Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kiradesign.dk

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 13. Feb 08
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtig flot side.

Det med baggrundsmusik som en anden foreslår, kan jeg ikke anbefale. Det er endnu det værste der kan tilføres en hjemmeside og det er der mange grunde til. Tror der er en del aminoer der er enige.

Men flot arbjde og held og lykke med det.

Dbh Per

Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:53

Det vil der vidst være delte meninger om, et godt stykke tid endnu ;)

I KODA's medlemsblad for 2009 siger man kort sagt; "Branding går gennem øret - ikke gennem øjet", sådan siger verdens mest respekterede marketingguru Martin Lindstrøm.

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:27

SloganFabrikken.dk:

I KODA's medlemsblad for 2009 siger man kort sagt; "Branding går gennem øret - ikke gennem øjet", sådan siger verdens mest respekterede marketingguru Martin Lindstrøm.

Jeg har ikke læst artiklen, men det lyder meget til, at man skal læse det hele for at få en mening ud af det. For du mener vel ikke, at de døve er upåvirket af reklamer?.

Den sætning svarer til at spørge: Er det værst at være døv eller at være blind. Det kommer an på rigtig mange ting og er meget forskelligt fra den enes personlige forhold til den anden. Men en kombinaton vil under alle omstændigheder være optimal - uden at det ene nødvendigvis udelukker det andet.

Det kan bare ikke altid lade sig gøre. Der er situationer, hvor du er nødt til at vælge det ene frem for det andet. For at blive i de hørehæmmedes verden, er det en meget stor gene at have musik i baggrunden (hvis man har høreapparat), da du så ikke opfatter talen særlig godt. I dette tilfælde ødelægger du hele oplevelsen for den tunghøre og får intet positivt ud af dét. Havde du slukket for musikken, havde i kunnet samtale og fået noget positivt ud af det.

Og med hensyn til webshops skræmmer du flere kunder væk end du får ved at have musik på siden. Jeg tror ikke, at det kun er mig, der åbner mange sider på én gang. Åbner jeg en side med musik på, er jeg væk igen hutigere, end jeg kan nå at læse velkomm....

Mange hilsner Miriam

Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 09:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Miriam Frank: Hvem i alverden snakker om hørehæmmede?! Det var da noget af en Jack-In-The-Box du får åbnet op dér, og det giver absolut ingen mening. Tror det ville være ligeså absurd, som hvis jeg begyndt at snakke om folk med andre handicaps fx., blinde og dermed var alm. logo'er også overflødiggjort? Lad os lade en del af dit indlæg være, fordi det er nonsense.

Men lad mig prøve at rette lidt op på det:
Eksempler på, at udviklingen ér gået igang og at konservative kræfter som stædigt holder fast i, at lydoplevelser på nettet er skabt af en Herre med postnummer 666.

Karen Marie Østergaard fra Ikast Apotek (Danmarks største apotek), har fået special-lavet deres baggrundsmusik i butikken så det passer til deres målgruppe og brand. Hun blev citeret i Børsen for at sige: "...Musikken er med til at nedsætte stress blandt personalet. Kunderne er også mere afslappede i ventetiden, bevæger sig mere rundt og kigger på varerne på hylden." 
Der er registreret øget salg i apotekets frihandelsvare ;)

Ligeledes skrev Børsen onsdag d. 1 april at "...Undersøgelser fra England viser, at musik tilpasset et brand kan øge salget med op til 40 procent."

Og sidst men ikke mindst, har Matthias Bode; Institut for Marketing & Management på Syddansk Universitet sagt om lydbranding: "... man begynder at se vigtigheden, af at markedsføre sig ved hjælp af lyd - Man kan lukke sine øjne for visuelle reklamer, men man kan ikke lukke sine øre. Og dermed virksomhedens brand og budskab."

Man må konstatere, at udviklingen peger i retning af flere lydslogans og lydlogoer, og masser af virksomheder er allerede begyndt at øjne det.
Mht. brugen på nettet, så er der flere store restauranter, wellness centre mv., som benytter sig af både lydlogo OG især baggrundsmusik.  Der er også flere og flere reklamer på nettet, som bruger mouse-over effekts hvor der afspilles lyd.

