Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ildsjæle, iværksættere og innovative mennesker søges

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:00

Hej Jesper,

Tak for linket. Set hvad før? At der er investorer der søger investeringer?

Nu læste jeg ikke hele tråden igennem, men jeg ser da intet odiøst i, at en mand der har penge tilovers, som han vil investere, posterer et indlægamino? Måske var der ikke projekter der var interessante nok, hvorefter han har trukket følehornene til sig?

Det er helt op til den enkelte om de mener det er reelt nok, og om de vil kontakte mig eller om der " er noget der ikke stemmer", som du skriver.

Jeg har allerede fået mange henvendelser og da jeg gerne vil koncentrere mig om emnerne og svare alle der har kontaktet mig, vil jeg undlade at skrive mere i tråden i første omgang. Jeg skal nok postere løbende og forklare om vi har indgået samarbejde med nogen herinde fra eller ej, men i mellemtiden vil jeg bede interesserede om at kontakte mig via PM.

Hvis folk føler "der er noget galt",  så vil jeg råde dem til at finde alternative muligheder en lige præcis denne tråd. Det er helt okay med mig, og helt forståeligt. De kan evt kontakte nogle andre investorer som der er fx længere oppe i tråden. Jeg har ingen kendskab til firmaet, men kan helt klart anbefale at de fleste der søger investorer læser hans gode råd igennem på hans hjemmeside.

Som han skriver så forventer mange iværksættere at de præsenterer et projekt kort, får en pose penge til en lav rente og så er den potte ude. Det er ikke realistisk og jeg vil meget gerne bede folk gøre sig nogle tanker om, hvad præcis de har brug for, og hvad de mener de kan tilbyde. Det vil forkorte en del skriven frem og tilbage, og vil give mig tid til at koncentrere mig om enkelte projekter som jeg ser muligheder i.

Jeg har forståelse for at folk er mistroisk, især hvis de mener de har fundet guldægget, præsenteret det, og ikke har fået svar, men det må være op til den enkelte om de "mener der er noget galt", eller om de vil præsentere deres ide eller projekt. Jeg er godt klar over at anonymitet i første omgang vil afskrække nogle fra at kontakte mig, men det er helt okay, disse personer kontakter os måske senere via hjemmesiden når den er oppe og køre. Kravene vil dog værre noget større, og der vil blive forlangt en udførlig forretningsplan, samt beskrivelse af præcist hvad de ønsker og hvad de kan tilbyde.

Denne tråd er tænkt som en anderledes indgangsvinkel, lidt mere uformelt til at starte med, hvorefter at der vil være personlig kontakt til de emner vi finder egnet.  

Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:15
Tilmeldt 12. Aug 09
Skrevet kl. 09:34

Hej Maja,

Kan du sende mig en PM?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 11:37
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Investment:
Tak for linket. Set hvad før? At der er investorer der søger investeringer?

At en ny anonym person beder folk fortælle deres forretningsideer mod en forventet modydelse i form af penge.

Investment:
Jeg er godt klar over at anonymitet i første omgang vil afskrække nogle fra at kontakte mig, men det er helt okay, disse personer kontakter os måske senere via hjemmesiden når den er oppe og køre. Kravene vil dog værre noget større, og der vil blive forlangt en udførlig forretningsplan, samt beskrivelse af præcist hvad de ønsker og hvad de kan tilbyde.

Jeg forstår ikke hvorfor de potentielle investeringsprojekter bliver værre eller bedre af om du har en hjemmeside eller ej.

// Jesper

Tilmeldt 12. Aug 09
Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper,

Det her bliver sidste gang jeg svarer dig, da jeg ikke vil spilde min tid på at forklare dig,  hvorfor jeg vælger som jeg gør, da du tydeligvis tidligere har brændt fingrene, og dermed tror at alle er ude på at stjæle din ide.

De fleste af dem der kontakter mig, har ikke blot en ide, men allerede gode igangværende projekter. Ganske rigtigt kunne jeg sagtens "stjæle" ideerne, men selvom jeg mener jeg er rimelig allround iværksætter, så skal man brænde for det man laver og have en specifik viden om et specifik produkt, og derfor vil vores investering lige så ofte være i personen eller personerne, som i selve "ideen", da mange af dem jeg bliver kontaktet af har en specifik viden indenfor brancher jeg ikke selv kender dybdegående.

