Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og alder?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

Jeg synes tit jeg ser nogle sider hvor den eneste forklaring på hvorfor de ligger så højt er Alder på deres hjemmeside.

Jeg ved at alder har betydning for en hjemmeside og dens placering hos google. Jeg ved selvfølgelig også at alt muligt andet har betydning, men:

1. Hvor stor betydning har alder? Jeg ved godt at dette er et svært spørgsmål, så det nu i skal være rigtig kloge.

2. Giver det mere betydning hvis en side eks. er 5 år gammel kontra 2 år gammel?

3. Hvornår begynder alder at have betydning for en side?

4. Hvis et domæne er gammelt, men ikke brugt giver det så kredit hos google.

Håber at der er nogen der kan give nogle svar?

Mvh Nis

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Alder på din hjemmeside har meget lille betydning - alderen på dit domæne har en lidt større betydning. Hjemmeside og domæne er ikke det samme!

De præcise svar du søger findes ikke.

Domænets alder er en ud af flere faktorer, der er med til at bidrage til et domæne "domaine trust". Den væsentligste faktor er dog den måde links til domænet har udviklet sig på over tid.

Således vil et domæne der ikke har været anvendt som regel også have meget lidt  opsparet værdi, da der så sjældent vil have udviklet sig nogle links til dette.

Helt nye domæne - under 1 år gamle, kan somme tider være lidt sværere at få til at ranke, men bestemt ikke altid. Det afhænger meget af hvor stor konkurrencen er. Omvendt vil meget veletablerede domæner have lidt eller meget lettere ved at ranke på næpsten hvad som helst. Mest ekstremt ses det med Wikipedia, hvor der er masser af eksempler på, at de ranker på sider, hvor de slet ikke har fået indhold på endnu og som ingen linker direkte til.  

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:03

Mikkel deMib Svendsen:
Domænets alder er en ud af flere faktorer

Hej Mikkel

Må jeg spørge: Hvor stor en betydning har det, om man køber domænet 1, 2 eller endda 10 år frem i tiden?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Boysen:

Mikkel deMib Svendsen:
Domænets alder er en ud af flere faktorer

Hej Mikkel

Må jeg spørge: Hvor stor en betydning har det, om man køber domænet 1, 2 eller endda 10 år frem i tiden?

Meget lille. Særligt set i sammenligning med de hundredevis af andre faktorer du kan påvirke.

Men søgemaskineoptimering handler i høj grad om at score så god vurdering på så mange punkter som muligt, og derfor er der i reglen ikke nogen god grund til ikke, at købe et domæne for 5-10 år ad gangen. Det koster så lidt, og så er den lille ting - uanset hvor lidt det så giver, på plads :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:10

Ja, hvorfor ikke, det er en begrænset investering :=)

Tak tak

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 22:19

Jeg har et domæne som ikke har været brugt i et par år. Gemmer det bare hvis jeg skule få brug for det. Det står bare som en tom side, men har en PR på 1, selvom den som sagt bare er blank. Går ud fra det er pga. alderen, da der jo ikke er noget indhold på siden.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 17:08

Mon ikke det er fordi du stadig har nogle indgående links til den side så...;)

Fra Næstved
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 21:08

Jeg tjekkede lige. Der er et enkelt link-katalog som ikke har slettet siden. Og fra det link-katalog (PageRank 1) får jeg 298 links.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)