Ha' en god dag og velkommen til fremtiden Miriam ;)

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 10:06

Hold da op! Du tåler åbenbart ingen modsigelser og en diskussion med dig vil være spild af tid. Vil dog lige bemærke at jeg er enig i at lyd er vigtig - også i branding. Jeg har selv musik i butikken og synes det er på sin plads dér, men altså ikke på en hjemmeside. Måske, det henvender sig til mandlige kunder, der kun åbner én side af gangen? ;-)

Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 10:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jo, jeg kan da sagtens tåle at tage en diskussion - Men jeg syns da også, at det er spild af tid at diskutere yderligere med dig, da du ikke har begreb om noget som helst vedr., markedsføring med lyd mv., og begynder at snakke om folk med handicaps ud af det blå. På den måde, kunne jeg jo også sige, at dit tøj ikke tager hensyn til folk med brandsår og at logo'er er overflødige pga. blinde mennesker. Hvis du ikke selv kan se, at dit oprindelige indlæg, stikker spaden i det forkerte hul - så er det da foruroligende! ;)

Jeg syns også, at det er et meget "sympatisk" træk, at komme med en kønskritisk kommentar om mandlige kunder som kun kan én ting ad gangen. Det er ligeså sjovt, som at klappe med én hånd, og et typisk træk fra halvgamle, konservative og mavesure kvinder, når de ikke har mere at byde på i en debat. Det er altid nemt at gå efter nosserne ik'? De er jo lige dér og hænger, så kan godt se at de frister :)

Tillykke med at ryge direkte ned i rubrikken Miriam :)

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Fra  Mustus Skrevet kl. 10:30

Miriam Frank:
Måske, det henvender sig til mandlige kunder, der kun åbner én side af gangen? ;-)

Øh, kan godt se at den bemærkning kunne misforståes. Den mandlige del af min familie, synes musik på en webshop er ok, så tænkte at det nok henvender sig til hankønnet. Mht til én side af gangen var det af hensyn til den lydforvirring der bliver, hvis du åbner flere sider på samme tid.

Men nu du siger det..... så var din fortolkning egentlig sjovere :-D

Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 19:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er glad for, at du alligevel er kommet til fornuften og ikke er ladet dig blænde, af din oprindelige konservative tankegang. Du blev jo overbevist af dine sønner og din mand; Ergo kan du nu godt se fornuften i baggrundsmusik og lydslogans. Det er positivt at høre ;)

Ja, lad os bare lades som om, at jeg misforstod din bemærkning - Dét er nemlig også et typisk kort, som visse typer kvinder trækker, når de har fået sat stolen for døren ;)

God weekend!

P.S. Ja, her lever man af anerledes fortolkninger og nu glemmer du mig aldrig ;)

Fra Holstebro
Tilmeldt 26. Mar 08
Indlæg ialt: 124
Fra  Last Touch Skrevet kl. 20:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@kiradesign.dk
Det lader til jeres website er nede? Jeg kan hvert fald ikke åbne det herfra. Havde ellers glædet mig til at se det med alle de roser her i tråden Smile

@SloganFabrikken.dk
Du har vel ikke nogle eksempler på undersøgelser, hvor der er blevet brugt lyd på websites og webshops? Ellers kunne det være rigtig interessant at teste.

Personligt kan jeg som Miriam heller ikke fordrage websites med indbygget lyd. Starter der automatisk musik når jeg besøger et website, så bliver vinduet lukket igen med det samme. På samme måde har jeg det med lyd i online banners ved mouseover.

Uden at vide det med sikkerhed er jeg ret overbevist om, at lyd på websites har en meget negativ virkning især på websitets bounce-rate, da jeg ikke kan forestille mig, at Miriam og jeg er alene om dette reaktionsmønster. Men det kunne være rigtig interessant at få testet f.eks. med Google Websites Optimizer, og så sammenligne forskel i bounce-rate og antal af konverteringer.

Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 20:17

Hvilke undersøgelser helt præcist er det, du efterspørger?

Indbygget lyd kan være ganske fint - ingen siger, at det skal gå igang med det samme/automatisk og lyde som et rockband som brager igennem højtalerne på voldsom vis.
Bemærk, her er tale om baggrundsmusik / stemningsmusik og deciderede lydslogans.

Jeg kan remse en stor håndfuld danske virksomheder op, som netop nu er begyndt at træde ind på markedet med lydslogans. Tror at de seneste er Jyske Banks interne samt Børsen Net-TV.

Du skal også tænke på noget, som er super relevant - HVEM henvender websitet sig til. Det glemmer folk fuldstændig og så afskærer de sig fuldstændig fra at tænke åbent. (Et lidt sjovt fænomen som især gør sig gældende herinde) :o)

Jeg har besøgt websites med fx fotografer, kunstnere, malere, restauranter mv., hvor det er utrolig vigtigt for dem at have en gennemført stil og overall identitet. Èn ting er hvordan tingene ser ud, men det handler bestemt også om hvordan det lyder!

Personligt har jeg været mere nysgerrig, mere interesseret mv., for fx fotografer som har benyttet sig af baggrundsmusik på deres site fordi det netop siger noget om kunstneren.
Er det en børnetøjs butik på nettet, er det nok mere korrekt og rigtigt, at benytte et kort 3-4 sekunders lydslogan som nemt og elegant kan glide igennem :)

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)