Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA som holdingselskab

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Det er korrekt men bemærk lige hvordan man definerer AMBA'et: "en erhvervsdrivende virksomhed, hvis formål er at virke til fremme af medlemmernes fælles interesser gennem deres deltagelse i virksomheden som aftagere, leverandører eller på anden lignende måde, hvor virksomhedens afkast bortset fra normal forrentning af den indskudte kapital enten fordeles blandt medlemmerne i forhold til deres andel i omsætningen eller forbliver indestående i virksomheden".

Et "AMBA" som ikke opfylder disse karakteristika vil ikke kunne få status som et AMBA.

ENIG!

For mig var det blot endnu et eksempel i denne tråd på at  vigtigheden af, at finde en kvalificeret rådgiver før der træffes beslutninger om valg af selskabstype og herunder at den pågældende har en fornuftig rådgiverforsikring.

Det er beskæmmende hvor lidt ansvarsfølelse nogle selskabsfabrikanter har for andres virksomheder - men okay de er er jo også over alle bjerge når problemerne opstår eller har gemt sig bag "værdiløse" forsikringer....

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:29

Næppe Ejler. Han vil formentlig stille sig op og og spørge hvorfor man ikke fik overbevist den eksterne investor, eks. det børsnoterede selskab, om at de skulle have investeret i SMBA'et og samtidig prøve at sælge en SMBA løsning til investor Big Smile 

Hvorfor denne berøringsangst og frygt for revision og revisionspligt. Er der nogle ting som ikke kan tåle dagens lys. Det skulle man næsten tro. Og regnskab kan man aldrig slippe for. Et er at det ikke skal afleveres men tallene på selvangivelsen kommer ikke af sig selv og Skat kan kræve regnskab indsendt på forlangende. Og hvad med banken og kreditfaciliteter ? 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 23:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Skattekonsulenterne:
Hvorfor denne berøringsangst og frygt for revision og revisionspligt.

Det er ikke uden grund at der er fokus på SMBA på Comon.dk.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 01:54

Hold da op - Så får Thorbjørn langt om længe sit navn frem Big Smile Når det så er sagt så er det at man undersøger SMBA selskaberne jo ikke udtryk for at man tror at alle som driver virksomhed i SMBA-form laver skatteunddragelse eller økonomisk kriminalitet, men ingen tvivl om at man som ejer af et SMBA-selskab lever livet farligt hvis man ikke laver nogle former for regnskab. Det gælder sådan set alle selskabsformer/virksomheder.

Min eneste kommentar til artiklen er at jeg finder det uheldigt at man kalder Thorbjørn m.fl. for skatterådgivere. I mine øjne er de blot udbydere af tvivlsomme selskabsløsninger.  

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 08:49

Skattekonsulenterne:
Hvorfor denne berøringsangst og frygt for revision og revisionspligt.

Bent,

I forbindelse med at man ophævede revisionsligten for en række selskaber, var en del af aftalen at loven skulle evalueres senest i 2009/2010. Ved du om det har fundet sted?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49

Skattekonsulenterne:
Min eneste kommentar til artiklen er at jeg finder det uheldigt at man kalder Thorbjørn m.fl. for skatterådgivere. I mine øjne er de blot udbydere af tvivlsomme selskabsløsninger.  

Du ER nu god til at svaerte andre uden nogen argumentation overhovedet.

Skattekonsulenterne:
Ejler  Ottosen

Efter to aars bekaempelse af SmbA-selskaber kan du stadig ikke skrive mit navn rigtigt.

Skattekonsulenterne:
Tja når der står en investor med et par millioner som godt vil investere i virksomheden i form af et  ApS eller A/S så er det vist forklaring nok.

Spekulativt gaetteri.

Skattekonsulenterne:
Hold da op - Så får Thorbjørn langt om længe sit navn frem Big Smile Når det så er sagt så er det at man undersøger SMBA selskaberne jo ikke udtryk for at man tror at alle som driver virksomhed i SMBA-form laver skatteunddragelse eller økonomisk kriminalitet,

Vi er da godt klar over, at du gerne vil foregive at vaere skatteeksperrt.

Men det ER altsaa ikke paent med denne noget negative omtale af kolleger i branchen.

Helt uden argumentation.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Skrevet kl. 20:07

Jeg vil ikke på nogen måde sættes i bås med ham og opfatter ham heller ikke som en kollega, eller en del af branchen. Den holdning er jeg ikke alene om Big Smile Men hvad mener du med negativ omtale. Jeg konstaterer jo blot at Thorbjørn  sit navn frem og at Skat pt. undersøger nogle af de SMBA selskaber som han har stiftet. Jeg siger jo netop at det ikke nødvendigvis er ensbetydende med skatteunddragelse eller kriminalitet.

Hvorvidt jeg blot foregiver at være, eller rent faktisk også er skatteekspert må være op til andre at afgøre, men du er ihvertfald ikke den rette til det. Jeg kan blot bemærke at revisorerne ofte i korrespondance med kunder m.v. skriver at de lige skal have deres skatteekspert med på sagen, så nogle revisorer mener ihvertfald at jeg er det og det samme må man næsten tro er tilfældet for de firmaer jeg var ansat i tidligere. Ellers sad man vel ikke i deres skatteafdelinger.

Er det spekulativt gætteri at der kommer en ekstern investor på banen. Well så lad mig fortælle at det ofte netop er i de situationer at revisorerne eller virksomhederne kommer til mig og spørger hvordan man kan gøre det. Hvis virksomheden som var i spil lå i et SMBA ville jeg ærligt talt ikke vide det.

Hvad dit navn angår så beklager jeg endnu engang at have stavet det forkert men nu har du jo også et andet sted her beskyldt mig for at være analfabet så jeg er vel lovligt undskyldt.

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)