Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen har nakket mit slogan

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 08:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Der var jo Flügger/Gori sagen, hvor Flügger fik dom for ikke at måtte sige "Den si''r altså Flügger", fordi at det var lukrering på Gori''s slogan "Den si''r Gori"

Men de var jo så også direkte konkurrenter, det er du jo ikke i forhold til Basar... hvorvidt det har noget at sige i denne sag, ved jeg ikke. Umiddelbart vil det vel tage en advokattime eller to at få sagen vurderet...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:23
OK - jeg må så nok nøjes med at undre mig over, at jeg uforvarnede halvvejs er kommet med i Bazars målgruppe, da jeg ikke er kvinde, men fortsat har begge ben i næsen.

mvh Hans

Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 09:58
Med netop dette udtryk, tror jeg ikke på der er nogen sag, for jeg er stensikker på at det var et af dem der blev brugt da jeg gik i skole (og ganske bestemt før både Bazar og du har taget sloganet i anvendelse). Forøvrigt er det jo lidt lige meget hvis Bazars og dine kunder ikke er i samme målgruppe. Der er næppe nogen der overhovedet vil opdage at de to udtryk er ens - måske lige med mindre de læser denne tråd.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:26
Dato: 28-08-2006 09:58:28 Forfatter: Thomas Nielsen Forøvrigt er det jo lidt lige meget hvis Bazars og dine kunder ikke er i samme målgruppe. Der er næppe nogen der overhovedet vil opdage at de to udtryk er ens - måske lige med mindre de læser denne tråd.

Det er absolut ikke lige meget. Når man beskriver sig selv på nettet, laver man personlig branding. Med de ord, man vælger, tegner man et billede af sig selv. Når jeg gennem årene har knyttet netop dette begreb på mig selv som person, er det med til at fortælle historien om, at jeg forholder mig aktivt til sprogbrug - samtidig med, at de to udtryk dels beskriver mig som person og dels beskriver den arketypiske vestjyde. Nu, hvor udtrykket er i brug i et dameblad, fremstår jeg som en person, der påstår, at han er kreativ, men som må ty til et dameblads slogan for at beskrive sig selv.

Jeg er godt klar over, at jeg ikke har brugt udtrykket agressivt, og det er jeg glad for. Det ville have været ærgerligt, hvis jeg lige havde udsendt en flyer om mine foredrag, hvor jeg havde brugt denne beskrivelse. Det kunne reelt koste kunder.

mvh Hans

Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:40
Kjers Kommunikations - Det er der ingen ben i!

Nåh NEJ ---

Fra Århus
Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 11:20
Hej Hans

Op med selvtilliden, hvis du har brandet dig på det udtryk siden 1998 så ved dine kunder og kommende kunder da også at der ikke er noget du har hugget fra et damblad i går.

Hvorfor ikke vende den om og sige det er så godt at de også vil bruge det.

For rent juridisk har du ikke en sag, du er simpelhen ikke kendt nok i den almene offentlighed til at have eneret på et udtryk som du kom først med, der skal du have samme kendskabsgrad som Cola og ikke en gang Nike og Lego kan være med hvis de ikke har sikret sig i alle ender og betalt hundedyrt for det.

Men da du ikke har et registreret varemærke gør du klogt i at have dokumentationen i orden på at du har anvendt det siden 1998 for ellers kan Aller forsøge sig med en sag mod dig, og så vil det blive rigtigt træls, Men sådan er det som selvstædig der er ingen træls chefer til at tage dumme beslutninger, men der er rigtig mange træls opgaver, som man bliver nød til at bruge energi og tid på indtil man er stor nok til at ansætte folk så man kan sende aben videre, derfor ønsker jeg ikke at være freelance men at vokse til en stor og kendt virksomhed.

Hilsen IDzone ApS - Improve RFID Rita Westergaard www.rfid-idzone.dk
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 11:32

Men sådan er det som selvstædig der er ingen træls chefer til at
tage dumme beslutninger, men der er rigtig mange træls opgaver, som man
bliver nød til at bruge energi og tid på indtil man er stor nok til at
ansætte folk så man kan sende aben videre, derfor ønsker jeg ikke at
være freelance men at vokse til en stor og kendt virksomhed.

Fantastisk udtalelse. Løftede hele min dag! :-)

Gad vide, hvor mange af os, der egentlig er blevet selvstændige, for at have muligheden for at "sende aben videre" ;-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 12:09
Hvis du kan dokumentere din brug af det nævnte slogan, mener jeg da som udgangspunkt at du har en sag. Der er jo ikke blot tale om en tilfældig ordleg, men om en konstruktion som pludselig bliver meningsdannende.

Mine juridiske kompetencer kan være under en udtørret mariehøne, men jeg kender dog til en lignende sag på boligmarkedet, som netop er blevet rejst, på et langt mere spinkelt grundlag - men hvor rollerne er byttet om: Her er det den store kæde som sagsøger den lille.

Da "...med begge ben i næsen" for den almindelige dansker ikke vil være at forbinde med det mildest talt pubetære dameblad, ja, så tror jeg alt andet lige, at medierne ville synes, at historien om idé-fantasten Hans Kjer gående barfodet og eftertænksom i en nordjysk sandklit, til tonerne af egen ordlyd, ville give Kjers Kommunikation et boost af dimensioner rent PR mæssigt!
Du må kunne sende historien i medierne, droppe det dyre sagsanlæg men vinde pøblen og det halve kommunikationsrige på point.

Worst-case-scenario: Du må ikke bruge dit slogan - til alles forundring
- og du bliver König des Herzen som McAllan, pølsemanden fra Silkeborg
for år tilbage.

Jeg tror, at du skal droppe juraen og vinde PR sagen.

Mvh.
René

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 12:14
Grr.. Hader sådan noget der.. Når folk ikke kan finde på noget selv..

men altså.. Der er jo egentlig heller ikke noget bevis for at de faktisk har kendt til dit slogan, inden de selv begyndt at bruge deres, er der ?..

Mener faktisk at du kan få en sag, HVIS du kan bevise at du brugte det først.. Og det er vel muligt eftersom du, som jeg forstår det, har brugt det til noget PR ?..

Men er ikke sikker.. Mener bare jeg har hørt noget med en sag lignende.. Dog dengang bare med tekster, men det er vel det samme?..

Fra St. Darum
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 93
Skrevet kl. 13:32
Du må kunne sende historien i medierne, droppe det dyre sagsanlæg men vinde pøblen og det halve kommunikationsrige på point.
Det er faktisk en god pointe, du har der.
Side 2 ud af 3 (25 indlæg)