Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mini vindmøller til husstande

Side 5 ud af 7 (64 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Mikkelsen, Nr1:
Vores mølle er skam gennem afprøvet, idet den produceres af en af verdens førende vindmølle producenter i Kina.

Jeg synes det er dumt, hvis du ikke ser i øjnene, at som køber er der altså meget stor forskel på, at købe en mølle fra Kina, som der kun er opstillet et par stykker af i Danmark for nyligt - og så en mølle designet og produceret til danske forhold, som der står masser af, som har stået oppe i det danske vejr i over 20 år og bevist deres holdbarhed, produktionsniveau osv.

Jeg siger det blot af venlighed, for det virker utroværdigt på mig, hvis du som sælger påstår at der ingen forskel er på de to forhold. Og med sådan en stor investering er tillid altså afgørende.

Du skal nok hellere finde de styrker som dine møller har - og som direkte konkurrerende møller ikke har. Lad være med at sælge dem på det de ikke er - men på det de er :)

Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

 

Har ikke lige læst hele tråden så ved ikke om det allerede er nævnt.

Er selv lidt hook på denne mølle (husstandsmølle) som er både kunstnerisk og effektiv.

Kan købes hos et firma i Vejle.

http://www.telosenergy.com/

 

TNC

 

 

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 13:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg vil lige citere M.de Mib;

"At hidse sig op over vindmøller - som på alle måder er en grundlæggende god ide, synes jeg svarer meget godt til den samme ophidselse nogle mennesker leverer i forhold til gylle, hanegal eller trafik."

"Godt brølt løve !"

Vi hidser os op over det håndgribelige - en vindmølle blinker og giver (lidt) lyd fra sig. CO2 udledningen blinker og støjer ikke i min baghave, så er det OK.

Hanekyllinger begynder på et tidspunk i livet at gale, hvis de får lov at leve et normalt liv til de slagtes. Det undgår vi jo ved at slagte dem i babyalderen, godt pumpet med diverse stoffer.

Grise æder vi med sindsro - æd mindre gris få mindre gylle.

Undrer nogen sig over at en landkylling koster mere end en fabrikskylling? Hvad er det vi får for prisforskellen eller får vi noget overhovedet. Iflg eksperter får vi en hel del, nemlig at sidstnævnte er egnet som menneskeføde.

"grøn energi" koster pt mere end anden energi, og? 

Lad mig gå tilbage i tiden til 70érne. Vi kunne ikke sælge vores overskydende strøm, og vi blev fattige af vores eksperimenter. Vi forsøgte at lagre vores energi fra møller, solfangere mv. i vandtanke og gamle bilakkumulatorer, samtidig med at alle skreg af grin.

Når vi ikke kunne "opbevare" mere af vores producerede energi, så stallede vi møllerne og dækkede solfangerne til. Vi blæste på om nogen ville købe den overskydende energi og tænkte; "det kommer nok" - det gjorde det, men beslutningstagerne halter bare bagefter, dengang ganske som nu. Overrasker det?

Hvad vil jeg sige med dette.

Vi skal have mere "ildsjæl" på banen igen. Vi går i stå på området såfremt alt skal være økonomisk bæredygtigt her og nu. Når du mangler varme og vinden blæser - så sparers penge her og nu - sådan er det jo og blæs i første omgang på, at du ikke kan sælge energi når du har "overskud" - definer overskud ?

hvad med; "jeg har overskud til at producere lidt energi og dermed forbedre klimasituationen"

Din varme- og elregning er måske ikke blevet ret meget mindre (måske endda en smule større - som sagt kvalitet koster)  ( hvad koster 1.000.000 skridt i et par "kinasko" og hvad koster samme antal i et par Nike) .

En "ildsjæl" køber sig ikke fra ansvaret. Vi vil da gerne gå ind for både det ene og andet (husk Hausgaards sang om A-kraft - bare det lå i den anden ende - langt væk fra vores baghave) men det må ikke ændre et komma i vores fredfyldte dagligdag. Slagt babykyllingerne langt væk, så skal jeg nok æde dem senere, lav jeres grønne energi langt væk, så skal jeg da nok købe den, etc.etc. Livet er for kort til at overbevise nogen om noget.

Få den vindmølle op i en fart.

Brug den overskydende energi til at føde et hav af blinkende lygter på din mølle - bare for at minde alle andre på at den er der.

mvh

god week-end

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvorfor går I ikke den måske lidt utraditionelle vej og køber en af de gamle møller på 55Kw/h som der findes dog en del af endnu. Her har du ingen CO2 udslip af produktionen af møllen, som jo også skal tages i betragtning, når der tænkes grønt.

