Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-bog - problemer med grafik i Word / PDF

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 1. Jun 09
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Flavone:

Forstår ikke at det skal være så svært og tænker om det mon er Word 2007 der driller (noget går helt sikkert tabt når jeg paster min grafik ind i et doc)

Findes der slet ingen guidelines til optimal grafik i pdf filer?

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det ikke burde virke.

Du kan evt. sende mig .docx filen (word-dokumentet) hvor du har skiftet din tekst ud med mumletekst (tekst som bare er der for at fylde, og ikke giver mening), så kan jeg kigge efter problemet og så sikrer du dig også at jeg ikke kopiere din tekst osv. osv.

Med venlig hilsen
Morten

Få et godt webdesign til en lav pris på owix.dk - drevet af unge iværksættere

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:45

Flavone:

Mht. papirformat så er der måske ikke nogen international "standard"? Vil jo gerne undgå at dem der printer på A4 får en tekst med en fed hvid ramme udenom eller omvendt (ved faktisk ikke hvad der sker hvis formatet på e-bogen ikke passer til papiret....)

Man kan sige at A formaterne er international standard, men bare ikke i USA, hvor de jo gerne skal være lidt på tværs. Kan ikke sige, hvad der sker ved at printe et letterformat på en A4 printer eller omvendt, men du kan jo prøve at oprettet en fil i letterformat og printe den for at se :o)

Tilmeldt 6. Aug 09
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 15:04

Tak for tilbudet Morten men jeg har omsider fundet ud af hvad det er der smadrer min grafik.

Det er naturligvis Word 2007 og det kommer sådan set ikke som nogen stor overraskelse.... Prøvede at kopier en graf direkte fra powerpoint til hhv. Word og OpenOffice Writer. Resultat: Word tværer min grafik ud mens OpenOffice bevarer alle detaljerne. Har installeret PrimoPDF (samt andre pdf printere) og når jeg laver en pdf fra Word så fylder den ca. 15 gange så meget som når jeg laver pdf'en fra OpenOffice Writer. Samme indstillinger naturligvis. Dette bevirker at pdf'en lavet i word åbner ekstremt langsomt og man kan følge med i hvordan grafikken langsomt bliver opbygget. Grafikken er sjovt nok endnu mere smadret end den var i Word og er fuldstændigt ubrugeligt til professionelt brug. OpenOffice Writer pdf'en åbner lynhurtigt og her står grafen knivskarpt som den gjorde i det program den er lavet i (powerpoint).

Nu er Microsoft jo også et relativt nyt firma der tilbyder meget billige programmer så hvad kan man forvente.... Jeg HADER efterhånden Microsofts programmer! Vista, Word 2007 osv. Guderne må vide hvor mange timer af mit liv der er gået tabt pga. deres produkter og deres hjælpefunktion er jo en joke - kan ikke huske at jeg en eneste gang har løst et specifikt problem via hjælpefunktionen.

Nå, men tak for hjælpen - håber at der er nogle andre der kan bruge denne information til noget. Jeg aner ikke hvad der sker i Word, har prøvet at kigge alle deres godt gemte indstillinger igennem uden resultat. Ærgeligt fordi formateringen går tabt når jeg åbner den i openoffice Writer... Suk!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:07

Jeg er nu meget glad for MS og Word - man skal bare have de rette versioner og kende dem godt :)

HUSK at hvis du printer til PDF så vil du ikke få oversat interne links så de virker i PDF'en - du skal bruge et program som eDoc, der løber hele din tekst igennem og automatisk oversætter de interne links til PDF links.

Tilmeldt 6. Aug 09
Skrevet kl. 15:34

Jeg har nu arbejdet rigtigt meget med MS produkter igennem mange år men jeg mener bare at deres produkter har taget en helt forkert drejning. Misforstået brugervenlighed vil jeg kalde det. Word 2007 er efter min mening en katastrofe... og de fleste jeg kender foretrækker da også den gamle version af Word og XP frem for Vista.

