Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et lille forbrugs lån? ( under 10.000 kr.)

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 7. Sep 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :
En kammerat og jeg, overvejer at starte vores "eget".
En lille import-virksomhed, med tilhørende onlineshop på nettet.
Vi er i skrivende stund, ved at få et overblik over alle reglerne, alle praktiske overvejelser og selvfølgelig økonomien.

På det sidstenævnte punkt, regner vi ikke at skulle bruge det store start kapital. Beløbet ligger under 10.000 kr. Pengene kan vi selvfølgelig godt spare op over 2-4 måneder, men et lån af en art, ville da være dejligt, så vi ikke skulle vente. Og er der noget hjælp at hente her i banken?

Og senere, hvis succesen stille og roligt, måske kommer, ville vi også have brug for at låne mindre beløb, til at få flere "varer" hjem.

Håber der er hjælp at hente herinde, for en "uerfaren" studerende.
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 10:52
Hej Ebsen

Et lån under 10.000 kr for en ung fyr skulle ikke være noget problem overhovedet. Jeg har tidligere trukket knap 15.000 til et andet projekt der dog ikke viste sig at komme igang.

Men tænk på bankerne låner penge ud til unge på kassekredit til bajere osv... så det burde ikke være et problem ihvertfald ikke i min bank :)

Tag da bare ned i banken med en god forretningsplan, for at virke seriøs om ideen, i vil måske også køre det I/S når i er 2?

Fra Århus
Tilmeldt 7. Sep 05
Skrevet kl. 11:10
Rigtig mange tak for svaret! Dejligt med noget hjælp så hurtigt

Jeg spørger lige videre:

Skal banken ikke have stillet nogen sikkerhed? Og hvor lang er tidsfristen før man skal betale beløbet tilbage?

Og hvad angår I/S osv.- har vi ikke taget nogle beslutninger endnu,- vi er som sagt absolut nye på dette felt (forhåbningsfulde studerende med en idé )
Så dette har vi ikke taget stilling til, da vores viden ikke er dertil endnu..

Men er det noget, du kan forklare os lidt om?
Tilmeldt 14. Aug 05
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 11:21
Det kommer meget an på din bank, hvordan og hvorledes, vel også hvor godt forhold du har til dem. I Sydbank som jeg har, kan du som ung studerende få en kredit på 25.000 kr. uden noget videre sikkerhed. EN kassekredit er måske rentemæssigt dyrere end et lån, alt efter hvad du kan få af renter.

Kassekredit er dog måske det bedste produkt til jer, da det er meget fleksibelt og i selv kan trække mere ud hvis i som du skriver skal bruge mere kapital til nye varer.

Jeg har kopieret lidt om I/S fra Startguiden.dk hvor du kan finde mere om de andre virksomhedsformer:

Interessentskab (I/S)
Den enkelte interessent hæfter ubegrænset med sin egen personlige formue for hele virksomhedens gæld.

Interessentskabet har 2 eller flere ejere. Ejerne kan være enkeltpersoner og/eller virksomheder

Det er gratis at stifte et interessentskab.

Et interessentskab er ikke et selvstændigt skattesubjekt, men skattepligten påhviler de enkelte deltagere og henregnes til den enkelte deltagers personlige skatteopgørelse. Man kan dog vælge at blive beskattet efter virksomhedsordningen eller kapitalafkastordningen.
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:22
Fra Århus
Tilmeldt 7. Sep 05
Skrevet kl. 13:02

Tusind tak for de mange svar!

Så vi lige et par ting på plads som vi vil undersøge nærmere,- måske en snak med Sydbank kunne være aktuelt.

Angående I/S selskab, så tror jeg efter jeres ord, og yderligere læsning, at det passer perfekt til os. Så det er sandsynligvis, den vej vi vælger. 

Håber der er flere, der har noget at tilføje eller kommentere. Og ellers er selvfølgelig mere end velkomne til at komme med flere gode svar, råd osv. til topic.
Vi har brug for alt den hjælp vi kan få

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:23
Det billigste lån du kan få idag, er igennem Realkreditten, men kræver jo at du ejer en form for ejendom.
Bankerne er altid billigst med forbrugslån, dog kan der være stor forskel på bankerne indbyrdes. (
Alternativt kunne du jo se om der er nogen i familien, som vil låne dig dem rentefrit.)

Hvis din bank siger nej, så kan du gå på det "grå marked", men jeg vil ikke anbefale det.

Hvis du er forholdsvis ung, tror jeg ikke at det bliver noget problem at låne 10.000, da du jo har MANGE år at betale dem tilbage i, set fra banken's synspunkt.

Alt om både i Danmark

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 13:45
10.000 kroner burde absolut ikke være et problem. Jeg fik et lån på ~70.000 til at dække en temmelig massiv kassekredit samt indskud til opstart af ApS, og jeg havde hverken opsparing eller job på det tidspunkt (dagpenge kom der dog, men de forsvandt jo da vi startede biksen). Jeg afbetaler med 1500 om måneden, men lider desværre under en lidt høj rente, da jeg ikke har stillet sikkerhed. Dit beløb er dog langt fra højt nok til at de vil kræve det store af dig.
Tilmeldt 19. Aug 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:07
Hej Esben,

Det lyder rigtig godt med noget ungt blod som har mod på at på lykken på egen hånd.

Er stor tilhænger af forretningsplaner, men vil dog ikke mene at det er nødvendigt at medbringe den til din bankmand for at låne 10.000. Det skulle da alene være for at sende et godt signal – ligeledes vil jeg tror at din mandmand kun kigger i den for at være flink ..

Jeg vil mene at du kan få lånet som et forbrugslån eller som en kassekredit …. med mindre du i forvejen er i unåde hos din bank .

Det jeg falder over er den lave startkapital .. men formoder at i starter stille og roligt op ved siden af jeg skole/studie !? Hvilket også er en rigtig god ting … ”ud af skolen” kan man altid komme – det er ikke så svært.

og  brug bare løs af Amino folkets viden, meninger og netværk …..  

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 15:44

Ja som de andre siger så er 10.000 nemt at låne. Jeg vil dog råde dig til at snakke med din bankrådgiver og fortælle om projektet, og at i evt skal have flere penge senere hen. Så de er klar over hvad det drejer sig om, og det ikke giver problemer når du så kommer om en måned og skal bruge 10000 mere.

Derudover vil det smarteste nok være at få oprettet en seperat konto til det, og ikke bare som en kassekredit på din normale konto, så har du lettere ved at holde regnskab over firma mæssige ting.

Held og lykke med det.

PS. af rent nysgerrighed, hvad har i så planer om at importere ?
Side 1 ud af 2 (20 indlæg)