Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man binde privatpersoner til kurser?

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Afbudforsikringer dækker ikke bare fordi man er løbet tør for penge, mig bekendt, men kun ved sygdom og andre specificerede forhold. Og så er det iøvrigt en forsikring som du tegner og betaler for hos et forsikringsselskab. Hvis du kan finde et forsikringsselskab, der vil tegne en forsikring på dit kursus, er du vel velkommen til det - men jeg tror bare ikke der er nogle forsikringer der vil dække manglende lyst eller mangel på økonomi ...

Det er rigtig. Der skal ske uforudsete ting og sager, og de skal være udefrakommende. F.eks Svineinfluenza eller "terror"... Fortryder man, dækker den 0,00 kr!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

mikkelsommer:

At accepterer betingelser som for 4 mdr. siden var uden betydning og til nu at være gået fallit grunden finanskrisen er jeg ked af du mener er barnligt. Hvordan kan det forresten være ens fejltagelse at være ramt af en bus, gå økonomisk fallit grundet krisen o.l.?  

Hvis ens handlinger ik er ens egen fejl, hvis er de så? Er det samfundetsskyld, som TV2 så smukt sang?

Fra København
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 13:00

At man ikke kan slippe for betalingen af en underskrevet aftale, kan vi ikke komme udenom, men jeg ville da klart se en vis fleksibilitet og løsningsorienteret dialog fra virksomhedens side som god service.
Desværre er det ikke sikkert der pt. er råd til at yde denne gode service.

/Mads Dinesen
madsdinesen.dk

Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 14:10

Fashion-Seller:

mikkelsommer:

At accepterer betingelser som for 4 mdr. siden var uden betydning og til nu at være gået fallit grunden finanskrisen er jeg ked af du mener er barnligt. Hvordan kan det forresten være ens fejltagelse at være ramt af en bus, gå økonomisk fallit grundet krisen o.l.?  

Hvis ens handlinger ik er ens egen fejl, hvis er de så? Er det samfundetsskyld, som TV2 så smukt sang?

hehe - har du aldrig købt en bil som en anden har lavet en skade på? Så du mener altså det er din handling at have parkeret, købt bilen eller whatever så hvis jeg drøner ind i den så er det din egen skyld?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:44

mikkelsommer:

Fashion-Seller:

mikkelsommer:

hehe - har du aldrig købt en bil som en anden har lavet en skade på? Så du mener altså det er din handling at have parkeret, købt bilen eller whatever så hvis jeg drøner ind i den så er det din egen skyld?

Du magter virkelig at fremstille eksempler, der får et smil frem... Hvor er det lige jeg laver en handling, hvis du påføre min bil skader? Er det så ik dig der laver handlingen?

Hvis du ik kan komme op med bedre eksempler, så er det vel nærmest bedre at tie stille, for det er totalt irrellevant og tydeligt, at du er sur over at vi ik giver dig ret...

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:44

mikkelsommer:

Fashion-Seller:

mikkelsommer:

Hej Mikkel!

Her bliver det lidt speget.

Min holdning er, at man som enkeltperson enegyldigt er ansvarlig for det der sker for og omkring personen. Men det gælder selvfølgelig alle personer. Så den ene har ansvaret for at "parkere bilen, hvor den nu står" mens den anden har ansvaret for at køre ind i den. Hvis alle var deres ansvar voksen og eks. ikke sov. når man kørte eller underskrev kontrakter baseret på forkert planlægning og finanskrisen osv. så ville denne kæde ikke være her.

Det er ikke for at skyde skylden på nogen, men blot sige, at det der sker for en selv er ens eget ansvar. Det kan ikke blive andres.

Men sikke en kæde på et lille spørgsmål.

Du må fortælle hende, hvad der kommer ud af denne sag. Jeg håber at du konsekvens-beregner dit råd til hende om situationen og hjælper hende til at tage sit ansvar for sagen...det gør det faktisk lidt nemmere for hende, selvom situationen ikke er så god.

