Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har trustpilot fået storhedsvanvid?

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa alle i dejlige mennesker =)

Vi blev i dag ringet op af en konsulent fra trustpilot som fortalte diverse omkring deres partner medlemskab osv.

Vi har egentlig ikke noget at bruge det til da vi syntes godt på deres "Firmaprofil" (Gratis profil)
Samtalen slutter med, at vi nu ikke må have et logo på vores hjemmeside, som henviser til trustpilot.dk hvis vi altså ikke betaler de 299 kr. pr. måned deres "Partnerpakke" koster.

Er det ikke lidt vildt, nu er det altså kun de firmaer der har "Partnerpakken" som må billede-linke til deres hjemmeside.

Jeg TROR ikke det er særlig mange firmaer der har denne aftale, og derfor tror jeg de er ved at skade deres eget image, mere end det er i forvejen.

Hvad mener i?

Venlig Hilsen
Anders Friis

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 18:51
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Anders,

Dvs. du vil have en service gratis, og er fortørnet over at skulle betale for det?

Det forstår jeg ikke.

Vh

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 18:52

Jeg er helt enig, jeg er også selv flere gange blevet kontaktet af deres sælgere.

Jeg synes det er en fin service de leverer, og de gør også meget for at lytte til deres kunder, men jeg synes kr. 299 pr. måned er langt overbetalt. 1/6 ville være mere passende. Jeg brugte selv deres service flittigt tidligere og har også sendt dem en del feedback, men efter oprettelsen af deres "partnerpakke" er jeg begyndt at gå udenom.

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 18:54

Henrik :

Dvs. du vil have en service gratis, og er fortørnet over at skulle betale for det?

Nu er der jo også forskel på at betale for servicen, og så at betale kr. 299 pr måned. Jeg selv har da en hel del mere ud af for eksempel Amino, og her koster Amino Plus pakken kun 1000 kroner for et år, altså under en tredjedel af prisen.

Det er ikke den samme service der leveres nej, men jeg vil nok mene at der er større sansynlighed for at jeg finder nye kunder herigennem end ved at købe trustpilots partnerpakke.

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. May 06
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:58

Hej Henrik,

Det er ikke så meget det.

Det er det med at det har været gratis til nu, og lige pludseligt koster det 299,- pr. måned.

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 19:09

De benytter sig bare af det trick, som så mange andre også benytter sig af - deriblandt Amino.

Udbyd en service gratis, og når der er skabt et behov/marked samt kendskab til service, så begynd at tage penge for det.

Man bliver p.... irriteret lige når det sker. Jeg er sikker på, at deres pris er velvalgt og de har kalkuleret med at miste nogle kunder på det.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:37

Dem især de mister er dem med få anmeldelser , tror også det bliver svært at få nye kunder vis man ikke kan være partner link uden at skulle betale , da man jo som nye ingen anmeldelser har eller man har få anmeldelser

Ja så prisen virker overdrevet for mit vedkommen Smile

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:17

Smart træk rent økonomisk, men det bekræfter kun at trustpilot ik er uafhængige, og at man reelt kan købe sig til gode anmeldelse...

Hvilket så ledes os hen på deres koncept. Vil de være uafhængig vurderingsfirma af online sider, eller er de reelt i lommen på de største?

Tilmeldt 19. Mar 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så hvidt jeg har forstået konceptet, så får webbutikkerne en fordel ud af at vise deres Trustpilot badge, for at sende et signal om at deres kunder synes positivt om produktet. Et signal som kan få andre kunder til at købe varer i netop deres butik. Er det ikke fair nok at trustpilot synes at de skaber værdi for andre og dermed kan begynde selv at tjene penge på deres service? 

Se mit projekt til bedre vagtplanlægning.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Aug 07
Indlæg ialt: 217
Fra  Techmaster Skrevet kl. 00:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle

Jeg kan godt se det er en gammel tråd den her, men faldt lige over den, så må vi se om i er her endnu.

Jeg blev noget overrasket over at læse tråden da jeres indlæg falder ret langt fra min opfattelse af Trustpilot. I skriver de "yder en service" og som jeg forstår det mener i det er rimeligt at de får penge for denne "service".

Der står jeg fuldstændig af. Trustpilot har oprettet en hjemmeside hvor en utilfreds forbruger fuldstændig omkostningsfrit kan hænge en forretning ud, helt uagtet de fatale konsekvenser en sådan, måske fuldstændig ufortjent "udhængning" kan medføre for en lille forretningsdrivende.

På den måde bondefanger Trustpilot firmaer som på grund af én enkelt dårlig anmeldelse bliver tvunget til selv aktivt at deltage i  trustpilots arrangement, ved at få deres tilfredse kunder til også at skrive anmeldelser med det ene formål at undertrykke en enkelt utilfreds kundes chikane.

Det kalder jeg ikke service.

Og når vi nu er ved service, så har jeg henvendt mig til Trustpilot med en konkret klage og det eneste svar jeg fik var et forsøg på at få mig lokket til at betale kr. 299 om måneden for et abonnement. Min klage og mine spørgsmål blev fuldstændig ignoreret og var overhovedet ikke nævnt i svaret fra Trustpilot. Så der er vist ingen tvivl om at Trustpilot mere er til for ejernes bankkontos skyld end for forbrugerne, og de er ihvertfald ikke til for webshop ejernes skyld.

Jeg har på min blog skrevet et lille indlæg om hvordan min webshop røg på Trustpilot hvis nogen skulle have lyst til at læse http://www.hansen-odense.dk/2010/02/trustpilot/

Side 1 ud af 4 (39 indlæg)