Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen har nakket mit slogan

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hans, jeg troede ellers, at du var den sidste der ville blive slået ud at denne problematik. Du er ellers kendt ( i mine øjne) for at vende problemmer om til forretnings fordele.

Det er måske også det du har gjort her, ved at få lidt opmærksomhed på Amino (smiler)...

Well done.

Glenn

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:33
Dato: 02-09-2006 23:18:42 Forfatter: Glenn
Det er måske også det du har gjort her, ved at få lidt opmærksomhed på Amino (smiler)...

Næh... det var såmænd ikke så velovervejet. Jeg faldt bare tilfældigt over bladet på en tankstation og blev mødt af mine egne ord. Det overraskede mig noget, men egentlig tænkte jeg, at de nok selv havde fået samme idé. Så tænkte jeg, at én eller anden stjernejurist herinde måske kunne fortælle, om sagen havde en karakter, så jeg kunne vende det til min fordel. Se, hvis det nu ikke havde været et populært medie, men en usympatsik, forurenende virksomhed, der havde "forset sig", ville jeg måske kunne have lavet en "David vs Goliath"-historie. Men jeg tror ikke der kommer noget godt ud af det i denne sammenhæng. Jeg vil blot udstille mig selv som en nidkær pedant, hvilket jeg på længere sigt vil få svært ved at leve op til.

Så hvis Bazars redaktion - mod forventning - har fulgt denne tråd med rystende knæ i begge bukseben, så kan de nu ånde lettet op. Ikke engang Thyholm Nu vil bringe historien.

mvh Hans

Tilmeldt 24. Oct 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:14

Hej Hans!

Min mand i marken, Martin Dam Kristensen, fandt dit indlæg i cyberspace. Og nu vil jeg også bidrage lidt til debatten...

Du får lige en mail fra mig selv til min sekt, som jeg sendte til de kære mennesker den 5. august 2004, i en lettere redigeret udgave. Se hele mailen og alt det postyr, det førte med sig på: http://uk.groups.yahoo.com/group/detglattelag

Lad mig fortælle jer en historie fra det virkelige liv:

Forleden dag cyklede jeg rundt i Smilets By i mine egne tanker. Jeg kom til at holde bag en bus. På den stod der: "Til kvinder MED BEGGE BEN I NÆSEN"!

Jeg fik et mindre chok, for her gik jeg og troede, at jeg var åh så original, så hvad lavede mine ord dér?

Senere samme dag skulle jeg mødes med mine sangskrivervenner. Følgende samtale fandt sted:

Michael: "Hvis jeg nu siger MED BEGGE BEN I NÆSEN, hvad siger I så?"

Rolf og Ole i kor: "Er det ikke noget fra en af dine sange?"

Michael: "Jo, hvilken sang?"

Rolf og Ole i kor: "En glad dreng i gummistøvler".

Michael: "Hvad skal man gøre i sådan en situation?"

Alle sangskrivere i kor: "Prøv da at ringe til det dersens kvindemagasin og hør, hvad de er for nogen." (Det lød faktisk ret godt, da de sagde det. Man skulle tro, at de havde øvet sig!)

Næste dag ringede jeg til Clara Kunstmann, der er redaktør på Bazar, som bladet hedder. Mere eller mindre sådan lød ordvekslingen:

M: "Goddag, jeg hedder Michael Hamilton. Jeg vil lige høre, hvem har fundet på det der MED BEGGE BEN I NÆSEN, som man kan se på busserne i Århus?"

C: "Det var noget, vi fandt på for tre år siden til et redaktionsmøde. Hvorfor spørger du om det?"

M: "Øhm, det er fordi, at jeg er sangskriver og at der i en af mine sange er en linje med nøjagtig samme ordlyd..."

C: "Hvad var det, du sagde, du hed?"

M: "Michael Hamilton."

C: "Hmm, du er da vist så ukendt, at du ikke engang SELV har hørt om dig! Tror du, at vi har stjålet det fra din sang?"

