Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

et nyt a la bakken søger folk.

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 09
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

nej men hvorfor lader i ham ikke have den ide og lade ham tro på den

der ligger nok lidt flere tanker bag end han lige lukker op for her

måske netop af frygt for dette jante pis

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:15

Esben Kalhøj:

Lidt fakta om hvad Letland har fået/får af støtte fra IMF og EU:

Slutningen af 2008: IMF, 600millioner euro

Første kvartal 2009: Den Europæiske Kommision, 1milliard euro

Lige på trapperne (næste uge): Den Europæiske Kommision, 1,2milliader euro

Forhandling om nu: IMF, 200millioner euro

Så der er en interesse både i EU og IMF for at hjælpe Letland på ret køl igen. Der følger betingelser (politiske reformer) med og lånene skal betales tilbage.

Ja og hvor kommer alle de penge fra? Trykkeriet!

Så jo mere der pumpes i Letland, des mere trykkes der på inflationsknappen! Så kan man tænke lidt over, om det er den rette måde at løse et problem på...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:18

sælger med stort s:

det hele startede med at han søgte en  eller flere penge mænd/kvinder

og ja han skrev ikke så meget .

men enten fanger man ide eller også fanger den ikke

personligt fanger ide jeg har bare ingen penge

og hvis ide fanger ja så skriver man jo også tilbage får at få noget mere info ??

det han ikke spurgte om var

økonomien i letland

verdensbanken

osv.

hvis det var konstruktivt kritik

så kunne i jo skrive privat til ham så i ikke ødelægger det for ham

jeg håber din ide kommer op og stå jeg vil gerne besøge dig og jeg vil også gerne komme med nogle fodbold hold

så kom bare i gang med at finde nogle pengemænd

(det kunne være rart hvis folk som skrev herinde ikke blev  trynet

bare forde der sidder nogle meget kloge hoveder og keder sig)bare min  mening

Hvis du nu læser tråden igen, vil du se det er konstruktiv kritik. Men når man har et projekt, som faktisk er så uigennemtænkt og slet ik planlagt, men forventer at andre mennesker smider masser penge i det, må vi andre vel gerne komme med lidt sund skepsis og realitets fakta.

Hvis du uvidende om Letlands forhold hoppede på projektet, og landet 7 mdr senere gik konkurs, ville du så ik ønske at du havde læst denne tråd?

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:20

sælger med stort s:

Der ligger intet jantelovs pis bag mine indlæg, kun sund fornuft og fakta. Hvis du mener tilsidesættelse af fakta er uvigtigt, jamen så har jeg da os en 10-20 projekter du gerne må smide penge efter...

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 14:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sælger med stort s:

Det vi sådan set blot forsøger at sige, er at han skræmmer potentielle investorer / samarbejdspartnere væk med hans fremgangsmåde her.

Han kunne som minimum have sat sig lidt ind i de faktiske forhold i området, have tilbudt at udsende et gennemarbejdet prospekt til folk der måtte ønske mere information, ellers kommer han ingen vegne.

Som investor drukner man i mange tåbelige tilbud der er 100% spild af ens tid, og det her er blot endnu et af den slags eksempler.

Hvis du stod overfor forskellige spændende muligheder, hvor den ene slags var gennemarbejdet med budgetter og hele molevitten, og den anden består af ting i retning af  "Hej, vil du være med til at åbne et sted a la bakken, bare i Letland?" - Hvem tror du så der ville få mest opmærksomhed?

Jeg kender godt svaret.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 7. Jul 09
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 16:38
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

alt er gennem tænkt helt ned til bunden. men det er ting der ta ting og foreklare så derfor ønsker jeg og møde folk der er int. i dette , så få de en forklareing på det hele face- face 

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:48

ungfodbold.dk:

alt er gennem tænkt helt ned til bunden. men det er ting der ta ting og foreklare så derfor ønsker jeg og møde folk der er int. i dette , så få de en forklareing på det hele face- face 

Held & Lykke med projektet herfra, og håber da det går mod strømmen Big Smile Så skal jeg gerne komme, og besøge det når der er nogle sjove forlystelser ;D

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 16:48

ungfodbold.dk:

Det er jo meget fint, men hvordan skal en investor afgøre om det er værd at bruge tid på at mødes med dig, hvis du ikke engang kan fremsende et budget eller resultaterne af dine markedsundersøgelser der underbygger dine estimerede besøgstal?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Skrevet kl. 16:50

Når du så har dine ting på plads, så kan det være en god idé at få det testet, f.eks. hos http://www.connectdenmark.com/ som er et af de bedste steder til at få hjælp til at rejse penge, hvis dit projekt har potentialet til det og dit forarbejde er i orden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Nu har jeg ikke fulgt super meget med i denne tråd da jeg syntes den hurtig tog en forkert drejning, men vil da lige smide en lille note til trådstarter.

Du skriver at du ønsker at lave et nyt bakken, hvis dette giver dig problemer rent økonimisk, kunne du måske overvejde at starte med at lave et nyt sommerland sjælland som det var da det startede.

Grunden til jeg syntes du skal overveje dette er at sommerland sjælland havde da de starte absolut ingen mekanise forlystelser. Det var alt sammen baseret på trampoliner, guldgraver kanaler, minigolf, bmx bane, pony ridning osv. Samt en hoved indtægt jeg mener kom fra mad, slik, is og drikke. Og self entre som plus.

Det kræver markant mindre ressourcer at gøre det på denne måde både i opstart og vedligeholdelse, og så kan der altid udvides som sommerland sjælland også har gjort.

hvis der pt ikke findes noget i landet vil dette sikkert være nok til at folk vil komme med deres børn og hygger.

Syntes dog du skal oppe dig lidt hvis du vil have folk til at smide penge i det, da dit projekt pt ikke virker som noget der er seriøse krafter i. Desuden har du brug for at forholde dig til fakta og i det hele taget være mere selvkritisk og konservativ i dine beregninger og målsætninger.

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)