Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import af tøj

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg går med lidt tanker om import af t-shirt og boxershorts fra østen.

Hvis vi tager boxershorts, er der så nogen de rved hvor jeg finder toldsaqtser, og i det hele taget ved hvordan det regnes ud. Her mener jeg ALT, fra køb i østen til de kan sælges videre i DK.

Håber der er nogen der ved lidt om det.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:57

Tolden på færdigsyede textiler er 12%. Dette tillægges indkøbsprisen.

Hvordan vil du have vi skal opstille et skema, når vi ik ved om det skal sælges som "noname/private label" eller som en mærkevarer. Der er forskellige udregninger alt efter dette...

Fra København Ø
Tilmeldt 10. Jan 09
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 22:59

Hej Kenneth,

Prøv at kigge i nedenstående to tråde, hvor jeg gav et par indlæg.

http://www.amino.dk/forums/p/64539/398463.aspx#398463

http://www.amino.dk/forums/p/64414/397181.aspx#397181

Først lægger to told til det samlede køb (varer + fragt). Derefter skal der lægges moms oveni det udregnede beløb.

Hvis du får tigene sendt med post, så kommer der også et Post Danmark fortoldningsgebyr oveni på 155 kr, incl. moms + ca. 35 kr. pr. ekstra varelinje. Jeg er ikke helt sikker på tallene, men det er noget i den retning.

Med venlig hilsen

Carsten

Fotograf Carsten Olsen - Bryllupsfotograf og portrætfotograf i København og omegn.

Fra Hanoi
Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 577
Fra  ComOnline - er du ikke online, så kommer du det Vietnam Rejser Skrevet kl. 23:08

Fashion-Seller:

Hvordan vil du have vi skal opstille et skema, når vi ik ved om det skal sælges som "noname/private label" eller som en mærkevarer. Der er forskellige udregninger alt efter dette...

Det var da en venlig måde at svare på.... Det er private label...

Tak Carsten, jeg ser lige på det :D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:28

Kenneth Egebjerg Rasmussen:

Fashion-Seller:

Det var da en venlig måde at svare på.... Det er private label...

Tak Carsten, jeg ser lige på det :D

Det er et spørgsmål, hvori er der noget uvenligt i det? Det er bare ik du fra de få info du har lavet, muligt at give ydeligere hjælp, og det gør jeg blot opmærksom på...

Men her er et typisk skema, som du selvfølgelig kan tilpasse, som du selv ønser. Tallene er fiktive, og skal erstattes af dine egne!

Indkøb    100 kr
Fragt          20 kr
IALT        120 kr

Told: 120 kr x 0,12 = 14,40 kr

Pris inkl tolden er 134,40 kr

Noname vil så typisk blive pålagt 10-20% i fortjeneste til grossisten dvs 13,44-26,88 kr til dig. Butikkerne vil så tage din indkøbspris inkl avance og gange med 2,5-4 alt efter butik/kæde. Nogle butikker/kæder har dog væsentlig højere avancer, men det hele bunder ofte i indkøbskraften hos importøren. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)