Hej amino, Jeg synes tit jeg ser nogle sider hvor den eneste forklaring på hvorfor de ligger så højt er Alder på deres hjemmeside. Jeg ved at alder har betydning for en hjemmeside og dens placering hos google. Jeg ved selvfølgelig også at alt muligt andet har betydning, men: 1. Hvor stor betydning har alder? Jeg ved godt at dette er et svært spørgsmål, så det nu i skal være rigtig kloge. 2. Giver det mere betydning hvis en side eks. er 5 år gammel kontra 2 år gammel? 3. Hvornår begynder alder at have betydning for en side? 4. Hvis et domæne er gammelt, men ikke brugt giver det så kredit hos google. Håber at der er nogen der kan give nogle svar? Mvh Nis |
Alder på din hjemmeside har meget lille betydning - alderen på dit domæne har en lidt større betydning. Hjemmeside og domæne er ikke det samme!
De præcise svar du søger findes ikke.
Domænets alder er en ud af flere faktorer, der er med til at bidrage til et domæne "domaine trust". Den væsentligste faktor er dog den måde links til domænet har udviklet sig på over tid.
Således vil et domæne der ikke har været anvendt som regel også have meget lidt opsparet værdi, da der så sjældent vil have udviklet sig nogle links til dette.
Helt nye domæne - under 1 år gamle, kan somme tider være lidt sværere at få til at ranke, men bestemt ikke altid. Det afhænger meget af hvor stor konkurrencen er. Omvendt vil meget veletablerede domæner have lidt eller meget lettere ved at ranke på næpsten hvad som helst. Mest ekstremt ses det med Wikipedia, hvor der er masser af eksempler på, at de ranker på sider, hvor de slet ikke har fået indhold på endnu og som ingen linker direkte til.