For ca. 10 år siden byggede jeg en Vestas V15 mølle på 55 Kw/h. om til en 25 kw/h husstandsmølle. Den står nu på min matrikelnr. og har været den bedste investering som jeg har lavet længe. Selvfølgelig skal man lave nogle beregninger omkring elforbruget og produktion, men i mit tilfælde så har jeg "gratis strøm og varme" her på gården.

Men som sagt, der kræves en rimelig beregning omkring produktionen og forbruget.

M.h. til de små 6Kw/h møller, så er de priser som jeg har hørt (omkring de 100 -120.000 dkr for en færdig installeret mølle) måske lige der i overkanten, idet de efter min bedste overbevisning kun egner sig til en hustand, der max bruger ca. 8000 - 10000 Kw om året.. Men ideen med at måleren løber baglæns er en forudsætning for, at hele det her gesjæft kan løbe rund.

M.v,h.

Michael

 

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere muligheder når man skal vælge strømgivende energikilde. En vindmølle er en af de bedste investeringer der er findes, hvis man også tænker på omgivelserne skal man da vælge en mølle der ikke larmer og giver flak.
Jeg har lige fået lov til at sætte en VAWT op på min matrikel 20 m fra min terrasse. Den skal op om 2 måneder, men det var en svær kamp at få lov til at sætte den op. kommunerne vil gerne vise at de tænker på miljøet, men når det komme til stykket er det en kamp. solceller og solfangere vil de også gerne bestemme over.
Min mølle bliver leveret af dk-energi.dk, Den mølle er heller ikke en kendt mølle eller er den - bare i en anden udgave.

Afregnings priserne bliver nok fortalt at de er super gode. men de skal nok studeres lide mere når man begynder at regne på økonomi. For der er forskellige regler for solceller og for vindmøller.

 

Mvh  Niels

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Dullweber:
Hvorfor går I ikke den måske lidt utraditionelle vej og køber en af de gamle møller på 55Kw/h som der findes dog en del af endnu

Personligt er jeg kun interesseret i en husstandsmølle der ER typegodkendt. Jeg har på ingen måde lyst til at kaste mig ud i ombygningsprojekter som jeg ingen forstand har på.

Michael Dullweber:
M.h. til de små 6Kw/h møller, så er de priser som jeg har hørt (omkring de 100 -120.000 dkr for en færdig installeret mølle) måske lige der i overkanten, idet de efter min bedste overbevisning kun egner sig til en hustand, der max bruger ca. 8000 - 10000 Kw om året.. Men ideen med at måleren løber baglæns er en forudsætning for, at hele det her gesjæft kan løbe rund.

Jeg er helt enig i, at de små 6kw møller absolut ikke er optimale økonomisk set. Jo mindre møller - jo mindre rentabilitet. Den nye tilbageløbsordning gælder iøvrigt kun for møller der maks producerer 6.000 kw/t om året og strømmen må ikke bruges erhvervsmæssigt. Så for mit vedkommende kan loven ikke rigtig bruges, da der netop er tale om blandet privat og erhverv - hvilket i øvrigt er tilfældet for mange der ligger i landzone, og som dermed har mulighed for opstilling af husstandsmøller. Loven er et skridt i den rigtige retning - men den er langt fra god nok, som den er.

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mini vindmøller kan godt levere op til 8000KWh om året det er forventningerne til den mini vindmølle jeg fandt på  www.dk-energi.dk

En 2 KW forventer at yde mellem 4000 - 8000KWh årligt (Det er en mini vindmølle - under 5m²) en VAWT

Den 3KW jeg skal have op bliver der lovet en ydelse på 8000 - 12000KWh årligt

Mvh

Niels

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

niels_groenbaek:
Den 3KW jeg skal have op bliver der lovet en ydelse på 8000 - 12000KWh årligt

Sørg for at få det på skrift og sørg for at der aftales hvilken erstatning de skal betale til dig, såfremt de ikke lever op til den lovede produktion! :)

Erfaringen er desværre, at producenter - særligt i starten, har det med at være lidt for optimistiske. Gaia reklamerede også i starten med at deres 11kw mølle kunne levere 45.000 kw/t pr. måned - men i praksis har det bare vist sig, at de fleste ikke får den op på mere end 25-35.000 kw/t pr. måned, hvilket da også er fint, men bare ikke det der blev lovet.

Tilmeldt 1. Jan 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

hej mikkel

Hvor kan jeg finde de nye afregningsregler

Jeg har kun de gamle regler og de er ikke noget værd. Men de nye skulle jo have  været kommet til påske.


Mvh Niels

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 5 ud af 7 (64 indlæg)