M: "Øh, nej, selvfølgelig ikke...(stamme, ryste, skælve). Jeg ville bare lige høre..."

C: "Hvad med at du sender mig den der sang?"

M: "Okay, det skal jeg nok."

Og så sendte jeg hende noget. I dag ringede jeg til Clara, der først var skrap og stresset, som kun kvinder kan være det (jeg har lavet lidt research på det emne), men vi endte alligevel med at snakke en halv times tid om vind og vejr. Så vigtig var hendes deadline vist heller ikke, ha, ha...

Nå, men her til aften har jeg brugt 36,50 kr. på det omtalte magasin. For i næste nummer kommer der vist noget om mig i det. Bladet udkommer den 9/9 og det bliver vist R&B-sangerinden Karen (som jo ikke er særlig grim), der kommer til at pryde forsiden.

Læser du stadig med, Hans? Godt.

For i næste nummer af Bazar kom der ganske rigtigt en lille artikel om mig med billede, hvor hun henviste til min hjemmeside og ovenstående samtale. Og sidenhen har det væltet ind med piger i alderen 18-28 år til mine koncerter. ;o)

Så gi'' da Clara Kunstmann et kald og få en snak. Hils hende fra mig...

Smut også forbi min MySpace-side og hør min signatursang, hvor jeg synger de 5 små ord.

Jeg skrev den i 2001, da jeg var på en singer-songwriter workshop på Rytmekons i København sammen med 9 andre sangskrivere, hvor vi i løbet af et halvt år skulle pille i vores egne og hinandens navler.

I den sidste uge havde vi Kasper Winding som lærer og han bad os om hver især at skrive en sang om os selv, der skulle være på dansk og være ærlig...

Og så fik jeg endelig en lejlighed til at bruge en (sprængfarlig) kombination af ord, der indtil da kun havde boltret sig inde i mit hoved siden 1979.

Så du var først på banen, Mester! Vi ses i retten...

KH Michael
Fra Struer
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 11:36
Hej Hans

Jeg tror ikke at ophavsretsloven er det rette retsområde. I udgangspunktet kan man i DK erhverve helt basale varemærkerettigheder til et slogan med særpræg, også selv om man ikke har registreret det + Markedsføringsloven forbyder bl.a. snyltende og vildledende anvendelse af andres forretningskendetegn. De to nævnte lovområder (især varemærkeretten, når vi taler om en uregistreret rettighed) er dog i praksis begrænset af at "snylteren" skal være indenfor samme eller en beslægtet branche og/eller at varemærket skal være velkendt, for at udsigterne til at vinde er særligt tillokkende.

En retssag er i udgangspunktet ret omkostningsfyldt, så måske var det bedre at ansøge dit slogan som registreret varemærke (har tjekket Patent- og Varemærkestyrelsens web-site, og sloganet er tilsyneladende ledigt!). Det koster ca. DKK 12-15.000, og så får du jo et regulært monopol på sloganet indenfor din vareklasse. Hvis der skulle opstå indsigelsessager, så er de væsentligt billigere end de ordinære retssager, da de (i hvertfald i første omgang løses administrativt af styrelsen). Styrelsen tager endvidere også implicit stilling til om dit slogan har det fornødne særpræg (er distinktivt), til at kunne beskyttes.

Herefter kan du jo kontakte det omtalte dameblad, for at se om du også kan få noget gratis markedsføring, lige som Michael. De vil i hvert fald ikke kunne modsætte sig din fremtidige benyttelse af sloganet efterfølgende, og du har derved sikret et tilsyneladende væsentligt aktiv for din virksomhed.

Tilmeldt 16. Mar 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 19:06

Hej :-)

Jeg har luret lidt på  Patent- og Varemærkestyrelsen´s  web side.

Det er vigtigt at sikre sin virksomheds kendetegn.

http://www.dkpto.dk/publikationer/haandboeger/varemaerke/tilfoersler_varemaerkeret/tilfoersler.htm

Venlig Hilsen

Birgitte
Side 3 ud af 3 (25 indlæg)