Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ildsjæle, iværksættere og innovative mennesker søges

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amaris og Jesper,

Ja, selvfølgelig, det har jeg stor forståelse for, og hensigten med min tråd er  først og fremmest at skabe en indledende kontakt og dialog, ikke blot "ideer", da jeg ikke forventer at nogen udleverer deres verdensopfindelse eller guldæg over hverken PM eller en mail. Dog synes jeg at det for de fleste er relativt nemt at beskrive  hvad deres projekt drejer sig om, uden at udlevere for meget, og så kan den tages derfra, hvor der så vil være personlig kontakt.

Nu er det ikke KUN ideer, men også eksisterende virksomheder, iværksættere der allerede ER i gang osv, som vi søger.

Før en ide overhovedet udvikles skulle der meget gerne have været en del reflektion, undersøgen og tanker bag selve ide og koncept, og det mener jeg ikke at man sådan bare lige kan "stjæle", og derfor har jeg hellere aldrig selv været nervøs for at få stjålet ideer, da mine forretninger har været en succes ikke blot pga ideer, men pga personerne bag, som brændte for det, og som havde gennemtænkt det ordentligt inden opstart.

Personligt ville jeg dække min egen numse med patent, hvis jeg mente at jeg havde verdens bedste ide, men det koster selvfølgelig også penge, som nogle måske ikke har, det forstår jeg godt, og forventer hellere ikke at høre fra disse personer, dem skal vi nok selv finde . :).

Ideerne, ildsjælene vi søger behøver måske ikke at have opfundet noget nyt banebrydende, men måske de har fundet en niche, ide eller lignende som DE er specielt gode til, men måske mangler investorer, partnere, sparringspartnere osv.

Personen bag et projekt er oftest lige så vigtig og interessant som selve projektet/virksomheden/ideen, og jeg forventer ikke at nogen regner med at de bliver kidnappet ud fra en PM :)

Men jeg forstår udemærket hvad det er du siger, og det respekterer jeg selvfølgelig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:19

Investment:
da jeg ikke forventer at nogen udleverer deres verdensopfindelse eller guldæg over hverken PM eller en mail.

Hej Investment.

Ovenstående var lidt det jeg (fejlagtigt må jeg så erkende) havde udledt af dit første indlæg. Havde fået den opfattelse at folk skulle sætte sig ned og sende alle deres idéer, planer og tanker ned til mindste detalje til jer. Deraf min skepsis.

Men tak for uddybelsen, kan se at det ikke er tilfældet. Og i så fald kan jeg sagtens følge dig og ville ikke selv have nogen mistænkeligheder ved at rette henvendelse til jer, hvis jeg følte at jeg stod og havde brug for hjælp til at komme videre. Jeg ønsker jer held og lykke med projektet og håber at der må komme en masse godt ud af det. Både for jer og for de der søger hjælp hos jer =)

De bedste hilsner

Amaris

Tilmeldt 12. Aug 09
Skrevet kl. 15:35

Hej Amaris,

Tak for det, og held og lykke til dig.Smile

Tilmeldt 12. Aug 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:44

Hej

Jeg synes det lyder fantastisk - nærmest for godt til at være sandt! Mon ikke enhver kreativ ildsjæl mener at hans/hendes idé er verdens bedste, om ikke andet så indtil den næste dukker op? Dog synes det at lyde som et mirakel netop nu hvor alle råber om økonomiske udfordringer og antallet af ledige stiger, da det er en stor udfordring at finde nogen der har mod (og kapital) til at investere i andres ideér.

Jeg mener selv at have en super idé som jeg har arbejdet på længe. Jeg har har dog ikke skrevet en forretningsplan men hele konceptet er på plads. MEN...hvordan kan jeg (vi) vide at I ikke selv snupper de ideér der deles på dette site? Tilgiv mig min skepsis, men har tidligere oplevet at min idé blev " realiseret af nogen jeg delte den med! 

Mvh

Winni

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 09
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 19:52

Hej. Jeg har alle tiders ide/plan...

