Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde har brudt kontrakt - hvad gør jeg?

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

SørenLarsen:

Hej Fashion-Seller

Eftersom der er blevet oplyst en engelsk adresse, så går jeg ud fra, at det er et engelsk ltd selskab??

Problemet er at det kan du ik bare konkludere... Hvis det er et offshore firma på "Island of Man" med en engelsk postadresse, så er det klart de engelske myndigheder intet kan finde. Det kan ligeledes være et firma fra Gibraltar, Hong Kong, Australien, Cypern, Malta, Panama, New Zealand, flere asiatiske destinationer samt en masse skattely fordelt rundt omkring i verden...

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 256
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 14:19

Ravn:

SørenLarsen:

Eftersom der er blevet oplyst en engelsk adresse, så går jeg ud fra, at det er et engelsk ltd selskab??

Da der er tale om en kunde i EU må du da have fået deres moms nr. (VAT no.) så du kunne skrive en faktura uden moms?

Mvh

Ravn

Hej Ravn,

Eftersom selskabet ikke var stiftet, da kontrakten blev underskrevet, så blev de første 2 rater sendt med moms.

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 14:20

Fashion-Seller:

SørenLarsen:

Hej Fashion-Seller

Problemet er at det kan du ik bare konkludere... Hvis det er et offshore firma på "Island of Man" med en engelsk postadresse, så er det klart de engelske myndigheder intet kan finde. Det kan ligeledes være et firma fra Gibraltar, Hong Kong, Australien, Cypern, Malta, Panama, New Zealand, flere asiatiske destinationer samt en masse skattely fordelt rundt omkring i verden...

Hej igen,

Eftersom der ikke er noget selskab, så kan det vel være underordnet?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:22

SørenLarsen:

Hej igen,

Hvis der intet selskab er, hvordan kan du så signere en kontrakt med et selskab?

Fra Tarm
Tilmeldt 6. May 07
Fra  Inmobile ApS Skrevet kl. 14:25

Fashion-Seller:

SørenLarsen:

Hej igen,

Hvis der intet selskab er, hvordan kan du så signere en kontrakt med et selskab?

Jeg gik ud fra, at personen oplyste mig selskabsoplysninger, samt adresse på et selskab, som enten var under stiftelse eller var stiftet..

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:27

SørenLarsen:

Jeg gik ud fra, at personen oplyste mig selskabsoplysninger, samt adresse på et selskab, som enten var under stiftelse eller var stiftet..

Hvis der intet selskab er, så må du vel os kende "underskrivers" ID... Og dermed gøre vedkommende erstatningsansvarlig i henhold til lovgvningen...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:30

SørenLarsen:

Hvis der intet selskab er, så må du vel os kende "underskrivers" ID... Og dermed gøre vedkommende erstatningsansvarlig i henhold til lovgvningen...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:38

Det er mig der er kunden !!!

Og jeg syntes lige så godt vi kan få det hele på bordet her. Uanset om det er til min fordel eller ej.

Jeg har været i gang med at starte virksomhed, og i opstarts fasen kontaktede jeg inmobile for at høre om udvikling af mit produkt. På dette tidspunkt var virksomheden under stiftelse og der lå derfor intet vat eller reg nummer. Vi lavede dog en kontrakt alligevel mellem selskabet som da var under stiftelse og inmobile.

Der skete desværre det at firmaets investorkreds trak sig ud af projektet da situationen lige pludselig blev ændret dramatisk. Jeg har derfor oplyst inmobile om at investor kredsen var væk og og at jeg evt ville finde pengene et andet sted, men at projektet pt var sat på pause indtil der kom den nødvendige kapital der kunne gøre produktet til virkelighed.

Resultatet var en mail med trussel om advokat og denne amino tråd.

Det er rigtigt at der ligger en kontrakt om udvikling af et produkt, men ifølge inmobile er der ikke blevet påbegyndt noget arbejde, og det er hele tiden via mail blevet oplyst fra søren at arbejde ikke ville begynde før betaling fandt sted.

Jeg mener på baggrund af disse ting at der ikke kan dokumenteres en udgift i forbindelse med den aftale der er lavet, og mener der må ligge en eller andet fortrydelsesret i dansk lov der giver mig muligheden for at sige stop og lave en annullering inden arbejdet er startet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12871
Skrevet kl. 14:46

SørenLarsen:

Hej Ravn,

Eftersom selskabet ikke var stiftet, da kontrakten blev underskrevet, så blev de første 2 rater sendt med moms.

Hej

Nu er jeg ikke med længere, har i lavet en kontrakt med et Ltd. som ikke er stiftet ? eller hvem er det i har lavet kontrakten med ?

Har i modtaget betaling nogle af de aftalete rater eller ej?

Mvh

Ravn

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:54

Ravn:

SørenLarsen:

Hej Ravn,

Hej

Nu er jeg ikke med længere, har i lavet en kontrakt med et Ltd. som ikke er stiftet ? eller hvem er det i har lavet kontrakten med ?

Har i modtaget betaling nogle af de aftalete rater eller ej?

Mvh

Ravn

Det står nu tydligt nok. De har lavet en kontrakt med et LTD, som er under "stiftelse", dog er det aldrig stiftet. De har ingen betaling modtaget, som det fremgår af flere indlæg...

Hvem de har lavet kontrakten med, har trådstarter dog ik svaret på, men man må formode at de kender vedkommendes ID...

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)