Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Portal-idé - hvordan kommer jeg hurtigt igang?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lundsby

Tak for dit forslag, - har lige været inde og kigge på ning.com der er en rigtig god idé og meget nem at gå til. Jeg er allerede igang med at designe en testside derinde, men det bliver nok et problem at få f.eks. markedspladsen realiseret og bannerannoncerne de rette steder.

Allerede da jeg loggede ind kendte den til flere af mine personoplysninger - wow !

Har du selv oprettet sider baseret på ning, eller kender du sider der er ?

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 14:03

Hej igen Nicolai

Design, indhold og funktioner ligger helt fast, det jeg har brug for er en programmør eller forslag til alternative løsninger vedr. realisering.

Tilmeldt 18. Aug 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:00

Fair nok du vil vurdere indkomne tilbud denne uge, som sagt er jeg klar :-)

Joomlahajen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 21:40

Hej Marbella

Jeg er glad for at du synes godt om ning.com, det er også er super fedt system. Som jeg ser det er der ikke umiddelbart nogle problemer i at implementerer en markedsplads eller speciel placering af bannerannoncer. Det er nemlig muligt at programmerer udvidelser til systemet, så de ting det ikke kan i forvejen kan du hyre en programmør til.

Grunden til at jeg har kigget på Ning er at vi skriver på en applikation hvor man vil kunne lave portaler via drag-n-drop. I modsætning til Ning er vores applikation rettet imod professionelle designere, hvor Ning er ligetil at gå til for alle. En anden stor forskel er at vores applikation ikke er færdig :-)

Havde dit budget været lidt højere, så ville jeg også havde givet et bud på at hjælpe dig. Men selvom vi er rigtigt rigtigt billige, så vi ikke lave noget arbejde til dig, som vi ville kunne stå indefor til den pris.

Hvis jeg var dig, så tror jeg at jeg ville satse på Ning.com som platform, og så evt. få en programmør til at udvide det, når du løber ind i begrænsninger.
Det er meget vigtigt, at du kommer så langt som muligt med Ning og evt. en grafiker, som muligt. På denne måde lærer du mest muligt om hvad du vil havde og hvad der virker, for du begynder at hyrer en programmør, og det kan let spare dig rigtigt mange penge!

Du skal også være opmærksom på, at når du sætter et budget på 10.000 kr. tli et portal projekt, så appellere du kun til det aller laveste lag i branchen, det er de færreste "rigtige" firmaer med fuldtidsansatte og lokaler etc. der vil tage sådan en opgave. Dette betyder at du løber en væsentlig risiko for ikke at få et godt resultat, enten fordi kvaliteten af det leverede ikke lever optil dine forventninger eller at du ikke får den rigtige rådgivning undervejs, så du ender med at få bygget det forkerte projekt.

Det skal siges, at der bestemt findes gode leverandører i den allerlaveste ende af markedet, men det gælder også at der ikke er nogle der arbejder til 300 kr. i timen, hvis de kan få 400 kr.

Så med at fast meget lavt budget, så tror jeg at dit bedste bud, er at lave så meget som muligt selv, og det kan du med Ning!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:46

Alternativt kan du kigge på Social Engine (www.socialengine.net) hvor den fulde pakke vil koste max 3.000

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 07:52

Hej Lundsby

Mange tak for for dine betragtninger og gode råd. Jeg er helt klar over at budgettet i denne tidlige fase er temmelig lav for de fleste danske systemudviklere og programmører, hvorfor jeg da også er åben for alle gode forslag og naturligvis udenlandsk domicilerede udbydere. Heldigvis er jeg netop blevet kontaktet af 2 i Østen, hvor timeprisen ligger på 90 kr hhv 110 kr, begge med sympatiske danskere ved roret. Også flere danske programmører har venligt tilbudt mig deres assistance, så jeg tror nok det hele skal løse sig.

Det er ikke af nærighed eller ond vilje at budgettet er sådan i denne fase, omstændighederne er specielle. Sagen er bl.a. den, at jeg tidligere med stor succes har realiseret ret store projekter og virksomheder med relativt få penge i startkassen, men som mange andre har mistet afsindig mange penge under krisen og reelt nu må starte forfra.

Hvad jeg kan sige er, at de 10.000 kr kun skal betragtes som indtjeningen i første fase, da portalen vil skulle udbygges og optimeres henover de næste par år. Den rette samarbejdspartner kan derfor forvente en betydelig højere indtjening.

Hvad angår Ebay modellen, så er det faktisk imponerende hvad der kan købes af færdigudviklet software for næsten ingen penge. Hvis jeg ikke havde helt specifikke krav til design, havde jeg uden tvivl valgt denne løsning.

Mht. ning.com tror jeg desværre ikke jeg kan opnå den designløsning der er så afgørende for projektets succes. Når portalen er realiseret vil du forstå hvorfor kære Lundsby.

Endnu engang mange tak for dit og alle andre aminoers input og gode råd :-)

Rigtig god sommerdag til Jer alle

Marbella

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 08:03

Umiddelbart vil jeg sige, at du kan komme rigtig langt med joomla og så den extension der hedder community builder.

En af fordelene ved at vælge joomla, vil ydermere være, at det er nemt at finde en programmør, der kan videreudvikle systemet for dig, hvis der bliver behov for det.

Men hvor mange personer regner du med kommer til at besøge dit site, og hvor stor bliver din brugerdatabase? Min erfaring er, at hvis sitet går hen og bliver rigtig stort, så kræver det MEGET af opsætningen af joomla førend det kommer til at fungere optimalt.

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 08:40

Hej Rasmus

Ja, det var netop community builder og andre moduler fra joomla, især databasemoduler der var grundtanken. På den måde mener jeg at programmeringsarbejdet kan minimeres. Og netop den løbende videreudvikling og optimering af portalen er grunden til at jeg er mange fordele i joomla. Jeg er imidlertid ikke låst fast på joomla, men åben overfor alle muligheder.

I opstartsfasen vil antallet af unikke besøgende pr. dag ligge på 2-3000, men efterfølgende er målsætningen 5-10.000 pr dag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 10:04

Marbella: Joomla lyder ikke som en dum ide til dit behov.

Men gør dig selv den tjeneste, at få fat i en joomla-gut, der virkeligt har styr på det. Et så stort site kræver god struktur fra starten, og i den forbindelse er der en masse overvejelser der bør gøres inden opbygningen af sitet påbegyndes. Det er her værd at bruge nogle tusinde ekstra på at få fat i en person, der virkeligt ved noget om det. Og tro mig, jeg taler af erfaring. Jeg har selv opbygget mange sites i joomla, og har ofte haft problemer så snart disse sites har vokset i størrelse.

Joomla er især slem til at lave dublicate content, hvis du gør brug af en række forskellige moduler. Rigtig mange folk har dublicate content på deres joomla sider - også uden at vide det. Og et sådant problem vil give dig problemer i søgemaskinerne. Jeg slåsser selv med det i med mit site joomlatutorials.dk lige nu - og jeg vil nødig have, at du ender i samme situation!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:22

er der nogen steder man kan finde "færdige" sider på dansk ?? med annoncering, log in, mulighed for banner og den slags ?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)