Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA som holdingselskab

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkelfeldt:

Jeg ønsker at bruge SMBA- formen som grundlag for en holding struktur (indtil der kan laves et A/S). Sidder der en eller flere, der ved hvordan jeg anmelder dette til Erhvers og Selskabsstyrrelsen.

- Vedtægter mm. har jeg fået udarbejdet i samarbejde med Væksthuset, så det er der styr på.

Lige hurtigt indskud. Jeg har selv et smba som holding selskab (driftselskab er aps), og dette har indtil videre funket uden problemer.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:42

Rasmus Lindgren:
Lige hurtigt indskud. Jeg har selv et smba som holding selskab (driftselskab er aps), og dette har indtil videre funket uden problemer.

Ja det er problemfrit.  Problemet er at lave et SMBA  om til et A/S (eller for den sags skyld et ApS).....

Fra Ringsted
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 19:56

Jeg har i mit tilfælde ikke betalt noget for den rådgivning, jeg har fået.

Mind Freak.dk, Eksamensklar.dk, Shoppers Nation, 

Step it up - på facebook

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:46

Rasmus. Så kunne jeg da tænke mig at spørge; hvad er ideen i at have et SMBA som holdingselskab når du har et ApS under ?

Er der sambeskatning mellem selskaberne (hvilket jo er en fordel hvis der er negativ indkomst i holdingselskabet eller man har andre datterselskaber i sambeskatningen hvor der realiseres et underskud) ?

Hvad mener du med indtil videre ? hvor ny er konstruktionen. Det kunne være meget interessant at høre.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 14:15

Skattekonsulenterne:

Rasmus. Så kunne jeg da tænke mig at spørge; hvad er ideen i at have et SMBA som holdingselskab når du har et ApS under ?

Er der sambeskatning mellem selskaberne (hvilket jo er en fordel hvis der er negativ indkomst i holdingselskabet eller man har andre datterselskaber i sambeskatningen hvor der realiseres et underskud) ?

Hvad mener du med indtil videre ? hvor ny er konstruktionen. Det kunne være meget interessant at høre.  

Jeg ejer ikke hele aps'et hvilket vil sige at jeg skulle op med flere grunker hvis jeg også ville stifte et holding selskab (hvilket er kommet til lidt efter driftsselskabet. Smba'et er kun lidt over et år gammelt (mener det var omkring maj sidste år det gik officielt i luften), og har derfor afleveret regnskab for 2008.

Mht sambeskatning er jeg ikke helt sikker på (er desværre regnskabshæmmet Smile). 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04

Henrik Krogh:
Ja det er problemfrit.  Problemet er at lave et SMBA  om til et A/S (eller for den sags skyld et ApS).....

Hvorfor i alverden skulle man goere det?

Dem der arbejder via SmbA-selskaber vil da aldrig goere noget saadant.

KAN du overhovedet argumentere for dette saakaldte problem? Hvis du overhovedet KAN paapege, AT det er et problem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 20:16

Ejler Ottesen:

Hvorfor i alverden skulle man goere det?

Dem der arbejder via SmbA-selskaber vil da aldrig goere noget saadant.

KAN du overhovedet argumentere for dette saakaldte problem? Hvis du overhovedet KAN paapege, AT det er et problem.

Øhhhh Ejler, Det er faktisk det er er trådstarters ønske - at  omdanne et SMBA til et A/S.  Det er det jeg har forholdt mig til!!!Confused Velkommen til den virkelige verdens virkelige problemer....

Det er et spørgsmål som jeg (og andre) flere gange har forholdt os til. Sjovt nok er det også det spørgsmål, som du og dine ligesindet aldrig svarer på i diverse tråde.

Det er netop det, at du altid skøjter uden om kritiske problemstillinger der gør, at du efter min mening kun er det som Erhvervs- og Selskabsstyrelsen så flot kalder en selskabsfabrikant og ikke en rådgiver!Indifferent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:
Øhhhh Ejler, Det er faktisk det er er trådstarters ønske - at  omdanne et SMBA til et A/S.  Det er det jeg har forholdt mig til!!!Confused Velkommen til den virkelige verdens virkelige problemer....

Din besvarelse kommer som saedvanligt lynende hurtigt. MEN du har klart ikke gennemtaenkt dit svar.

Det foerste indlaeg i denne traad var:

mikkelfeldt:
Jeg ønsker at bruge SMBA- formen som grundlag for en holding struktur (indtil der kan laves et A/S).

Hans overskrift var:

SMBA som holdingselskab

Dit svar til mit indlaeg er derfor helt misvisende og irrelevant.

Du boer taenke over dette citat fra dig selv.

It's so simple to be wise. Just think of something stupid to say and then don't say it. - Sam Levenson

Du kunne ogsaa overveje at efterleve det. Saa slap vi eventuelt fra nogle irrelevante og misvisende indlaeg.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 22:31

Ejler!

Hvorfor får vi ikke svaret på, hvordan Mikkelfeldt på et senere tidspunkt kan omdanne sit SMBA til et A/S?

og hvorfor får Jens & Co (http://www.amino.dk/forums/p/64442/397834.aspx#397834)  ikke svar på

"om man kan ... dele ejerskabet i et SMBA, til eks 80/20 forhold".

Du svarer på alle andre spørgsmål, men netop de spørgsmål som er essentielle for en beslutning om stiftelse undlader du at svare på. Det er netop det, der aldrig gør dig til en rådgiver.

Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 10:53

Det er desværre meget kendetegnende for Eilers svar på forum. Istedet for at svare på de spørgsmål some  stilles rejser han et nyt "spørgsmål" mod Henrik, undertegnede og andre. Hvis jeg skal bruge Eilers måde at svare på må det være: Tør DU benytte dig af sådan en mand

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)