Hvordan lyder reglerne for teksterne til adwords annoncer?
Jeg har lagt mærke til at en konkurrent har meget samme smøre som mig. Det er selvfølgelig også svært at have den store forskel når man kun har 3 små linier til at skrive på, og man sælger samme produkt.
Hvor meget ens skal teksterne være inden man kan gøre noget ved det?
Jeg har gennem min brug af Google Adwords i 4 års tid nu prøvet lidt forskelligt. Det gælder ikke altid om at skrive det samme som alle de andre, det gælder sig mange gange om at skille sig ud - især når der er mange om budet.
Prøv evt. at sætte teksten op sådan her
Trillebør Se Her www.trillebør.dk
Sæt en ekstra annoncevariant op, så kan du teste hvilke tekster der konvertere bedst. Der er rigtig meget at hente her.
Jeg har gennem min brug af Google Adwords i 4 års tid nu prøvet lidt forskelligt. Det gælder ikke altid om at skrive det samme som alle de andre, det gælder sig mange gange om at skille sig ud - især når der er mange om budet.
Prøv evt. at sætte teksten op sådan her
Trillebør Se Her www.trillebør.dk
Sæt en ekstra annoncevariant op, så kan du teste hvilke tekster der konvertere bedst. Der er rigtig meget at hente her.
Tak for svaret, men det var overhovedet ikke det jeg spurgte om:) Jeg har også tit benyttet mig af en taktik om at skille sig ud..
> Hvordan lyder reglerne for teksterne til adwords annoncer?
Det er ikke reglerne for AdWords men derimod Ophavsretsloven og muligvis Markedsføringsloven du skal have fat i. Google er liglad med om der er nogle der kopierer dine AdWords tekster - det er et forhold mellem dig og dem der kopierer dem.
> Hvor meget ens skal teksterne være inden man kan gøre noget ved det?
Jeg har ikke set nogle danske sager om kopiering af AdWords annoncetekster og det er derfor svært at sige. Men da teksterne er meget korte og "værkshøjden" derfor er meget lav, vil jeg mene, at der skal være tale om 100% kopiering, hvis du skal gøre dig håb om at vinde en sag. Og selv hvis teksterne er helt ens kan det meget vel blive en svær sag at vinde og dermed kan du løbe en ikke ubetydelig økonomisk risiko ved overhovedet at påbegynde en sag om den type kopiering.
Personligt ville jeg nok ike sætte sådan en sag igang med mindre kopieringen har en ekstrem, systematisk og gentagen karakter.
Jeg har iøvrigt dedikeret et helt afsnit om "Black Hat PPC" i min nye bog SEO 2.0 - hvis du køber den og læser de afsnit vil du kunne drille din konkurrent lidt tilbage med nogle "skumle" tricks :)