I KODA's medlemsblad for 2009 siger man kort sagt; "Branding går gennem øret - ikke gennem øjet", sådan siger verdens mest respekterede marketingguru Martin Lindstrøm.
Jeg har ikke læst artiklen, men det lyder meget til, at man skal læse det hele for at få en mening ud af det. For du mener vel ikke, at de døve er upåvirket af reklamer?.
Den sætning svarer til at spørge: Er det værst at være døv eller at være blind. Det kommer an på rigtig mange ting og er meget forskelligt fra den enes personlige forhold til den anden. Men en kombinaton vil under alle omstændigheder være optimal - uden at det ene nødvendigvis udelukker det andet.
Det kan bare ikke altid lade sig gøre. Der er situationer, hvor du er nødt til at vælge det ene frem for det andet. For at blive i de hørehæmmedes verden, er det en meget stor gene at have musik i baggrunden (hvis man har høreapparat), da du så ikke opfatter talen særlig godt. I dette tilfælde ødelægger du hele oplevelsen for den tunghøre og får intet positivt ud af dét. Havde du slukket for musikken, havde i kunnet samtale og fået noget positivt ud af det.
Og med hensyn til webshops skræmmer du flere kunder væk end du får ved at have musik på siden. Jeg tror ikke, at det kun er mig, der åbner mange sider på én gang. Åbner jeg en side med musik på, er jeg væk igen hutigere, end jeg kan nå at læse velkomm....
Mange hilsner Miriam