Med baggrund i ovenstående link kan vi da så i hvert fald slå to ting fast: 1) "Reklametalent" er i deres øjne ALENE knyttet til indkøb af annoncer - ingen andre former for kreativ markedsføring ... Måske skyldes dette, det egentlige formål med denne konkurence - nemlig præmien ... 2) Præmien er annoncering på JP udarbejdet af nogle af de andre der står bag denne underlige "pris" Der er således, i mine øjne, slet ikke tale om en egentlig konkurrence om reklame-talent - men derimod en reklamekampagne for JP og nogle partnere jeg aldrig har hørt om ... |
Alle, der har en ide til en effektiv markedsføringskampagne kan deltage. Man kan sammensætte sine annonceringer både online og offline for på den bedst mulige måde at nå sin målgruppe.
Hvordan?? ved at give 3 links? hvordan vil man veje det op imod andres links - uden en fast struktur for hvordan en evt. case skal præsenteres.
Et panel af erfarne dommere udnævner herefter den bedst udtænkte kampagne - og vinderen får eksekveret sin kampagne efter eget koncept.
Yes please!, lad os få nogle navne på de folk der er gået med til at dømme kampagner uden nogen form for oplæg til struktur. Jeg kan da godt give et link til Vanish kampagnen, men det betyder da intet i forhold til normal kampagne-planlægning.
Det betyder at vinderen vil få annoncering i Jyllandspostens medier, udviklet kampagnesite af Profui og målt effekten af hele kampagne af MPD. Den samlede værdi, for vinderen alene, udgør mere end DKK 600.000.
Med andre ord, JP er gået med til at fylde annoncer i avisen, når der alligevel ikke er andre annoncører der vil købe det, lige op til printstart. Profui & MPD har jo selv mulighed for at prissætte "værdien" af det de levere, og lad os nok skyde på at de har interesse i at værdien er så høj som absolut mulig, men lur mig om den pris ikke er den pris som de sælger samme ydelse/service/opsætning til deres kunder.
Jeg kan ikke lide at man låser budgettet til de 3 involverede parter, fordi hvad værdi giver det egentligt ens kunde? - Det kunne jo være at en kampagne til 100.000 ville være meget mere rentabel for kunden end de 635.000 som de 3 parter kan snøvle sig sammen til.
Når det er sagt... så ved alle da, at kampagner i den størrelse da ikke kun binder sig op på et flad struktur som AVIS reklame + Kampagnesite. Hvem kan økonomisk godtgøre at skulle bruge over 600.000 kroner på det? -
Hvor er de supporterende TV slots, online reklameringen på tværs at medier som målgruppen beslægtes med. Hvor er budgettet til en evt social supporterende kampagne ?
Det syner altså lidt af meget, meget varm luft... Så pas på fingrene.