Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rosenstand fraråder brug af Javascripts, Men....

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Indlæg ialt: 51
Fra  WEB U Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Det er både helt unødvendigt og kan skade

Men det kræver bestemt sammensætning før det skader. Hvis jeg har et site med 15 sider som er i XMLen og krydslinker samt har en menustruktur som gør søgemaskinerne samler alle sider op uden problem. Mener du så XMLen skader eller blot er unødvendig?

WEB U - Vi har løsningen der kan gøre opdateringen af din hjemmeside lettere end nogensinde før!

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:22

Jeg ved ikke helt hvor du vil hen ... Jeg har forsøgt at forklare så godt jeg kan, hvorfor XML-sitemaps er både unødvendige og kan være et direkte problem. Hvis du er fokuseret på SEO så drop det og koncentrer dig om det som virker Smile

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 00:17

Mikkel deMib Svendsen:

Lad os lige få helt på plads ...

XML sitemaps er IKKE skabt for at du kan blive mere synlig i søgemaskinerne, men for at søgemaskinerne kan opbygge nogle mere komplette indekser. Det er to fundamentalt forskellige mål!

At blive indekseret er ligegyldigt, hvis du ikke ranker godt- For at ranke godt skal der links til. Hvis der er links vil siderne også blive fundet. Og derfor er XML-sitemapts unødvendige.

Derudover er der nogle situationer, hvor XML sitemaps kan være en direkte problem. Omvendt er der nogle meget få situationer, hvor det kortvarrigt kan bruges.

Men alt i alt bør man golde sig langt væk fra XML-sitemaps, hvis målet er at blive så synlig i søgemaskinerne som muligt :)

Netop. Alt hvad deMib har skrevet ovenover er korrekt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Fra  WEB U Skrevet kl. 09:29

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg ved ikke helt hvor du vil hen ... Jeg har forsøgt at forklare så godt jeg kan, hvorfor XML-sitemaps er både unødvendige og kan være et direkte problem. Hvis du er fokuseret på SEO så drop det og koncentrer dig om det som virker Smile

Jeg vil derhen hvor jeg ved om en XML er negativ at bruge hvis den linker til samme indhold som menustrukturen/HTML sitemap, og hvorfor den er det. Eller om jeg fortsat kan lade den være en del af sitet, selvom den er unødvendig?

Hvorfor er der en standard (http://www.sitemaps.org/protocol.php), som Google(og andre) bruger og anbefaler, der giver gode muligheder for indexering/prioritering/datering af ens sider, hvis i SEOere siger den ikke skal bruges og kan skade? Her står min logik altså af når jeg får modsigende argumenter.

WEB U - Vi har løsningen der kan gøre opdateringen af din hjemmeside lettere end nogensinde før!

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Fra  WEB U Skrevet kl. 09:40

Overså den her, sorry.

Janno Damgaard Lassen:

Claus Mandal:
Hvis vi antager XMLen indeholder alle ens sider, ens menu linker til alle sider, og ens HTML sitemap linker til alle ens sider. Mener du så XMLen er unødvendig eller skader?

Man kunne jo spørge den anden vej rundt... hvad skulle det så gavne? Hvad skulle formålet være ved at tilføre det i den situation?

Alle dine sider kan findes uden xml-sitemappet, så det eneste du vel opnår er større belastning på serveren.

Enig med at der skal barberes ned til benet hvad angår servertrafik (ikke at XMLen tager mange bytes). Men som jeg skriver til Mikkel, så undrer jeg mig over der er en standard der anbefales af søgemaskinerne, men SEOerne ikke anbefaler den. Og det på trods af den indeholder mulighed for rimelig præcis indeksering af ens site.

Alt i alt er jeg blevet lidt forvirret af at lytte til flere parter Huh? Som nok kan læses i mine spørgsmål, så leder jeg efter et præcist teknisk svar.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Søgemaskinernes opgave er IKKE at optimere dit website - det er at lave en god søgemaskine til brugerne. Din opgave er en marketingopgave. Deres er produktudvikling. Det er to helt forskellige ting!

Så hvis du vil hjælpe Google med at lave en bedre søgemaskine, skal du lytte på dem. Hvis du gerne vil markedsføre dig i søgemaskinerne skal du lytte på erfarne SEO'ere.

Så enkelt er det :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 07
Fra  WEB U Skrevet kl. 10:01
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Den spiser jeg som morgenmad Mikkel. Tak for alle svar, også Janno Smile

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)