Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Store ændringer på Karma Point

Side 9 ud af 13 (128 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Krogh:

Fint nok Martin,

Det gamle sysytem  byggede kun på positive vurderinger. Det vil sige at 1 stjerne var bedre end ingen stjerner. Med et nyt system (der fornuftigt nok) bygger på "fair karma" og  virker med tilbagevirkende kraft vil det reelt betyder, at de stjerner man gav som lille anderkendelse for indlæg under det gamle system pludselig er en straf i karma...

Henrik

Lige præcis og det tror jeg på sigt vil virke mere fair.

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:26
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

Det går i den rigtige retning. Vi nærmer os noget meget bedre, efter min mening :)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:29
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Jeg har flere ting i ærmet vedr. Karma og det vil nok være en god ide at opføre sig etisk, hvis man da ikke allerede gør det.
Der vil komme nogle filtre og forskellige tiltag der vil gøre tingene endnu mere fair og transparent. Så hvis man Karma som våben mod andre, så kan man nemt selv blive ramt.

Så vær vis på at Karma er kommet for at blive og at det bliver et endnu større aktiv for de hjælpsommme.

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 22:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Super initiativ med de nye karmaregler, ud fra min opfattelse ligger det nye system op til en bedre brug af stjerne systemet, hvor man nu mere aktivt kan gå ind og bedømme de svar man får, hvilket jo er en hjælp for alle parter.

At der bliver snydt i systemet er en ting, og det vil der nok altid blive gjort, men for mit vedkommende skinner det også igennem på de svar de enkelte ”snyder” giver. Derimod er det mit håb, at man vil bruge karakter systemet (stjerne systemet) mere aktivt og give en konstruktiv vurdering af de svar man får, da det kun danner grundlag for en bedre debat.

Alt for mange gange ser man flinke aminoer hjælpe forskellige mennesker uden, at det bliver tilkendegivet med en eller flere stjerner eller endda et tak eller tilbagemelding om, hvad spørgeren gjorde efter at have fået et glimrende svar, hvilket for mig er langt værre end de ”snyder”, der tror, at de kan finde forretning og anerkendelse igennem nogle flere points igennem snyd. De ved jo nok godt selv, hvad de inderst inde står for og ikke.

Så lad os bruge HELE karakter systemet, vi er jo her først og fremmest for at udvikle os selv og vores respektive forretninger, og karakter systemet er jo en metode til dette. Lad det ikke blive en kopi af folkeskolen standard karakter, hvor 90 % får et sted mellem 7 og 9 (det gamle karakter system vel og mærke – shit jeg er ved at være gammel)

Med venlig hilsen

Kim Kampp

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 22:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin Thorborg:

Henrik Krogh:

Fint nok Martin,

Det gamle sysytem  byggede kun på positive vurderinger. Det vil sige at 1 stjerne var bedre end ingen stjerner. Med et nyt system (der fornuftigt nok) bygger på "fair karma" og  virker med tilbagevirkende kraft vil det reelt betyder, at de stjerner man gav som lille anderkendelse for indlæg under det gamle system pludselig er en straf i karma...

Henrik

Dbh Martin

Martin - Har du læst, hvad Henrik skrev?

Henrik Krogh:

............ og  virker med tilbagevirkende kraft vil det reelt betyder, at de stjerner man gav som lille anderkendelse for indlæg under det gamle system pludselig er en straf i karma...

Henrik

Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 22:32

Jamen så må jeg trække mine ord tilbage. Åbenbart et større projekt end jeg troede.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:35

Espresso:

Martin Thorborg:

Henrik Krogh:

Fint nok Martin,

Henrik

Dbh Martin

Martin - Har du læst, hvad Henrik skrev?

Henrik Krogh:

............ og  virker med tilbagevirkende kraft vil det reelt betyder, at de stjerner man gav som lille anderkendelse for indlæg under det gamle system pludselig er en straf i karma...

Henrik

Jeg har læst hvad Henrik skrev, men kan godt se at jeg måske misforstod det.
Man kan ikke lave ændringer der er fair mod alle, tough luck.

Dbh Martin

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:47
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:50

Niels:

Eller hvad med smileys istedet for stjerner: Super AngrySadConfusedSmile1Big Smile

Sjov idé... den ville også passe bedre end den nuværende tekst under stjernerne.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:59
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Er det karma point halløj ik bare voksenudgaven af "vurder mit billed fra 1-5" og hvor folk så fedter for høje point? Altså fra Arto osv...

Alle kan vel vurdere om et indlæg er seriøst, brugbart eller andet blot ved at læse det. Det behøves andre vel ik vurdere for dem?

Kunne man evt ik indføre flere af de der "foreslå svar" og KUN gøre det således at andre kan foreslå ens svar. Det er så nedern at se, at folk gang på gang foreslår deres egne svar som rigtige. Det er det de andre Aminoer burde gøre...

Side 9 ud af 13 (128 indlæg)