Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ved start i web-bureau

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Hasselvej 10
Tilmeldt 6. Apr 09
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg ville høre hvad for nogen script kendskaber eller andet, firmaer som laver hjemmesider gerne så man kunne når man skal starte i deres firma.

og hvad tjener man sådan ca. lige når man starter i sådan et firma?.

og hvad kalder man sådan nogen firmaer :P? web-bureau?, web-firma?

Tak på forhånd :)

Tilmeldt 16. Sep 08
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 14:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Simon det kræver som minimum avanceret Html. Men dertil kommer der så også PHP, javascript og andre webprogrammerings sprog.

og til indtjeningen kan jeg kun sige det kommer an på. (erfaring, kompetencer, kundetilfredshed, resultater og salg)

og det kaldes vist web-bureau

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 14:55

Det kræver at du kan de vigtige sprog, fuldt ud:

HTML og CSS i hvertfald, men også JavaScript og PHP er vigtigt

Hvis du laver dine hjemmesider i Frontpage, Kompozer eller hvad ved jeg, så glem det, der skal meget mere til.
Desuden er branchen proppet med amatører og lignende, så man skal skille sig ud og være unik

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 15:03

Simon Jensen:

Hej jeg ville høre hvad for nogen script kendskaber eller andet, firmaer som laver hjemmesider gerne så man kunne når man skal starte i deres firma.

Desuden skal du først have programmerings kendskaber, før du har brug for script kendskaber, da det er noget helt andet

/ Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Fra Hasselvej 10
Tilmeldt 6. Apr 09
Skrevet kl. 15:05

Okay tak for jeres svar :), arbejder i selv i et web-bureau?.

lige nu kan jeg Xhtml,CSS,PHP/MYSQL lidt javascript.

og arbejder i programmerne Dreamweaver og photoshop har hørt det også er de programmer de bruger på arbejdspladserne

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:17

Morten Kaltoft:
PHP er vigtigt

PHP er kun vigtig hvis firmaet benytter det sprog.

Derudover kan man så sige: ASP, .NET osv.

En af de vigtige ting man bør lære sig er især Javascripts biblioteker som f.eks. jQuery

Men det er ikke til at sige at du lige præcis skal lære DET eller DET da det er fra firma til firma.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 15:31

Hej Simon,

Hvis du skriver til mig på krii08@hotmail.com har jeg måske lidt arbejde du kan lave, så du kan få noget erfaring til hvad der skal bruges, og tjene lidt penge..

Men vil faktisk påstå at man kan starte op med det erfaring du har, det handler så bare om at havde sine kontakter iordnen med nogle der kan lave noget af det hvor man selv ikke er så stærk..

Mvh Kristoffer

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 15:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes svarene her bliver en lille smule firkantede.

Først og fremmest kan der være mange funktioner på et web-bureau (design, online-markedsføring, seo og selvfølgelig programmering, bare for at nævne nogle..)

Men det lyder som om du gerne vil programmere - Fedt! : )

Hvis du gerne vil udvikle ting til WWW, må du først og fremmest lære de sprog browserne læser til fingerspidserne. Et bredt kendskab til html og css vil være nødvendigt, men i moderne web-applikationer er javascript som regel også en vigtig brik.

Når du har styr på dette, er det rigtig godt også at kunne nogle scripting sprog, som f.eks. PHP eller .net. I den sammenhæng vil du helt sikkert også skulle lære dig SQL-syntax, og få et mere indgående kendskab til en eller flere gængse database-systemer.

Derudover, skal du lære at programmere "smart". Man er ikke en god programmør bare fordi man kan memorere samtlige PHP-funktioner. Det handler om at lære at strukturere sin kode, så den afvikles effektivt og er nem at arbejde med. I den process, støder du med garanti på objekt-orrienteret programmering, hvilket du helt sikkert skal grave lidt dybere i. Specielt hvis du gerne vil være decideret programmør.

Hvis du vil være den rigtig skrappe programmør, skal du nok overveje at kigge på nogle egentlig programmeringssprog, ala. C#, Java, etc.

Når du har styr på ovenstående er det vigtigt du finder ud af hvad du vil. Man kan ikke være god til alt, så find ud af hvad der interesserer dig mest, og bliv endnu bedre (den bedste?) til det. Det gør ikke noget at det er et lille område.. Det er dem som virkelig kan noget ekstra-ordinært på et eller andet punkt, som tjener flest penge... Se f.eks. hvad de rigtig dygtige SEO-folk herinde tager i timen. ; )

Den anden gruppe som tjener mange penge er ledere, og det er selvfølgelig også en mulighed. Men du bliver altså ikke leder af at være skide god til en masse programmeringssprog. ; )

Indtjening - det afhænger af alder, erfaring, resultater, etc. Og ikke mindst det bureau hvor du ender.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Hasselvej 10
Tilmeldt 6. Apr 09
Skrevet kl. 15:45

Hej Kristoffer, er det sådan at jeg kan tilføje dig på msn :)?

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 15:57

Simon Jensen:

Hej Kristoffer, er det sådan at jeg kan tilføje dig på msn :)?

Ja, det gør du bare :)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)