At accepterer betingelser som for 4 mdr. siden var uden betydning og til nu at være gået fallit grunden finanskrisen er jeg ked af du mener er barnligt. Hvordan kan det forresten være ens fejltagelse at være ramt af en bus, gå økonomisk fallit grundet krisen o.l.?
Hvis ens handlinger ik er ens egen fejl, hvis er de så? Er det samfundetsskyld, som TV2 så smukt sang?
hehe - har du aldrig købt en bil som en anden har lavet en skade på? Så du mener altså det er din handling at have parkeret, købt bilen eller whatever så hvis jeg drøner ind i den så er det din egen skyld?
Hej Mikkel!
Her bliver det lidt speget.
Min holdning er, at man som enkeltperson enegyldigt er ansvarlig for det der sker for og omkring personen. Men det gælder selvfølgelig alle personer. Så den ene har ansvaret for at "parkere bilen, hvor den nu står" mens den anden har ansvaret for at køre ind i den. Hvis alle var deres ansvar voksen og eks. ikke sov. når man kørte eller underskrev kontrakter baseret på forkert planlægning og finanskrisen osv. så ville denne kæde ikke være her.
Det er ikke for at skyde skylden på nogen, men blot sige, at det der sker for en selv er ens eget ansvar. Det kan ikke blive andres.
Men sikke en kæde på et lille spørgsmål.
Du må fortælle hende, hvad der kommer ud af denne sag. Jeg håber at du konsekvens-beregner dit råd til hende om situationen og hjælper hende til at tage sit ansvar for sagen...det gør det faktisk lidt nemmere for hende, selvom situationen ikke er så god.
I øvrigt husker jeg at AT WORK har været i søgelyset hos journalister for deres forretningsmetoder....man kan håbe, at de er deres ansvar bevidst.
Mvh Diana