Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpelt Virksomheds Spørgsmål

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

robertrungholm:
Ved du hvor meget sådan noget fylder i SKATs hverdag, og om tjekker op på de ting?

Der er jo intet ulovligt i ovenstående, så længe du ikke omsætter for  mere end 50.000 kr. Du kan adskille problemstillingen i forhold til SKAT i 2. En momsdel og en skattedel. Skattedelen viser interesse for om du får selvangivet det rigtige beløb. Momsdelen fokuserer på om du er momsregistreret, hvis du når mere end de 50.000 kr. Det er sjældent de samme mennesker som kontrollere begge dele.

Som alt andet bygger SKAT's arbejde på et væsentligheds princip så risikoen for kontrol er begrænset.

Tilmeldt 4. Dec 08
Indlæg ialt: 526
Skrevet kl. 13:27

Det er mest det med momsen jeg tænker på, men så længe man holder sig under de 50k som du også siger, er det jo fint.. :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:32

robertrungholm:

Det er mest det med momsen jeg tænker på, men så længe man holder sig under de 50k som du også siger, er det jo fint.. :-)

Moms skal man ikke spøge med. Du kan risikere at SKAT besøger en af dine kunder og vælger at kontrollere din faktura fordi den ikke er påført et CVR-nr. men dit CPR-nr.  Risikoen er lille men straffen kan være stor.

Henrik

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 13:48

Hej Henrik

Okay nu er jeg helt med, dvs alle mine faktura skal være uden moms. Tror du at skat ville bruge tiden på at besøge nogle af mine kunder?

Hvornår sidst på året angiver jeg det jeg har tjent, det er vel bare via selvbetjening på skats hjemmeside også under B-SKAT?

Har du et eks på en faktura uden MOMS, så ser jeg gerne den. Jeg kender personligt ikke så meget til B-SKAT du må meget gerne hvad fordelene er samt hvad ulemperne ved det.

Med venlig Hilsen

Arlo

Mecci@live.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:04

Arlo:
Okay nu er jeg helt med, dvs alle mine faktura skal være uden moms. Tror du at skat ville bruge tiden på at besøge nogle af mine kunder?

Præcis uden Moms. Så længe du holder dig under de 50.000 kr. intet problem med SKAT.

Arlo:
Hvornår sidst på året angiver jeg det jeg har tjent, det er vel bare via selvbetjening på skats hjemmeside også under B-SKAT?

Ja - foråret 2010.

Arlo:
Har du et eks på en faktura uden MOMS, så ser jeg gerne den. Jeg kender personligt ikke så meget til B-SKAT du må meget gerne hvad fordelene er samt hvad ulemperne ved det.

Ser ud som en almindelig faktura. Når du ikke er momsregistreret skriver du i steder for CVR-nr dit CPR-nr.

Husk at du ikke må skrive inkl. moms eller noget.

En god service kunne være at skrive en linie på din faktura. Sælger er IKKE momspligtig. Dette for at din kunde er opmærksom på, at der ikke er moms på fakturaen.

Fordele og ulemper ved B-skat. Uanset hvad du gør vil det være B-Skat du skal betale.

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 14:17

Hej Henrik

Jeg har dog lige ringet til skat for at være sikker, han fortæller nøjagtig hvad du fortæller.

Man samler alle indtægterne på engang hvor man så angiver det på "Virksomheds Økonomi" under skat tror jeg det var.

Men jeg siger Tusind tak for hjælpen Henrik.

Med venlig Hilsen

Arlo

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 14:23

Selvtak!

Held og lykke med det!Yes

Henrik

Tilmeldt 2. Jun 08
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 17:36

Hej Igen

Kan jeg tillade mig at kalde virksomheden en "Enkeltmands virksomhed" eller hvad kan jeg kalde den?

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 17:39

Arlo:

Hej Igen

Kan jeg tillade mig at kalde virksomheden en "Enkeltmands virksomhed" eller hvad kan jeg kalde den?

Ja. Der er betegnelsen for det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:05

Kan jeg så bare starte min biks og så bare lave mine fakturarer uden moms? Er der noget krav om at indberette årsregnskab, ud over selvfølgelig at indberette hvad man har tjent?

Når man har fået gang i forretningen, hvordan betaler man så løbende skat af ens indtægt? Det mest optimale vil jo være at betale "løbende" ligesom en lønmodtager, i stedet for at skulle betale det hele når årsopgørelsen bliver lavet.

Hvis nu man gerne vil lave et slags I/S, (altså med 2 deltagere) hvordan gør man så det? Splitter man så bare pengene imellem sig, og skriver begge cpr-numre på fakturaen, eller hvordan?

Tak :)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)