Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er blevet godt snydt - Hvad nu? :(

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Hej til jer alle her på Amino

Jeg er ny her og er faktisk ikke engang iværksætter, men tænkte at I ville kunne hjælpe mig med et uheldigt møde med en ”iværksætter”.

For at være helt ærlig er jeg blevet taget godt og grundigt i r**en af en såkaldt ”kunstner og iværksætter” og nu vil jeg gerne have lidt hjælp til hvordan jeg bedst muligt får lagt låg på denne sag igen.

Det hele starter med at jeg får kontakt til en person som udgiver sig for at være professionel body-painter (Dem som kan sprøjtemale kroppen så det ligner en tatovering eller en beklædnings genstand). Der tænker jeg fedt, fordi jeg netop godt kunne bruge sådan en til et lille event / fest og aftaler med ham at vi skal tales ved. Jeg får et kort med en hjemmeside og en adresse på et studio og jeg beslutter mig så for at tjekke hans arbejde en smugle bedre ud.

Jeg Googler naturligvis hans navn, finder ikke rigtigt noget, ser hans hjemmeside som viser en masse flotte referencer og en hel del flotte motiver. Jeg beslutter mig derfor at kontakte ham og hyre ham til mit lille event og vi aftaler hvad jeg syntes var en fair pris.

Der hvor det hele går galt er at vi ved eventet, hurtigt kan se at han ikke kan levere den kvalitet han reklamerede med og det bliver noget sjusk. Dem som bliver malet spørger ham direkte om han kan lave et bestemt motiv, hvilket han uden at blinke bekræfter at han kan, men laver noget som ligner lagt fra de motiver ”kunderne” bad om. Når folk bemærker at det han laver ikke rigtig ligner det de bad om bliver han ved med at skubbe deres bemærkninger væk med ”det skal det sgu nok komme til” / ”slap af, vi er kun lige begyndt” / ”tag det roligt, jeg ved hvad jeg gør” osv.

Da ”skandalen” er overstået tager jeg kontakt til ham og spørger hvad fanden det her skulle forestille? Det er jo langt fra den kvalitet han er blevet hyret til og det simpelthen ikke kan være rigtigt. Svaret her bliver at ”en kunstner også kan have en dårlig dag” og så er han hurtigt væk.

Ikke nok med at han var med til at givet et festen en utrolig dårlig stemning så fik enkelte, af dem han sprøjtede, også alvorlige udslæt dagen efter.

Nu er mit spørgsmål så: Hvilke paragraffer etc. skal jeg bruge her?

Jeg har selv haft en del ”jura” under min uddannelse og vil da mene at jeg må kunne få ramt på ham via noget; forbrugeraftalelov (for at ikke levere den vare som vi aftalte), markedsføringsloven (for at vise noget han ikke selv har lavet) og produktansvarsloven (for at importere maling, fra et ikke EU land, som indeholder farlige stoffer)

Er der nogen herinde som ved hvilke paragraffer etc. som jeg kan vise ham inden der bliver sat en advokat på?

Jeg siger på forhånd mange tak.

Mvh.

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:09

Beklager - men jura er ikke min stærke side - men alligevel et par hurtige input.

Hvad vil du opnå? erstatning eller?

PNJ:
Da ”skandalen” er overstået tager jeg kontakt til ham og spørger hvad fanden det her skulle forestille? Det er jo langt fra den kvalitet han er blevet hyret til og det simpelthen ikke kan være rigtigt. Svaret her bliver at ”en kunstner også kan have en dårlig dag” og så er han hurtigt væk.

Hvorfor venter du med at tage kontakt til efter "skandalen" er overstået?? Hvis du er utilfreds med maden på en restaurant spiser du ikke op inden du klager over den, men sender den med det samme tilbage til køkkenet!

Hvis du vil klage efter de pågældende § har du billeder af hvad han har lavet på festens gæster? Kan du dokumentere at han har anvendt "ulovlige" produkter mv? Da du selv har en juridisk ballast så ved du også at man skal kunne underbygge sine påstande samt, hvis du vil gøre et erstatningskrav gældende have lidt et tab.

Prøv at overveje om du synes t det tidsforbrug og udgifter der er forbundet med at klage efter ovennævnte § er tiden værd i forhold til den eventuelle sanktion som din kunstner kan blive straffet for.....

God fornøjelse med det!

Henrik

Tilmeldt 17. Aug 09
Skrevet kl. 15:18

Hej Henrik,

Jeg kan sagtens se din point, men det er lidt svært at klage over noget imens det bliver lavet. Det er jo desværre sådan at man ikke kan se resultatet før det er færdigt når det handler om bodypainting. 

Dem som blev bodypaintet gjorde også flere bemærkninger til hans evner som blev fejet væk. Da jeg kun betalte for hans transport til stedet og dem som blev malet betalte selv, er mit mål egentlig bare at kunne give noget håndterbart videre til dem som blev malet. Det er så op til dem om de vil gå med i et fælles søgsmål.

Jeg er desuden sikker på at det var ulovlig maling da jeg har billeder "beviser" i orden, som jeg senere har googlet mig til at ikke er tilladt i DK.

