have bragt ned, for ikke at være for sårbare.

/Kenneth

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:40

- jeg fatter ikke helt din pointe....

Jeg ville ikke selv smide alt efter en mulig ide, jeg skal også kunne leve og forsørge min familie..

Nogen vælger skam og satse alt og når det så går galt (hvis det gør) så bor de på gaden og alt er bare væk, stemplet som dårlige betaler og hus, bil på tvang..

Jeg søger da også tilbud fra flere folk og der er da også nogen jeg har spurgt der så ikke får opgaven, men betyder jo ikke at jeg siger, prisen er for høj !!

Synes også det er meget generaliseret..

Hvorfor ikke starte småt og bygge langsomt op og selv kan følge med

Mikkel

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 19:43

Hvor er det dog en gang dansk dobbeltmorale når det er værst... Du opretter en profil på et hjælpeforum, er totalt passiv og laver et par reklame tråde.

Herefter forventer du bare folk kommer styrtende, og bestiller din arbejdskraft. Og da det viser sig, at tingene ik går efter dit hoved, er alle nogle sparsomme tøssedrenge, som intet fatter... Øhhhh!!!

Dem der vinder mest på Amino, er dem som er aktive, og viser deres evner, viden, kontakter eller bare generelt er hjælpsomme. Og det her er sådan set 2. gang jeg støder på din profil på dette site, og vil da mene jeg er aktiv...

Så stop dit tuderi, og vær dog bare en smule selvkritisk!!! Tror den der laver de største fejl og misforstår hele konceptet bag Amino er dig...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:43

TT Tekstforfatter:

Nej, jeg er ikke interesseret i et par kliks - gør hverken fra eller til. Jeg synes virkelig, at danske iværksættere mangler nosser. Nu har jeg læst adskillige indslag herinde på amino.dk siden, jeg selv gik freelance for 1 1/2 år siden efter 10 år i reklamebranchen, og det eneste danske iværksættere lader til at turde fokusere på, er hvordan de kan få gratis rådgivning og reklame. Gratis. I er ikke villige til at investere i lidt markedsføring for jer selv numindre det er uden "risiko". Jeg har haft en af de bedste reklamemænd / tekstforfattere i branchen som min mentor og kan i kraft heraf lave reklame på et meget højt niveau, men til priser som er en 1/4 af, hvad et reklamebureau ville koster jer - og alligevel er det meget få som reagere på de tråde / posts jeg starter herinde. Nej, jeg er ikke arrogant, men jeg fortsår jer simpelthen ikke. I modsætning til de fleste andre tekstforfattere har jeg rent faktisk indsat en del af mit bedste arbejde på min hjemmeside, men mange af jer tager jeg ikke den tid, der skal til for at studere det og prøve at forstå, hvad reklame kan gøre for jer - hvor meget tid, det kan spare jer for. Jeg har givet det ene gode tilbud efter det andet, og selvom der en del, der godtager det, så er der ikke desto mindre uforståeligt mange, som aldrig vender tilbage. Hvorfor jeg tænkler - "sig mig, hvad er det I forventer for nogen priser? Tænker I overhovedet over, hvor lidt, der er tilbage efter skat, og at jeg kun tjener på det én gang, hvorimod I kan tjene på det igen og igen og igen?" Der er ikke noget her i liver, der er gratis. Der er en årsag til klichéer som: "Den, der intet vover, intet vinder!"

T

Hvorfor tuder du sådan, når du kalder andre tøsedrenge? Du har grundlæggende ret i meget af det, du skriver - men formidlingen halter godt nok en del. Det må være dit bevidste valg at gøre det på den måde - med den baggrund du præsenterer, må du vide, hvad din formidling gør. Mon ikke bare det betyder, at du har valgt iværksættere som muligt kundesegment fra? Hvis det IKKE er dit mål, skal du nok øve dig lidt mere ;-)

Du må ikke glemme, at det er afsenders ansvar at blive forstået, når det handler om kommunikation!

Held og lykke uanset.

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:44
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas

Der sker jo rigtig mange ting her på Amino - og der bliver også lavet masser af handler. Personligt tror jeg, at jeg får 90% af mine leverandører (hjemmesideassistance, flytning, boblekuverter med rude og ja - også - gennemlæsning af et meget vigtigt brev og meget andet) fra Amino. Men jeg reagerer sjældent på "tilbud". Det, jeg gør er, at jeg læser mange tråde, og når en Aminobruger giver nogle rigtig gode råd eller siger noget begavet bliver jeg nysgerrig og tjekker, hvem vedkommende er: I profilen (hvor man derfor skal sørge for at kunne modtage PM-ere, det kan du ikke) og evt. også på deres hjemmesider. Og så bliver de langsomt (og nogle gange uden at vide det) en del af mit private, virtuelle netværk: Jeg ved, hvem jeg vil henvende mig til hvis.... eller hvis..... skal iværksættes. Det er så sjovt, når vi mødes til Aminotastic eller - snart - til Iværksættermessen, som afholdes hvert år i Forum. Kommer du?