Så kontakt mig hvis I vil vide mere:)

kasper@mackenhauer.net

Fra odense
Tilmeldt 16. Nov 08
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 22:15

Hej

Du er faktisk lige den person jeg har ledt efter, jeg har en kanon god idé, som jeg har nogle økonomiske problemer med at føre ud i verdenen.

jeg vil rigtig gerne fortælle dig en masse om min idé, du kan sende mig en mail på Victormethmann@hotmail.com

Mhv.

Victor Methmann

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 22:56

Jeg har så mange ideer, at du ikke drømmer om det.

De bedste 8 er sorteret og prioriteret og gennemgået med 2 af vores væksthuse.

Ud af de 8 er der 4, der træder frem som værd at satse på.

Investeringsmæssigt går de fra et par mill. til adskillige mill.

De 3 af de 4 projekter ville jeg aldrig selv kunne starte op uden investor.

Du er velkommen til at kontakte mig hvis det har vagt interesse.

Mvh,

Christian

Tilmeldt 12. Aug 09
Skrevet kl. 23:37

Jeg vil endnu engang opfordre til at ildsjæle, iværksættere og innovative mennesker kontakter mig via PM med en beskrivelse af ide eller projekt, samt ønsker til samarbejde.

Det er ikke nok at skrive: " Jeg har en fantastisk ide, kontakt mig , hvis du er interesseret". Interesseret i hvad? Jeg beklager, men der skal mere til.

Jeg vil gerne takke for alle de mange henvendelser jeg har fået, og jeg lover at  alle seriøse henvendelser får svar.

.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:41

Hej Investment,

Jeg modtager løbende idéer fra iværksættere, som ønsker kontakt til investorer. Se hjemmesiden www.investorkapital.dk

Mange af henvendelserne er fra personer på Amino, og der er rigtig mange gode idéer "derude".

Det er desværre kun de færreste iværksættere, som har en idé som er stærk nok til at investor også finder den interessant. Mange idéer mangler potentiale til at hente den store gevinst hjem til investor og iværksætter.

Andre iværksættere finder det urimeligt, at investor tager en del af overskuddet / virksomheden. De fleste forventer at investor vil låne penge ud for 5-10% årligt, og derudover forventer at investor ikke blander sig i hvordan virksomheden skal ledes.

Andre har den gode idé, men mangler den nødvendige viden til at håndtere idéen i et professionelt marked.

Der ligger et stort arbejde i at matche den rigtige iværksætter med den rigtige investor.

Lad os tage en snak om dine ønsker, branchekendskab, risikoniveau, kapitalstyrke og investeringshorisont. Dernæst kan jeg præsentere nogle potentielle emner for dig.

Tilmeldt 12. Aug 09
Skrevet kl. 00:08

Hej Martin,

Tak for din henvendelse.

Jeg er ikke helt så grøn som det umiddelbart ser ud ud, og er enig med dig i dine betragtninger og erfaringer. :)

Jeg har tidligere været inde og se på din rigtig gode side, og der er ikke så stor forskel på det du tilbyder og det vi tilbyder.

Forskellen er dog at vi ikke matcher iværksættere og investorer, men ER investoren, da vi selv har adgang til den nødvendige kapital.

Vi har hidtil haft gode erfaringer med individuelle investeringer i forskellige iværksætter projekter og firmaer, men har nu slået os sammen, så vi har et stærkt fundament der kan komme hele vejen rundt om det enkelte firma, i fald vi indgår et samarbejde.

Vi er risikovillige, dog sørger vi for at risk/reward altid følges ad. 

Vi finder selv interessante emner, og  søger både via traditionelle samt utraditionelle kanaler.

Jeg mener helt klart at der er belæg for en virksomhed som dit, men i vores tilfælde får vi ikke brug for dine ydelser i denne omgang, da vi gerne selv vil gennemgå og udvælge emner, samt have direkte kontakt til potentielle samarbejdspartnere. Dog vil jeg ikke udelukke at jeg kunne finde på at kontakte dig på et tidspunkt, men pt har vi rigeligt med emner som pt gennemgår.

Tak for tilbudet.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)