Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Karma point og minus!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Hej,

Hvordan kan det være at hvis man giver en person 1 stjerne for sit indlæg, at man så får minus karma point? For mig virker det utrolig dumt, da det kan være et udmærket indlæg og folk bare kan give stjerner som de lyster!

Altid en ny ide!

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 10:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Miloz

Du kan finde en række synspunkter og svar på dette i andre tråde, hvor det er blevet diskuteret i stort omfang - prøv evt. søge funktionen

Mit eget synspunkt finder du her:

Super initiativ med de nye karmaregler, ud fra min opfattelse ligger det nye system op til en bedre brug af stjerne systemet, hvor man nu mere aktivt kan gå ind og bedømme de svar man får, hvilket jo er en hjælp for alle parter.

At der bliver snydt i systemet er en ting, og det vil der nok altid blive gjort, men for mit vedkommende skinner det også igennem på de svar de enkelte ”snyder” giver. Derimod er det mit håb, at man vil bruge karakter systemet (stjerne systemet) mere aktivt og give en konstruktiv vurdering af de svar man får, da det kun danner grundlag for en bedre debat.

Alt for mange gange ser man flinke aminoer hjælpe forskellige mennesker uden, at det bliver tilkendegivet med en eller flere stjerner eller endda et tak eller tilbagemelding om, hvad spørgeren gjorde efter at have fået et glimrende svar, hvilket for mig er langt værre end de ”snyder”, der tror, at de kan finde forretning og anerkendelse igennem nogle flere points igennem snyd. De ved jo nok godt selv, hvad de inderst inde står for og ikke.

Så lad os bruge HELE karakter systemet, vi er jo her først og fremmest for at udvikle os selv og vores respektive forretninger, og karakter systemet er jo en metode til dette. Lad det ikke blive en kopi af folkeskolen standard karakter, hvor 90 % får et sted mellem 7 og 9 (det gamle karakter system vel og mærke – shit jeg er ved at være gammel)

Med venlig hilsen

Kim Kampp

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 10:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes faktisk det er dårlig stil at give Miloz "bad credit" for at åbne debatten, selvom man kan diskuttere hvor omfattende hans indlæg er. 

Skal vi nu finde os i at annonyme brugere der måske bare har set sig sur på ens person i flæng giver dårlige karaktere til ens indlæg? 

Jeg har ikke deltaget i karma debatten, fordi jeg er ikke så fokuseret på hvor mange karmapoint jeg har, men det betyder da noget for mig som debatør hvis der er nogen der giver karakteren "dårlig" til en af mine indlæg - og hvis denne så tilmed er annonym og på ingen måde deltager i en debat... vil det da påvirke min motivation til at skrive indlæg, som altid bliver skrevet med det formål at hjælpe nogen...

Jeg kan personligt meget bedre lide Facebooks måde at gøre det på, hvor man kan offentligt giver tilkende hvis man godt kan lide noget ("synes godt om"), og ellers kan man jo bare lade være - eller deltage i debatten hvor man så kan gøre sin mening til kende om en persons indlæg. 

-Karsten

Fra København S
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Netop!

Hvorfor give minus point hvis man ikke selv deltager i debatten og hvis indlægget ikke er et som slet ikke kan bruges til noget! Jeg skriver det kort fordi jeg har meget andet og se til, og ser heller ingen grund til at skriver så meget om det, da det kan gøres kort!

Hvorfor give hinanden minus point, hvad opnår man ved dette? Hvorfor skal det overhovedet give ekstra point om en eller anden "random" person synes godt om ens indlæg eller dårligt og derved kan bestemme ens karma point..

Nu betyder disse karma point jo intet, men kan slet ikke se formålet med at der skal forkomme minus point, hvis nogen skal give minus point så skal det vel være Amino Staff!

Altid en ny ide!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)