Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ide til sikkerheds software - Hvordan goeres det?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har overordnet tre muligheder for, hvordan du vil gribe det an.

1. Find en investor, præsentér din idé for et softwareselskab (der eventuelt allerede har erfaring med sikkerhedssoftware). Få evt. en erfaren til at udarbejde en fortrolighedsaftale som gør, at de ikke kan sige nej tak til dig, og et halvt år efter komme ud med et identisk produkt.
  2. Find en erfaren freelanceprogrammør (der er nogle ting der skal tænkes igennem - kan godt være lidt risikabelt).
  3. Lær at programmér og hav et produkt færdigt om nogle år. Det er ikke noget der kommer på to dage og dem der sidder og udvikler disse sikkerhedssoftware er de absolut hårdeste i branchen med mange års erfaring.

Hvis du har fundet på en unik sikkerhedsmodel kan du eventuelt patentere den?

Før du overhovedet går videre med ideen må du lave noget research omkring lignende (eller direkte identisk) software og lave en markedsanalyse.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 22:14

Ikke før nu nej

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 23:09

Jesper G:

delinda:
Assembler er ikke et OOP Men tilgengæld er det, det næst sværeste programmeringssprog i verden. (efter direkte binær kode)

Det det samme. 

// Jesper

Det er ikke helt det samme. Assembler er et lavniveau-sprog baseret på mnemonics. Disse mnemonics bliver assembleret til binær kode (op-codes)og herefter linket med evt. andre moduler - og så loadet i hukommelsen (hvadenten det er RAM ROM PROM E-PROM EE-PROM osv.).

En direkte binær kodning består i at loade et system op ved at sætte et sæt af dip-switche for at sætte adresse og op-code, hvorefter man clocker det ind. Så fortsættes med næste adresse og op-code, som clockes ind.

I min første praktikperiode i elektronikverdenen for ca. 30 år siden fandtes der nogle Motorola (6800) developer-kits. Der var to (som jeg kender til). Det ene var dip-swicth baseret, det andet havde et Hex-tastatur. Men princippet var det samme - opsætning af adresse og  indhold.

Jeg fandt lige et link til hex-udgaven

Men for at skrive programmet skulle man sætte sig ned og kigge i opcode/mnemonic tabel, på papiret generere det binære udtryk - eet for eet.

Men at sige at det ene er sværere end det andet kommer lidt an på vinklen man ser fra. Det er klart at dip-switch metoden er mere "error-prone", men kendskabet til mnemonics og deres virkemåde er den samme.

mvh

Jan 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 14:15

Technocowboy:

Jesper G:

delinda:
Assembler er ikke et OOP Men tilgengæld er det, det næst sværeste programmeringssprog i verden. (efter direkte binær kode)

Det det samme. 

Det er ikke helt det samme.

[......]

Men at sige at det ene er sværere end det andet kommer lidt an på vinklen man ser fra. Det er klart at dip-switch metoden er mere "error-prone", men kendskabet til mnemonics og deres virkemåde er den samme.

Jeg går ud fra vi er enige om at forskellen er alfabetet. Assembler og mnemonics er tekst for at gøre det nemmere for mennesker og begge har en direkte entydig binærrepræsentation. 'Load A,x' eller dens binære repræsentation er altså præcis det samme skrevet på forskellig måde. Sådan var det på Z80 i 80'erne.

Kunne du skrive i en ROM med den metode du beskriver ovenfor?

// Jesper

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 16:05

Jesper G:

Technocowboy:

Jesper G:

delinda:

Det det samme. 

Det er ikke helt det samme.

[......]

Jesper G:

Jeg går ud fra vi er enige om at forskellen er alfabetet. Assembler og mnemonics er tekst for at gøre det nemmere for mennesker og begge har en direkte entydig binærrepræsentation. 'Load A,x' eller dens binære repræsentation er altså præcis det samme skrevet på forskellig måde. Sådan var det på Z80 i 80'erne.

Hej Jesper,

Ja vi er grundlæggende enige om at en LD A,x har en entrydig binær præsentation.

Hvis du nu f.eks laver en CALL label så bliver dette ikke af assembleren oversat til en direkte binær præsentation, men til en relativ adresse i din object fil. De relative adresser bliver så ændret til absolutte adresser ifm . linkningen af dit projekt.

Når du laver benytter dig af switch metoden, så har du foretaget linkningen på papiret - så derfor holder jeg stadig på at det ikke er det samme (men det kan sikkert godt blive en lang diskussion :o)

Og som jeg skriver så kommer sværhedsgraden an på anskuelsesvinklen.

At skrive et program som kan udføre opgave X - kræver de samme "skills" uanset om man gør det på den ene eller den anden måde.

Men udførelsen af selve processen er klart sværere/mere tidkrævende uden assembler.

Jesper G:

Nej - "loade" var et forkert ord at bruge. ROM bliver lavet i hardwaremasker (sansynligvis ætset i silicium - uden at jeg skal gøre mig klog på selve processen) -  og det kan uden tvivl ikke gøres med switch-metoden :o)

mvh

Jan

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 17:36

Technocowboy:

Hvis du nu f.eks laver en CALL label så bliver dette ikke af assembleren oversat til en direkte binær præsentation, men til en relativ adresse i din object fil. De relative adresser bliver så ændret til absolutte adresser ifm . linkningen af dit projekt.

Jep, her har du ret. Man slipper for at tælle bytes hvor ting starter og slutter, så jeg gir' mig :-)

Til folk der intet forstår kan jeg fortælle at CALL svarer til en GOTO, men man hopper altså bare til et bestemt sted i hukommelsen og begynder at eksekvere kode derfra. Skrev du lidt forkert?!... ja, så kunne du reelt set havne i dit grafikkort og begynde at udføre tilfældige pixels på skærmen som var det (binær)kode. 

Technocowboy:
Jesper G:

Nej - "loade" var et forkert ord at bruge. ROM bliver lavet i hardwaremasker (sansynligvis ætset i silicium - uden at jeg skal gøre mig klog på selve processen) -  og det kan uden tvivl ikke gøres med switch-metoden :o)

Jeg har aldrig lavet meget elektronik, men husker at vi intet kunne gøre med en Read Only Memory chip. Pludselig var der rygter om at en virus var løs som slettede BIOS fordi den - af prishensyn - var lagret på en (E)PROM i stedet for ROM. Ved ikke om det passede, men dengang var man i store problemer hvis BIOS blev brændt af :-)

// Jesper

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 17:43

Det er slet ikke for at være sur og tvær, men det irreterer mig at i begynder på en helt emne I mit indlæg.
Jeg tror I kan finde et bedre sted at skrive om det.
Fordi som jeg læser det forstår jeg intet af det, og derfor hjælper det mig ikke!

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Skrevet kl. 18:42

Jeg undskylder og stopper

// Jesper

Tilmeldt 26. Mar 09
Skrevet kl. 20:52

Sorry, den fortsætter på PM basis...

Der burde egentligt være en "split tråd"-funktion :o)

mvh

Jan

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)