Hej Marbella
Jeg er glad for at du synes godt om ning.com, det er også er super fedt system. Som jeg ser det er der ikke umiddelbart nogle problemer i at implementerer en markedsplads eller speciel placering af bannerannoncer. Det er nemlig muligt at programmerer udvidelser til systemet, så de ting det ikke kan i forvejen kan du hyre en programmør til.
Grunden til at jeg har kigget på Ning er at vi skriver på en applikation hvor man vil kunne lave portaler via drag-n-drop. I modsætning til Ning er vores applikation rettet imod professionelle designere, hvor Ning er ligetil at gå til for alle. En anden stor forskel er at vores applikation ikke er færdig :-)
Havde dit budget været lidt højere, så ville jeg også havde givet et bud på at hjælpe dig. Men selvom vi er rigtigt rigtigt billige, så vi ikke lave noget arbejde til dig, som vi ville kunne stå indefor til den pris.
Hvis jeg var dig, så tror jeg at jeg ville satse på Ning.com som platform, og så evt. få en programmør til at udvide det, når du løber ind i begrænsninger.
Det er meget vigtigt, at du kommer så langt som muligt med Ning og evt. en grafiker, som muligt. På denne måde lærer du mest muligt om hvad du vil havde og hvad der virker, for du begynder at hyrer en programmør, og det kan let spare dig rigtigt mange penge!
Du skal også være opmærksom på, at når du sætter et budget på 10.000 kr. tli et portal projekt, så appellere du kun til det aller laveste lag i branchen, det er de færreste "rigtige" firmaer med fuldtidsansatte og lokaler etc. der vil tage sådan en opgave. Dette betyder at du løber en væsentlig risiko for ikke at få et godt resultat, enten fordi kvaliteten af det leverede ikke lever optil dine forventninger eller at du ikke får den rigtige rådgivning undervejs, så du ender med at få bygget det forkerte projekt.
Det skal siges, at der bestemt findes gode leverandører i den allerlaveste ende af markedet, men det gælder også at der ikke er nogle der arbejder til 300 kr. i timen, hvis de kan få 400 kr.
Så med at fast meget lavt budget, så tror jeg at dit bedste bud, er at lave så meget som muligt selv, og det kan du med Ning!