|
Hej Jesper Der er ikke noget af det du skriver, jeg ikke kan være enig i. Blot en kommentar; "Dette betyder jo at i har en klar interesse i at "satse" for at få skabt et overskud hvorfra i kan trække de 35%" Det gør vi så netop ikke, altså satser. Hvis man bevægede sig ind på tradersloungeacademy, og læste afsnittet om money management, så vil man kunne se vores mening om det emne, og vi opfordrer netop IKKE folk til at satse hatten. Vi har mange års erfaring og vi har set mange komme og gå, når vi er her endnu, skyldes det netop at vi ikke satser og spiller højt spil, tvært imod. Vi henvender os til den professionelle investor, og vi ved at langt de fleste professionelle money managers hellere vil se et stabilt afkast frem for kolossale afkast, for alle og enhver ved at med store afkast følger helt automatisk også store, og til tider invaliderende udsving. Med venlig hilsen Marcell Petersen
|
Jazzmaker: Du har en utrolig træls Ole Henriksen attitude over dine indlæg.. Fint man vil holde en god debattone. Men du behøver ikke vaske munden med sæbe hver gang du skriver..
Segregated accounts er i mine øjne værdiløse, hvis man laver den rette aftale med en broker eller investeringsforeninger..
1. Pengene er bundet i værdipapir/aktiver som er ejet af dig (typisk navnenoteret).
2. Segregated accounts, hvor du står kontant, fungerer ligesom en bankkonto/depot hvor der er indskydergaranti. Her er forskellen at segregated accounts typisk har nogen skjulte detaljer der ikke "bare" giver pengene tilbage til investoren/kunden der har pengene der i.. Dette er et tydeligt bevis hos Lehman Brothers, og det har været omtalt meget.. Samme problem kører pt. i Bernard Madoff-sagen. Dette problem er der selvfølgelig også ved en bank krakkelere og man skal vente på indskydergarantien som typisk kan tage op til 3 måneder. Ved segregated accounts er problemet at det er konkursboet selv der skal revidere hver enkelt depot og konto. Revideringen skal ske i løbet med kurator o.l. prøver at skaffe aftaler med kreditorer, skaffe kapital til kortfristede forpligtelser mv.
3. Pkt 2 fører til pkt. 3. Hvis banken går konkurs er tilbagebetalingperioden for kunden med kontant på depotet typisk kortere pga. at det er indskydergarantifonden, dermed offentlige institutioner og organisationer herunder finanstilsynet, indskydergarantifonden, finansrådet der sørger for pengene bliver overført til rette vedkommende.
Derfor er det min overbevisning at jeg hellere vil foretrække en indskydergaranti end en segregated account. Teorien siger den skal være seperat, men vent til det brænder, så er situationen en anden og kuratoren trækker i alle tråde han kan for at skaffe penge..
Dog synes jeg brokers er guld værd for nogen, bare ikke for mig. Jeg foretrækker at styre det selv :-)
Bliv gratis medlem