I øvrigt husker jeg at AT WORK har været i søgelyset hos journalister for deres forretningsmetoder....man kan håbe, at de er deres ansvar bevidst.

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 14:47

Hej

Jeg synes at vedkommende skulle bringe spørgsmålet omkring tilmeldingen og hvor bindende den er, op hos den lokale advokatvagt. Det er gratis at få et mundtligt råd omkring retsstillingen i et sådant konkret tilfælde.

Din ven medbringer tilmeldingen og et par screendumps fra sidens navigation, og så stiller din ven spørgsmålet om den tilmeldning han/hun selvfølgelig også har medbragt i original, er bindende. Her skal mkan også huske at medbringe breve, emails m.m. så der gives et retvisende billede af situationen.

Dine venner er jo begge arbejdsløse, så det skulle jo nok være muligt at kunne komme hjemmefra og at finde tiden til at forhøre sig om hvorvidt det nu også er helt umuligt, hos nogen der rent faktisk kan lidt jura,.

De moralske aspekter er behandlet i tråden, men et er moral, noget andet jura ;-)

/Michael

Fra Malmö
Tilmeldt 15. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:52

Dyrebilen.dk:

Hej

Jeg synes at vedkommende skulle bringe spørgsmålet omkring tilmeldingen og hvor bindende den er, op hos den lokale advokatvagt. Det er gratis at få et mundtligt råd omkring retsstillingen i et sådant konkret tilfælde.

Din ven medbringer tilmeldingen og et par screendumps fra sidens navigation, og så stiller din ven spørgsmålet om den tilmeldning han/hun selvfølgelig også har medbragt i original, er bindende. Her skal mkan også huske at medbringe breve, emails m.m. så der gives et retvisende billede af situationen.

Dine venner er jo begge arbejdsløse, så det skulle jo nok være muligt at kunne komme hjemmefra og at finde tiden til at forhøre sig om hvorvidt det nu også er helt umuligt, hos nogen der rent faktisk kan lidt jura,.

De moralske aspekter er behandlet i tråden, men et er moral, noget andet jura ;-)

/Michael

Tilsluttet. Tak for linket...den kendte jeg ikke.

God fornøjelse Mikkel!

Mvh Diana

House of Sensus ApS er et bogførings - og revisionsfirma.

Tilmeldt 23. Apr 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 15:00

Diana Hardington:

Dyrebilen.dk:

Hej

/Michael

Tilsluttet. Tak for linket...den kendte jeg ikke.

God fornøjelse Mikkel!

Mvh Diana

Tak, jeg har i hvert fald fået god hjælp herfra som bliver meddelt videre asap, det er jeg sikker på bliver værdsat, Tusind tak for alle svar og holdninger :-)

Fra Thisted
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Fra  Gymnashop.dk Skrevet kl. 15:07

Hvad er nu det for en useriøs måde at sidde og sammenligne parkerede biler og blive kørt ned af en bus
med denne sag?

Din veninde har skrevet under på en aftale om deltagelse på et kursus - uden mulighed for refusion.
om kontrakten er fair aner jeg ikke - men det burde hun have taget stilling til dengang. Og sådan er det heldigvis - en aftale er en aftale.

De har tilbudt hende en afbetalings ordning - hvad mere skal de finde på?
Hun er gået konkurs på 4 mdr? hvordan kan det lade sig gøre at blive erklæret personlig konkurs på kun 4 mdr
hvis alt så rosenrødt ud dengang? Det er da den hurtigste de-route og efterølgende sagsbehandling. opgørelse af kreditorer osv.  jeg nogensinde har hørt om?

For mig at se har hun udvist en enorm mangel på dømmekraft . Jeg kan godt se det er træls situation - men sådan er det jo.
Ens handlinger har konsekvenser og hendes handling har så denne konsekvens - ærgeligt, rigtig ærgeligt ...

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)