Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Simpelt Virksomheds Spørgsmål

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Malte!

Malte Hvid:
Kan jeg så bare starte min biks og så bare lave mine fakturarer uden moms?

Ja, så længe du starter virksomhed med penge som du selv har opsparet eller tjent.

Malte Hvid:
Er der noget krav om at indberette årsregnskab, ud over selvfølgelig at indberette hvad man har tjent?

Du skal lave regnskab, men det skal kun indsendes til SKAT, hvis de beder om det.

Malte Hvid:
... hvordan betaler man så løbende skat af ens indtægt? Det mest optimale vil jo være at betale "løbende" ligesom en lønmodtager, i stedet for at skulle betale det hele når årsopgørelsen bliver lavet.

Du kan forskudsangive din forventede indkomst til SKAT og så får du tilsendt en række giro-kort, som skal betales løbende. Du kunne også overveje blot at sætte pengene til side og afregne i forbindelse med årsopgørelsen. Hvad der er bedst for dig afhænger af hvor god du er til at forudsige din indkomst.Hvis du tjener mindre end forventet bliver det måske sværre at betale girokortene til SKAT.

Malte Hvid:
Hvis nu man gerne vil lave et slags I/S, (altså med 2 deltagere) hvordan gør man så det? Splitter man så bare pengene imellem sig, og skriver begge cpr-numre på fakturaen, eller hvordan?

Du kan ikke indgå i et I/S før du bliver 18 år. Dette fordi man i et I/S hæfter personligt og solidarisk med hele sin formue. Dette skal man være myndig for. Men hvis du laver en opgave og I er 2 om at udføre denne kan man i princippet godt skrive 2 cpr-numre på fakturaen. Sideløbende laver I så en aftale om at arbejdet for Virksomhed A deles ligeligt.

Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, jeg er godt klar over at man ikke kan lave et I/S før man er 18, da man jo som sagt hæfter både solidarisk og ubegrænset. Det virker ikke til at der er mange ben i det. Mange tak for det fyldestgørende svar.

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)