Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

M Christoffersen - Jeg søger lidt hjælp til min online markedsføring - Wellness produkter

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Christian Anders Jørgensen:
Har du uploadet et sitemap til Google Webmaster Tools? En del af siderne er ikke indekseret.

Jeg vil på det kraftigste advare mod at bruge Google Sitemaps som et plaster på, at der er sider, der ikke er indekseret. På den måde afdækkes de indekseringsbarrierer, der måtte være på sitet, ikke. Og du kan oven i købet risikere, at nogle af dine indekserede sider efterfølgende falder i placering, fordi de nu pludselig ser ud som "orphans" i Googles øjne (sider uden reel sammenhæng med dit site).

Pas rigtig meget på med det!

Fair nok - det er taget til efterretning :-)! 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Rødovre
Tilmeldt 4. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:58

Hej Mathias.

Som jeg forstår dig, så har du valgt Decide-design.com som dit online udsalgssted (ligesom en butik i Fields, Fisketorvet eller lign.) af dine produkter.

Decide-design står for at tiltrække kunder til "storcenteret", men du har behov for at øge det generelle kendskab og positionere dine produkter i markedet, så kunderne "valfarter":-) til Decide-design.com for at købe produktet i netop din e-butik. Tilden udfordring overvejer du at anvende sociale medier. Er det korrekt forstået?

Hvis det er, så kan jeg foreslå at finde frem til de mange blogs om sundhed, velvære og livsstil og lave indlæg med indikation af, hvor man kan købe dine produkter. Prøv at være så faglig som mulig på bloggen.

Du kan sikkert også finde lignende grupper på Facebook eller selv oprette en.

Jeg kender ikke selv dine produkter, men du kan evt. også tilbyde nogle virksomheder og andre fysiske netværksgrupper og foreninger en rabat, hvis du må reklamere for dine produkter på deres intranet eller lign. Du kan også lægge/omdele flyers i skønhedssaloner, fitness centre m.v.

Mvh

Jens Adamsen

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 17:21

Jens Adamsen:

Som jeg forstår dig, så har du valgt Decide-design.com som dit online udsalgssted (ligesom en butik i Fields, Fisketorvet eller lign.) af dine produkter.

Decide-design står for at tiltrække kunder til "storcenteret", men du har behov for at øge det generelle kendskab og positionere dine produkter i markedet, så kunderne "valfarter":-) til Decide-design.com for at købe produktet i netop din e-butik. Tilden udfordring overvejer du at anvende sociale medier. Er det korrekt forstået?

Du har ret, det er nemmerlig sådan det foregår ;)

Jens Adamsen:

Hvis det er, så kan jeg foreslå at finde frem til de mange blogs om sundhed, velvære og livsstil og lave indlæg med indikation af, hvor man kan købe dine produkter. Prøv at være så faglig som mulig på bloggen.

Du kan sikkert også finde lignende grupper på Facebook eller selv oprette en.

Jeg kender ikke selv dine produkter, men du kan evt. også tilbyde nogle virksomheder og andre fysiske netværksgrupper og foreninger en rabat, hvis du må reklamere for dine produkter på deres intranet eller lign. Du kan også lægge/omdele flyers i skønhedssaloner, fitness centre m.v.

Tak fordi du skrev!
Det har i hvert fald hjulpet mig videre!
Tror jeg vil prøve at søge lidt på det ;)

- Flere svar er stadig meget velkommene! ;)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:25

Reed:

Du har forstået det rigtigt det er ikke mig der betaler for de kampagner, thank god.
Jeg betaler intet af den markedsføring.
- jeg tror også at "Christian iMarketing" Har misforstået det lidt.

OK - Den havde jeg så ikke fanget. Men det ændrer så ikke på, at fordi du ikke får tilstrækkeligt ud af hele hjemmesidens markedsføring, så vil du nu bruge en masse energi/tid (= penge) på at markedsføre sitet.

Jeg tæller 41 (ja, du læste rigtigt) 41 muligheder (links) for at at dine kunder klikker sig væk fra "din" side, når du har kæmpet for at få dem derind.

INGEN af dine produkter bliver vist "over folden" på min skærm og kun få procent vil scrolle ned opdage dine produkter nogen sinde.

Det betyder, groft sagt, at for hver 41 besøgende der klikker sig ind for dine bestræbelser, vil der være 1 - 3 der scroller ned og finder ud af at du har produkter på siden. Det er edder-brodere-mig nogle hårde odds at kæmpe imod. Jeg ville ikke ønske at udsætte nogen for så hårde odds i et marked, der i sig selv er hårdt.

Og selv hvis "dine" besøgende BLIVER opmærksom på, at du har produkter vil fristelsen være ENORM for at klikke på alt muligt andet.

Mvh,

Christian 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 17:32

Christian iMARKETING:

OK - Den havde jeg så ikke fanget. Men det ændrer så ikke på, at fordi du ikke får tilstrækkeligt ud af hele hjemmesidens markedsføring, så vil du nu bruge en masse energi/tid (= penge) på at markedsføre sitet.

Jeg tæller 41 (ja, du læste rigtigt) 41 muligheder (links) for at at dine kunder klikker sig væk fra "din" side, når du har kæmpet for at få dem derind.

INGEN af dine produkter bliver vist "over folden" på min skærm og kun få procent vil scrolle ned opdage dine produkter nogen sinde.