Meningen med denne tråd er netop at give folk, der ikke har lavet en 50 siders forretningsplan, en chance for at blive hørt af en potentiel investor. (læs trådstart). Når vores side er oppe og køre, vil der via kontakt med siden være langt større krav til oplæg af ide, forretningsplan osv.

Vil du føle dig mere tryg ved at udlevere din ide til en investor, i detaljer, blot fordi du kender firmanavnet og hjemmesiden?

Det er frit op til den enkelte om de har lyst til at kontakte mig, og hvor meget de vil udlevere for at gøre mig interesseret, og istedet for at du vender denne tråd til et eller andet suspekt, var det så ikke nemmere at du blot beholdte dine egne ideer for dig selv? Så er du sikker på at ingen stjæler dem.

Og så kan den enkelte gør op med sig selv om de vil kontakte mig eller ej.

Der er en ting i DK , som vi er rigtige gode til, og det er at holde hinanden nede, og lege politimænd overfor hinanden. Det er en skam synes jeg, og da jeg godt kan lide at tænke stort, så spilder jeg ikke selv min tid på at gøre andre suspekte, mistro dem osv. Jeg holder mig bare væk fra dem, og koncentrerer mig om det jeg er god til.

Nu håber jeg ikke du tager det som en kritik, men tager det til dig, da du vil have væsentlige større chancer for at lykkedes i fremtiden, end du har ved at mistro folk, og ved at tro at din ide skulle være så banebrydende at det ikke er set før. Hvis det er det, så skulle du hellere ikke have nogensomhelst form for problemer med at få det finansieret, hvis du ellers fremlægger det rigtigt.

Held og lykke med dine projekter i fremtiden.

Til alle andre der posterer i tråden: Jeg har ikke tid til at svare indlæg på tråden dagligt,  det håber jeg at der er forståelse for.

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 12:06

Hej Investment

Vi har verdens bedste projekt under opsejling og skal i gang med at søge kapital.

Kan du oplyse om I investerer i seed og indikere jeres maksimale investeringssum? Har I desuden et term sheet I kan fremsende?

Bedste hilsener,
Aleksander

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 12:32
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Investment,

Lad mig lige svare inden frokostpausen.

Du antager jeg har en idé som jeg er bange for at præsentere for dig - dette er ikke tilfældet og jeg har heller ikke brændt fingerne, som du skriver. Alle de motiver du skyder mig i skoende er forkerte. Om "vi" er gode til at holde hinanden nede og lege politimænd i Danmark ved jeg ikke noget om, men jeg kan ikke se hvordan det vedrører sagen eller hvordan du mener det underbygger din position. 

Jeg påpeger at du laver en række udsagn om dig selv og din formåen, men intet gør for at sandsynliggøre dem. Du må være indstillet på at henvendelserne fra Amino får din identitet at kende, hvis du altså har tænkt dig at besvare dem. 

// Jesper

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 13:16
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Hej

Jeg vil da gerne tage Jesper lidt i forsvar, du må da påregne nogle forskellige holdninger til tingene når du bruger den anonyme fremgangs måde hvilket jeg har intet imod da man jo selv bestemmer hvor mange info man vil give dig Smile

Men at du konkludere som du gør kan jeg ikke sidde overhøring.

Investment:
Det her bliver sidste gang jeg svarer dig, da jeg ikke vil spilde min tid på at forklare dig,  hvorfor jeg vælger som jeg gør, da du tydeligvis tidligere har brændt fingrene, og dermed tror at alle er ude på at stjæle din ide.

Hvem som spilder deres tid kan jo diskuteres men at konkludere som du gør hmmm som du selv skriver :

Investment:
Der er en ting i DK , som vi er rigtige gode til, og det er at holde hinanden nede, og lege politimænd overfor hinanden. Det er en skam synes jeg, og da jeg godt kan lide at tænke stort, så spilder jeg ikke selv min tid på at gøre andre suspekte, mistro dem osv. Jeg holder mig bare væk fra dem, og koncentrerer mig om det jeg er god til.

Held og lykke med din søgen Smile

/allan

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:44

Jeg syntes det er super fedt at der kommer flere folk med penge på Amino, det har mange iværksættere brug for.
Jeg kan ikke se noget som helst suspekt eller mærkeligt i at man er anonym til en start. Kan man ikke leve med det, så kan man jo bare finde sine penge et andet sted.

Investment, velkommen til! :-)

Dbh Martin

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)