Derfor ville jeg i dit sted skrive mere men med færre tråde, der alene handler om, hvorfor man skal købe hos dig: Bland dig i debatten, giv gode råd, opret eventuelt en blog, få noget ping-pong kørende med andre tekstforfattere her på Amino. Jeg ved ikke, om jeg er alene om den holdning, men det er mit indtryk, at man får mest ud af Amino på den måde. Alt, hvad du sender ud, får du tilbage.

Med hensyn til brug af penge på reklame: Der er mange måder at reklamere på - og jeg ville kun henvende mig til dig eller en af dine kolleger, hvis der var tale om tekstforfatning. For det er jo det, der står i navnet på din virksomhed. Der er masser af reklamesnak her på Amino om andre typer reklamer: Bannerreklamer, annoncer, hvordan man bedst deler flyers ud, om det kan betale sig at reklamere i lokalradioer. Alt muligt. Men det roterer ofte om reklamer i den mere billige ende af skalaen. Selvom din pointe er god: At man ikke sælger noget, hvis ikke man bliver set, så er der lang vej fra den smukke og ideelle verden til virkelighedens realiteter: Jeg er sikker på, at jeg ville kunne mere end fylde alle mine kurser, hvis alle mennesker i Danmark vidste, at der findes en Regnskabsskole. Så jeg burde reklamere på TV2 i primetime! Men alting koster. Der må prioriteres benhårdt i mange, mange virksomheder (jf. f.eks. interessante kommentarer til blogindlægget her). Herudover er iværksættervirksomheder nogle gange kendetegnet ved at iværksætteren både kan og vil - og nogle gange også er nødt til - at gøre så meget som muligt selv. Det er derfor, vi skal hjælpe hinanden med gode råd.

Gode pointer om, hvordan man strækker reklamebudgettet længst - hvordan vi kan blive kendte uden at betale så meget for det. Erfaringer med pressemeddelelser. Succeshistorier. Der er masser at skrive om, som vil forbinde dit navn med værdifuld viden.

De bedste hilsner
Anette

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 19:54

Bliver spændende og se om der kommer svar tilbage fra vores tekstforfatter ;)

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 19:57

Fin hjemmeside du har Thomas. Jeg tror ikke, vi er tøsedrenge, men, som andre skriver gør os overvejelser inden vi slår til. Når jeg ser dit arbejde, er du helt sikkert en tekstforfatter, der bør overvejes. Men overvejes betyder ikke nødvendigvis hyres. Jeg kan godt li' provokerende tekster med en god stop effekt - og tekster, der får smilet, genkendelsen og tanken frem. Når jeg ser og læser dine arbejder, så er der ingen tvivl om, at du kan provokere. Desværre synes jeg, at dine tekster og overskrifter er negativt ladede og det passer nok ikke ind særlig mange steder. Der er formentlig ikke mange, der vil sende signalet om den "sure gamle mand". Men alligevel får du mig til, at trække på smilebåndet, for din provokerende overskrift i denne tråd og indholdet i dit indlæg passer fint med det andet.

Når det så er sagt, så vil jeg overveje dig, som tekstforfatter, når jeg på et tidspunkt får behov i den retning.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:00

"Jeg har haft en af de bedste reklamemænd / tekstforfattere i branchen som min mentor og kan i kraft heraf lave reklame på et meget højt niveau".

Prøv lige at læse dette selv et par gange, og så fortæl mig at dette er god reklame for dig selv.

Jeg venter spændt på fortsættelsen, for en eller anden pointe må du da have.

At svine en hel gruppe til uden at kende noget til deres baggrund vidner om stor uvidenhed.

Vi kan alle have dårlige dage, og jeg har da også tider hvor jeg tænker " så kom dog og køb for h.."

Det kan være du bare har haft en rigtig dårlig dag ?  Op på hesten igen

mvh

jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:08
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Thomas, når du nu selv er sådan en vovepels, gerne vil betale for tingene og har brug for kunder, hvorfor kører du så ikke reklamer for dit firma på Amino?
Jeg ser frem til din ordre :-)
Bestil her:
http://sponsorlinks.amino.dk/

Dbh Martin

Side 2 ud af 12 (112 indlæg)