Det betyder, groft sagt, at for hver 41 besøgende der klikker sig ind for dine bestræbelser, vil der være 1 - 3 der scroller ned og finder ud af at du har produkter på siden. Det er edder-brodere-mig nogle hårde odds at kæmpe imod. Jeg ville ikke ønske at udsætte nogen for så hårde odds i et marked, der i sig selv er hårdt.

Og selv hvis "dine" besøgende BLIVER opmærksom på, at du har produkter vil fristelsen være ENORM for at klikke på alt muligt andet.

Fair.

Nu syntes jeg det fede ved det hele er at mine produkter ikke kun findes på den side - Hvis du kigger på siden og kigger til venstre, vil du se "Til Kvinder" Og under Skøndhed & Wellness, vil mine produkter også være at finde.
Alle de butikker som er med prøver jo at få folk ind på deres side, men hvis folk går videre går de videre.
Og de kan jo egentlig for så vel lige så godt lande ved mig.

Men det jeg vil, er at jeg vil gøre folk opmærksomme på mine produkter jeg har på den side, så de køber nogen.

Så I stedet for at fortælle mig hvor dårligt osv det evt er, så lad os gå tilbage til mit allerførste indlæg også søger jeg nogle svar derud fra ;)
Lad mig være den der dømmer om det her DECIDE er godt eller dårligt.

Men tak fordi du ville svare alligevel Wink

Mathias

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 17:34

Christian iMARKETING:

Fair.

Nu syntes jeg det fede ved det hele er at mine produkter ikke kun findes på den side - Hvis du kigger på siden og kigger til venstre, vil du se "Til Kvinder" Og under Skøndhed & Wellness, vil mine produkter også være at finde.
Alle de butikker som er med prøver jo at få folk ind på deres side, men hvis folk går videre går de videre.
Og de kan jo egentlig for så vel lige så godt lande ved mig.

Men det jeg vil, er at jeg vil gøre folk opmærksomme på mine produkter jeg har på den side, så de køber nogen.

Så I stedet for at fortælle mig hvor dårligt osv det evt er, så lad os gå tilbage til mit allerførste indlæg også søger jeg nogle svar derud fra ;)
Lad mig være den der dømmer om det her DECIDE er godt eller dårligt.

Men tak fordi du ville svare alligevel Wink

Mathias

Fra Sjælland
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:00

Jeg har læst mig igennem debatten og tror det du mener, er hvad du kan gøre for at dine produkter bliver mere kendt eller forespurgt. Jeg arbejder udelukkende med markedsføring på Internettet og sælger noget så tosset som mannequiner til mange tusind kroner og vi har efter at have sat os dybt ind i Googles algoritmer, stor succes med vores salg - også i Tyskland og England..

Vi har arbejdet utrolig meget med søgeoptimering og det kan være for viderekommende. Google ændre konstant kriterier og algoritmer, men alt dette er du givet ligeglad med.

Hvis du skal gøre noget, er der flere der henviser til sociale netværk, der kan være rigtig godt, men måske er det i den forbindelse godt for dig, at lave en simpel hjemmeside. Det er under opbygningen af den, at produkterne kan "trækkes frem" på Google og andre søgemaskiner.

Du skal tænke i forbruger tanker. Hvad skriver de, hvis de søger et lignende produkt i søgefeltet ? Alt dette kan du lære meget om på Googles addword side. Du behøver ikke bruge ret mange penge, for at lærer systemet at kende. Du skal dog have nogle råd med på vejen, og her er det vigtigt at det er en der kender noget mere til f.eks. html, da store dele af Googles algoritmer går på det ,som en enkelt side på hjemmesiden hedder, - et dokument. Der er meget at lære, men det kan lade sig gøre at få sit produkt frem, når forbrugeren søger - og med tiden også uden at annoncerer på Google.

Hvis du søger på ordet Webdesign, får du ca. 50 mill. hits. Hvis du ser på listen er der en virksomhed der der altsi ligger blandt de 3 første uden at betale en krone, og design er et af de værste ord at skulle "markedsføre" på Google.

Mange venlige tnaker

Michael Peters

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Skrevet kl. 18:08

Jeg kan godt følge dig.
Men jeg vil bare for alt i verdenen udenom alt det der google, google adwords etc etc.

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 18:21

Hej igen Mathias,

Dagens Quickfix, som ikke har noget med SEO/Adwords/andet i den genre at gøre:

Ændre din signatur til http://decide-design.dk/shop/m-christoffersen-233p.html (evt. med en kortere genvej - evt. køb et domæne der redirecter hen til ovenstående adresse - hvis du så en dag vælger at gå all in med din egen webshop, så redirecter du bare domænet til din nye shop - dada... arbejdet er ikke spildt :-)) Lige nu sender du bare folk ind på hovedsiden :-) og ikke din side :).

Og så som en anden nævnte, få det link ud i blogs (start din egen og skriv selv der), debatforums, del flyers ud hvor de relevante målgrupper er.. ja.. mulighederne er mange.

Mange hilsner,

Christian :)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Sjælland
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:24

Jeg kom til at grine da jeg læste din bemærkning. Du lyder som min chef, der hader Google men elsker at min Internet afdeling ligger 60% over budget. Lige for tiden kommer du ikke uden om Google, hvis du skal markedsfører dig på Internettet.

Da jeg i sin tid startede synes jeg det var meget vanskeligt, men når man sætter sig ind i det, er det slet ikke så slemt, bare man arbejder med det hele tiden. Du kan også få hjælp. Jeg kan anbefale www.webnestor.dk der er en meget dygtig pige, der har dette som speciale.

Med venlig hilsen
Michael Peters

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)