Hej Amaris og Jesper,
Ja, selvfølgelig, det har jeg stor forståelse for, og hensigten med min tråd er først og fremmest at skabe en indledende kontakt og dialog, ikke blot "ideer", da jeg ikke forventer at nogen udleverer deres verdensopfindelse eller guldæg over hverken PM eller en mail. Dog synes jeg at det for de fleste er relativt nemt at beskrive hvad deres projekt drejer sig om, uden at udlevere for meget, og så kan den tages derfra, hvor der så vil være personlig kontakt. Nu er det ikke KUN ideer, men også eksisterende virksomheder, iværksættere der allerede ER i gang osv, som vi søger. Før en ide overhovedet udvikles skulle der meget gerne have været en del reflektion, undersøgen og tanker bag selve ide og koncept, og det mener jeg ikke at man sådan bare lige kan "stjæle", og derfor har jeg hellere aldrig selv været nervøs for at få stjålet ideer, da mine forretninger har været en succes ikke blot pga ideer, men pga personerne bag, som brændte for det, og som havde gennemtænkt det ordentligt inden opstart. Personligt ville jeg dække min egen numse med patent, hvis jeg mente at jeg havde verdens bedste ide, men det koster selvfølgelig også penge, som nogle måske ikke har, det forstår jeg godt, og forventer hellere ikke at høre fra disse personer, dem skal vi nok selv finde . :). Ideerne, ildsjælene vi søger behøver måske ikke at have opfundet noget nyt banebrydende, men måske de har fundet en niche, ide eller lignende som DE er specielt gode til, men måske mangler investorer, partnere, sparringspartnere osv. Personen bag et projekt er oftest lige så vigtig og interessant som selve projektet/virksomheden/ideen, og jeg forventer ikke at nogen regner med at de bliver kidnappet ud fra en PM :) Men jeg forstår udemærket hvad det er du siger, og det respekterer jeg selvfølgelig.
|
Investment:da jeg ikke forventer at nogen udleverer deres verdensopfindelse eller guldæg over hverken PM eller en mail.
Hej Investment.
Ovenstående var lidt det jeg (fejlagtigt må jeg så erkende) havde udledt af dit første indlæg. Havde fået den opfattelse at folk skulle sætte sig ned og sende alle deres idéer, planer og tanker ned til mindste detalje til jer. Deraf min skepsis.
Men tak for uddybelsen, kan se at det ikke er tilfældet. Og i så fald kan jeg sagtens følge dig og ville ikke selv have nogen mistænkeligheder ved at rette henvendelse til jer, hvis jeg følte at jeg stod og havde brug for hjælp til at komme videre. Jeg ønsker jer held og lykke med projektet og håber at der må komme en masse godt ud af det. Både for jer og for de der søger hjælp hos jer =)
De bedste hilsner
Amaris