Mht. til links så virker de fint her hvis jeg bruger PrimoPDF... har lige lavet en prøve fra openoffice. Jeg installerede også eDocPrinter men har ikke haft tid til at sammenligne dem nærmere...

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 16:00

Jeg kan kun bekræfte de gode erfaringer med eDocPrinter. Jeg printer alt ud til PDF fra alle mulige programmer via eDocPrinter, så jeg har mine udskrifter liggende elektronisk. Jeg har endnu ikke oplevet problemer, hvilket jeg har været særdeles imponeret over.

/Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Tilmeldt 6. Aug 09
Skrevet kl. 15:23

Håber der er en der gider at hjælpe inden jeg kaster ting ud af vinduet... har stadigvæk problemer med grafikken og specielt en graf driller.

I powerpoint ser den fin ud og jeg ville ønske jeg kunne få samme resultat i andre programmer som fx word (prøvede at åbne mit word doc ind i openoffice men der er for meget af mine opsætninger der går tabt, så jeg hænger vist på word...). Har prøvet at gemme grafen i samtlige filformater og formatet "udvidet windows-metafil" er det der kommer nærmest det jeg ser i powerpoint. Har også prøvet forskellige pdf-printere uden held. Problemet er at jeg har nogle pile der bliver grynet i kanten og skyggeeffekten forsvinder (se print af skærmen, som viser udsnit af den færdige pdf fil lavet fra word). Er der en knap et eller andet sted i powerpoint der mangler et kryds eller noget andet der kan give mig det jeg ser i powerpoint? Det underlige er at det nu ser ok ud når man printer det ud men en e-bog skal jo også se pæn ud på skærmen.

Forstår ikke at det skal være så svært... ville I være tilfreds med en grafik der så sådan ud hvis I købte en e-bog?

0184.1.tif

1004.2.tif

Her er så to billeder af samme grafik til sammenligning. Ingen pixeleret kant og nu vises skyggeeffekten. Sådan ønsker jeg det skal se ud i min pdf fil og sådan ser det ud i powerpoint - også når jeg gemmer det som pdf via powerpoint (men skal jo bruge det i mit word dokument). Et eller andet smadrer grafikken når det tages ud af powerpoint men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er. Har naturligvis prøvet at gemme i så høj opløsning/uden komprimering m.m. men intet lykkedes...

6076.3.tif

0116.4.tif

Grafen forklarer en kemisk reaktion og pilene er nødvendige da det er en proces der kun går en vej.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 16:32

Har du valgt iso 19005-1-kompatible pdf/a når du gemmer som pdf?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04

Flavone:

Et eller andet smadrer grafikken når det tages ud af powerpoint men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det er. Har naturligvis prøvet at gemme i så høj opløsning/uden komprimering m.m. men intet lykkedes...

Hvordan sætter du rent faktisk grafikken ind i Word?

Jeg har selv brugt Word 2007 til at lave PDF filer med grafer fra PowerPoint 2007, og har ikke oplevet problemer. Min fremgangsmåde var at kopiere grafikken i PowerPoint, og vælge Indsæt Speciel i Word, hvorefter jeg vælger Udvidet Metafil. Herefter står grafikken ret skarpt...

Håber det er til hjælp :)

Tilmeldt 6. Aug 09
Skrevet kl. 19:44

Tak Juul og Daniel

I PrimoPDF (pdf printer) gør det ingen forskel at vælge PDF/A-1b og i Words indbyggede pdf-gemme funktion går det helt galt hvis jeg vælger Iso 19005-1-kompatibelt (PDF/A)... store sorte felter ses i grafen og farverne er helt forkerte.

Har prøvet at copy paste direkte fra Powerpoint og ind i Word med indsæt speciel... har prøvet samtlige filformater men alle producerer et grimt resultat (enten får jeg grim grafik og manglende skygger eller også får jeg gnidret tekst i figurerne...). Forstår det slet ikke - har også forsøgt at reinstallere officepakken og Adobe Reader men uden held.

Tænk at noget så åndsvagt skal sætte en stopper for ens projekt... Sad

Andre forslag er velkomne.

Side 2 ud af 4 (34 indlæg)