Synes du det? Kalder du vores svar firkantede? Du svarer det helt samme som os andre, men dine svar er åbenbart ikke firkantede da du hellere vil bruge 349 ord på at forklare det
Hej Morten,
Jeg læste de første svar, og syntes den generelle tendens var et svar i retning af "bare lær html/css/js og læs the big book of php/mySQL, så bliver du en fremragende web-udvikler.". I mine øjne er løsningen ikke helt så simpel, hvorfor jeg udtrykker mig i en lidt længere kommentar, hvor jeg fremlægger mine forestillinger om hvad der skal til for at få succes som web-udvikler.
Ja, jeg syntes de første par svar er firkantede, i forhold til det mere nuancerede billede jeg syntes er nødvendigt. Hvis du finder min kritik urimelig, er du selvfølgelig i din gode ret til at sige det. Jeg mener dog at udveksling af holdninger til de for hånden værende spørgsmål og svar må være en del af ethvert godt forum. Også selv om det måske er kritisk.
Jeg syntes ikke at jeg i mit indlæg er ude efter nogen af de første besvarere personligt, eller i øvrigt har en attitude af urimelig karakter, i forhold til hvad der er passsende i et fora som dette. Jeg syntes til gengæld at din attitude overfor mit indlæg er usaglig, urimelig og upassende.
Læg mærke til ordet i overskriften web-bureau. Han vil tydeligvis lave hjemmesider - ikke software, så spar på de flotte ord og fortæl ham hvad han har brug, i stedet for at slynge forskellige script-sprog ud og fortæl at han skal lære dem.
Først og fremmest er de nævnte programmeringssprog en vigtig del af mange større webapplikationer. Dermed ikke sagt at man ikke kan lave websites uden.
Hele pointen med mit indlæg var, at spørger skulle snuse lidt til det hele, og finde ud af hvad det er der interesserer ham. Hvis han finder at han er interesseret i web-programmering, vil det være en kæmpe fordel også at begynde at snuse til de nævnte programmeringssprog. Bliver han bidt af det, ender han måske over i noget mere software-orrienteret, men skidt med det. Hele pointen er at han skal beskæftige sig med det han syntes er mest spændende og så blive møg dygtig til det. Så er der HELT sikkert nogen der kan bruge hans evner.
Det er rigtig nok at man ikke behøver C# og java til at udforme en hjemmeside for en lokal sportsklub, men det kunne godt være at spørger på sigt stilede en smule højere end det. Og på større webapplikationer er der altså også webudviklere som sidder og skriver i programmeringssprog. Hvorfor det kan være hensigtsmæssigt ikke altid at lave alting scripting-sprog, bliver en lidt større forklaring. Den skal jeg spare dig for.
Forresten er C# og java ikke scripting sprog, men det er så igen en helt anden historie.
Jeg ved ikke hvad du regnede med du selv, eller spørger skulle få ud af dit sidste indlæg. Hvis du syntes mine indlæg er for lange eller dårlige, er du velkommen til at springe dem over. Jeg kan se at der er andre der læser dem, og syntes om dem - det er nok for mig.