Så om jeg vilkelig vil bruge tid på det og hvad jeg vil opnå - er egentlig ligegyldigt, jeg vil bare kunne konfrontere ham og få ham til at indse hvad han har gang i foruden at vidergive informationerne til dem som skal bruge dem.

Men tak for dit imput...

Mvh.

Peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:28

PNJ:
Da jeg kun betalte for hans transport til stedet og dem som blev malet betalte selv, er mit mål egentlig bare at kunne give noget håndterbart videre til dem som blev malet. Det er så op til dem om de vil gå med i et fælles søgsmål.

Det er mig stadigvæk en gåde, at folk betaler for en varer som de ikke har fået? Det bedste tidspunkt ville have været at gøre indsigelse i forbindelse med "leveringen" af hans værk.

Jeps  - jeg kan godt følge dig i dit ønske om at konfrontere ham. Men for at blive i mit eksempel med kokken så må det alt andet lige have været lettere at konfrontere kokken mens du er på restauranten end efter at du har betalt og forladt den?

Henrik

Tilmeldt 17. Aug 09
Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

PNJ:
Da jeg kun betalte for hans transport til stedet og dem som blev malet betalte selv, er mit mål egentlig bare at kunne give noget håndterbart videre til dem som blev malet. Det er så op til dem om de vil gå med i et fælles søgsmål.

Det er mig stadigvæk en gåde, at folk betaler for en varer som de ikke har fået? Det bedste tidspunkt ville have været at gøre indsigelse i forbindelse med "leveringen" af hans værk.

Jeps  - jeg kan godt følge dig i dit ønske om at konfrontere ham. Men for at blive i mit eksempel med kokken så må det alt andet lige have været lettere at konfrontere kokken mens du er på restauranten end efter at du har betalt og forladt den?

Henrik

Det kan meget vel være, men lad nu det være min sag. Jeg søger lige pt. svar i stedet for en debat ;)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:37

Jeg kan følge dit argument med at "maleriet" måtte blive færdigt først, men hvorfor pokker tillader de andre så han også maler dem, efter at kunne se resultatet på den første ?

Tror ikke i har meget at komme efter der, da i har haft rig lejlighed til at stoppe seancen.

Måske brug af ulovlig maling

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Tilmeldt 17. Aug 09
Skrevet kl. 15:43

Jesper Laugesen:

Jeg kan følge dit argument med at "maleriet" måtte blive færdigt først, men hvorfor pokker tillader de andre så han også maler dem, efter at kunne se resultatet på den første ?

Tror ikke i har meget at komme efter der, da i har haft rig lejlighed til at stoppe seancen.

Måske brug af ulovlig maling

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Der behøver ikke at være noget at "komme efter", det de paragraffer han har overtrådt jeg leder efter... Hvorvidt processes med klagen er sket retidigt kan vi vende med en advokat - For det ændre ikke på at han blev hyret af både mig, men også alle de mennesker han malede på et falsk grundlag. Han viste os alle noget andet end det han leverede og vi handlede i god tro.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:49

Ja jeg er ikke advokat, skriver det bare som jeg ser det, og som sagt ville jeg tro det var en vanskelig sag, specielt fordi de "nye kunder" havde rig mulighed til at se hans værk live...

Mvh

Jesper

www.sliknet.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 16:05

Hvorfor kan han ikke bare have haft en dårlig dag?

Jeg har da før betalt mange tusinde kr. for designs som jeg har måttet forkaste fordi de ikke ramte mig. Husk folks referencer er oftest et udtryk for deres bedste arbejde og ikke et gennemsnit.

Hvordan ved du ud fra billeder at han er importør af produkterne? Jeg importerer selv sådanne produkter og det sker faktisk ofte at de bliver "revet" tilbage igen. Ligemeget hvad, så er der altid en risiko for udslæt når man putter sådanne ting på sin krop, det burde dekoratøren også have oplyst om.

Jimmy

Tilmeldt 17. Aug 09
Skrevet kl. 16:16

Dimsedut:

Hvorfor kan han ikke bare have haft en dårlig dag?

Jeg har da før betalt mange tusinde kr. for designs som jeg har måttet forkaste fordi de ikke ramte mig. Husk folks referencer er oftest et udtryk for deres bedste arbejde og ikke et gennemsnit.

Hvordan ved du ud fra billeder at han er importør af produkterne? Jeg importerer selv sådanne produkter og det sker faktisk ofte at de bliver "revet" tilbage igen. Ligemeget hvad, så er der altid en risiko for udslæt når man putter sådanne ting på sin krop, det burde dekoratøren også have oplyst om.

Jimmy

Det var MEGET lagt fra hvad han fremviste og hvad han leverede... Jeg har senere også fundet mange af hans "designs" rund omkring på nettet. Så de er ikke lavet af ham.

Jeg har ikke kunne finde nogen importør af produktet i EU, dvs. at hvis han er impotør af varen fra et EU land så er han produktansvarlig. Det er rigtigt at mange produkter kan indeholde allergifremkaldende stoffer, men det ændre ikke på at der ikke må være ulovlige stoffer i.

Igen så må jeg opfordre til at vi kommer tilbage til paragraffer i steder for en diskution! Det var derfor jeg valgte den funktion da jeg oprettede tråden!

Men tak fordi I i det mindste gider at læse det igennem:D

Mvh. Peter

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)