Den lave startkapital skyldes, at vi, som du siger, er studerende, og derfor vil starte stille og roligt ud. ![]() Og ivørigt en stor tak for hjælpen,- utroligt lækkert, at blive modtaget med varme arme, på dette forum.
Dette kan jeg desværre ikke fortælle, da vi selvfølgelig ikke lige umiddelbart vil dele idé'en lige nu.. Men når "biksen" er færdig og åbnet, kan du jo få stillet din nysgerrighed ![]() OG selvfølgelig, også en stor tak for hjælpen til dig! |
Et lille forbrugs lån? ( under 10.000 kr.)
Smid gerne et indlæg her når du engang kan afsløre det, eller smid mig en PM. Held og lykke med projektet |
Et realkreditlån/tillægslån på 10.000 kr.? Det ville være en noget bekostelig affære med tinglysningsafgift, stiftelsesomkostninger osv. Så hellere et banklån med en rente på 8-12 % p.a.
Mht. at låne i banken: Drop forretningsplanen. Min bankrådgiver ville grine sin røv i laser, hvis jeg kom forbi med en 4-10 siders forretningsplan i håb om at score et lån på små 10.000 kr.
Hvis I ikke allerede har udfærdiget en forretningsplan, vil jeg dog anbefale jer at gøre det. Bare en simpel én af slagsen, så I får jeres ide ned på papir og sætter jer nogle overordnede mål. På Startguiden kan I finde en skabelon med vejledninger.
Held og lykke med projektet! |
For hvis du låner 10.000 nu og du giver din bankrådgiver en fornemmelse af at det var det, så tror jeg hun/han vil kigge lidt når du så kommer igen efter 3 måneder og skal ha en 10.000 ekstra. |
Nej, tværtimod. Det ville være en velment latterlig. Hun ville nok mene, at jeg skød spurve med kanoner. :-) |
Hvis de nu har planlagt at starte ud med lige at låne 10.000 for at få lidt prøvevarer hjem og teste om det er noget værd, og derefter så skal låne 100-200.000 til at importere stort hjem. Så tror jeg min bankrådgiver ville være lykkelig over at jeg fortalte det allerede da jeg lånte de 10.000 samt jeg havde en foretningsplan med. Nu ved jeg ikke hvordan deres sitiuation er, men som jeg forstod det skulle de låne flere penge senere, men der blev ikke nævnt noget om størrelsen. Hvis det kun drejer sig om mindre beløb vil jeg give dig helt ret. |
Set fra bankens side så vil en bank ikke bruge så meget som 2 min. på at læse en således forretningsplan ... (alene set ud fra et forretningsmæssigt syn). Det vil være personen som hæfter for lånet, derfor vil en bank se på personen. Men tag den dog med - det sender et godt signal og banken vil uden tvivl sætte en lille stjerne i din sagmappe..
Såfremt din bank ikke vil låne 10.000 ud til en ung energisk studerne .... så, skulle de da også have en røvfuld .. |
Skal i bruge en kassekredit på kr 10000 her og nu, og evt senere kr 40000 yderligere, så vil jeg
klart foreslå at du med det samme beder om en trækningsret på de kr. 50.000 I vil her i opstarten
fremstå langt bedre med en kredit med en trækningsret på 50000 der kun er udnyttet med 10000
End hvis kreditten på 10000 er udnyttet med 100% , så hvis i ellers har en okay økonomi tror jeg ikke det burde volde kvaler. endvidere har en kassekredit den fordel at hvis i en del af året har plus på kontoen, så betaler i kun rente af det aktuelle træk. |
|
Alt om både i Danmark
Hej Espen Jeg ville egentlig bare sige held og lykke med jeres forretning.
Det bedste råd jeg kan give dig er; brug din vilje til at nå dine mål og lad intet stå dig i vejen.
Der vil altid være større og mindre udfordringer i at være igangsætter. Det vigtigste er derfor først og fremmest ikke at lade sig begrænse af sig selv, men heller ikke af de udfordringer du møder.
Dine udfordringer er opgaver du skal løse og du løser dem undervejs, fordi du er på vej mod din målsætning.
Du sidder selv med løsningen på denne udfordring. Du har bare ikke opdaget denne løsning endnu, men jeg håber at du har kunne bruge noget af den respons du har fået.
Bare gå til den. :)
Mvh.
James |