Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Portal-idé - hvordan kommer jeg hurtigt igang?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en idé til et landsdækkende portalkoncept som skal indeholde nyheder indenfor det aktuelle emneområde, debatforum, bannerannoncer samt en markedsplads. Jeg har en hel konkret plan om design, indhold og funktioner samt naturligvis igangsætning, markedsføring osv.

Naturligvis vil jeg gerne igang igår, og nu overvejer jeg om jeg skal købe en færdig portal på ebay - det er jo billigt og hurtigt, og så bekoste lidt på eget design og være igang om 1-2 uger.

Overvejer også en færdig Joomla-baseret portal, men er lidt i tvivl om muligheder og begrænsninger i design og indhold, omkostninger og varighed heraf.

Endelig kunne man forestille sig en håndprogrammeret løsning, evt. baseret på moduler fra Joomla eller lignende, men det overskrider nok mit budget på 5-10.000 kr. Kender dog flere der i Østen, Polen, Ukraine og de baltiske lande har fået håndprogrammeret lignende opgaver indenfor dette budget, så måske det alligevel er en option ?

Er der nogen der har forslag, input eller idéer vedr. ovenstående, hører jeg meget gerne fra Jer.

Masser af Amino-hilsner

Portal-iværksætteren

Fra Hornbæk
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:01

Hej

Jeg har selv købt en færdig portal på ebay for 100$ og selv bekostede under 3000 kr. på design ændringer m.m.

Kan godt anbefale den fremgangsmåde.

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 11:10

Hej Spamand

Tak for din kommentar, det er godt med positivt input :-)

Kan du evt. anbefale designer/programmør ?

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 11:21

Hej Sparmanden har du et link til hvad du fik ud af det?

Fra Hornbæk
Tilmeldt 26. Apr 08
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:22

Hej Igen

Kender nogle stykker og de har vist også god tid i øjeblikket, høre dem lige så kontakter jeg dig igen

Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:30

Hej Marbella

Jeg er fastansat programmør, men kan godt afsætte tid din portal, da opgaven virker ret afgrænset og ligetil. Har stor erfaring i netop Joomla, og kan tilbyde dig en løsning baseret på dette med dit eget frontend design indenfor dit budget.

Kontakt mig på joomlahaj@sol.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:01
Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 12:02

Svar: Portal-idé - hvordan kommer jeg hurtigt igang?

Du ringer til tlf: 4074 7613, og lad os tage en snak om det, vi skal helt sikret nok finde ud af et eller andet, hvis du er villig til at spare på nolge områder? Og smide 15.000-20.000 i det!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 12:27

Hej Nicolai

Som jeg skrev tidligere kan jeg for 100$ på ebay få en færdig portal med det indhold jeg ønsker. Problemet med denne idé er kun, at jeg ikke får det design jeg har i tankerne, så det forudsætter ændringer og programmering, hvilket naturligvis koster. Det største problem mener jeg imidlertid ligger i at finde nogen der lige kan springe ind og foretage de fornødne ændringer, da softwaren jo er skrevet af tredjepart.

Jeg ved at der f.eks. i Joomla findes færdige moduler, f.eks. databaser, markedspladser, nyhedsbreve, debatforum, banneradministration, brugeroprettelse osv, hvorfor jeg tænker at det måske var en hurtig og billig løsning at integerere disse i en portal med eget forsidedesign.

Af denne grund ville jeg foretrække at finde en programmør der kunne løse opgaven, idet portalen indlysende skal udbygges og forbedres efterfølgende, hvorfor opgaven da også bliver større. Budgettet er imidlertid som anført kr. 10.000 i denne fase.

Til orientering er min email adresse iøvrigt : marbella@sol.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 12:34

Marbella:
Af denne grund ville jeg foretrække at finde en programmør der kunne løse opgaven

Så skal du finde en programør som også kan designe, for det er trodsalt det du skal sælge dit produkt på de første 5-10 sekunder, en person kommer forbi siden! ;)

Vi kan lave et design til dig for ca. 8000,- eks. moms, hvad siger du til det? Vi sidder lige pt. med en stor portal som går i luften til november senest, så lidt erfaring har vi inde for dette :D

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)