|
Olie eller guld. Helt afgjort! En rolig og sikker investering.
Mvh. Daniel |
hmmm...
Det ville jeg nu ikke sige...Har ikke nørdet det super meget de sidste måneder, men der er dog bagsider til begge dine forslag:
Kig lidt på olieprisen over de sidste 3 år - og se om du vil kalde det stille og roligt. Samtidig er der også det problem at man ikke kan købe olie direkte. Så du skal ud og finde nogen firmaer hvis aktie pris hænger sammen med Olie prisen... hvilket betyder at du får andre eksponeringer ind over også.
Guld... Den ville jeg heller ikke tage. Guldpriserne har virkligt haft en voldsom udvikling under krisen som et sted kapital kunne flygte hen. Det må dog betyde at når/hvis krisen letter og folk begynder at tage deres penge ud vil prisen falde. Så det ville jeg heller ikke tage.
Hvis du ønsker et godt afkast som er sikkert og hvor du har muligheden for at investere i dig selv (Starte nyt firma - ny ide ect) ville jeg tage en højrente konto. Fx i Færøske Bank - De er dækket af bank pakken og jeg har fået RIGTIG gode renter på min "long commitment" konto.
Hvis du ikke har tænkt dig at tage dem ud af dit firm skal du lige kigge lidt på den kommende lovgivning ang. investerings selskaber - der er noget SKAT knald som godt kan gøre ondt hvis man har aktier.
Mine 5 cents, held og lykke!!!
Bliv gratis medlem