Hej Mette - Jamen det har jeg - du skal oprettes som forlag hos forlag online - forlagonline.dk de får dig ind i systemet så boghandlerne kan bestille bøgerne hjem hos dig direkte.
Jeg kan også kun tilslutte mig de, der siger, at små forlag godt kan komme ud i butikkerne. Jeg har nærmest ikke gjort andet end at registrere bogen ved udgivelse, og de skriver selv for at få tilsendt dem. Jeg er faktisk ikke helt klar over, hvordan de har fundet mig, men det er jo nok via deres interne system :-)
Jeg skriver godt nok ikke bøger ? men kender en som gør. Men har du tænkt på coop og de andre store kæder, det kunne være en mulighed. eventuelt ring og snak med indkøbschefen send dem en bog og så se om det er noget de vil .
Har nu læst alle jeres gode og kloge erfaringer, tak for dem. Lige hvad jeg står og mangler. Jeg har forlag, bogen er sat med tekst og illustrationer, der mangler bare enkelte tegninger og forsiden. ISBN er på plads og virksomheden er registreret.
Bogen er en fantasibog med eventyr, der udfordrer de gængse opfattelser af hvad religion er, hvordan livet opstod og hvad der er vigtigt i livet. Så nu skal jeg "bare" have solgt den med foromtale, pressemeddelelse, anmeldereksemplarer. BiBi og DBK og hvad nu I alle siger.
Jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå !!!
Tim Ferris, forfatteren af "Fire timers arbejdsuge", har lige skrevet et blogindlæg om at tjene på bogudgivelser. Det er noget af det bedste og mest konkrete, jeg har læst om at udgive bøger. Det er selvfølgelig i forhold til amerikanske forhold, men indlægget kan varmt anbefales alle, der udgiver bøger eller bare tænker på at gøre det.