Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

1 million.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 15:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bautik:
Hvorfor risikere alle sine penge på Aktier? Start dog med ejendomme(lejligheder er mit personlige bud), også få boliglånet banket af helvedes til. DET virker og risikoen er minimal.

... Hvis det skulle være fast ejendom ville jeg købe så mange som mulig med størst mulig belåning.. Man kan jo finansiere sin bolig for 2,06% lige nu så renten er minimal.. Når renten på et F5 eller F3 kommer ned omkring 3% omlægger man såigen og laver en rente låsning.. Man kan ikke sidde meget billigere i det og lejlighederne vil give overskud på meget kort tid. Overskuddet kan benyttes til at afbetale lån, eller som jeg ville gøre: Købe flere ejendomme (Aktier :-) )...

Og hvis jeg havde noget friværdi vil jeg belåne det mest muligt til de 2,06% og sætte pengene i enten aktier eller en 5% Obligation.. Næsten ingen sandsynlighed for et tab, og man kommer ud med et pænt + på bundlinien..

Det var vidst alt fra mig :-)

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 15:05

Bautik:

http://da.wikipedia.org/wiki/Generisk_topdom%C3%A6ne

Det kan give en kort beskrivelse

Nu ikke top-domæner jeg mente, men blot normale domænenavne. Men generisk mener jeg blot det er normalt ord, som f.eks. ure. Cybercity har lige solgt ud af en lang række af deres generiske domæner, som f.ek.s vvs.dk.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 19:28

Anders og Bautik: Hvilket afkast forventer I at opnå på lejligheder? Forventer I at tjene på udlejning eller forventede prisstigninger?

Lejligheder i København og omegn er stadigvæk ret dyre, og lejeloven har nogle ret så restriktive begrænsninger på, hvor meget man må tage i leje, så ville ikke umiddelbart forvente, at det var så fordelagtig en investering.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:33

Christian:

Anders og Bautik: Hvilket afkast forventer I at opnå på lejligheder? Forventer I at tjene på udlejning eller forventede prisstigninger?

Jeg mindes blot at have skrevet fast ejendom og ikke noget om at opkøbe lejligheder til udlejning i mit indlæg i denne tråd.

Jeg er selv på jagt efter en landejendom i Østjylland med plads til heste og gerne mere end blot et frimærke jord omkring Wink

Jord kan efter min bedste overbevisning aldrig være en dårlig investering, der bliver der jo ikke mere af Smile

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 20:11

Christian:

Lejligheder i København og omegn er stadigvæk ret dyre, og lejeloven har nogle ret så restriktive begrænsninger på, hvor meget man må tage i leje, så ville ikke umiddelbart forvente, at det var så fordelagtig en investering.

Tror heller ikke kbh er en god investering for tiden. Jeg bor selv i Odense og har købt 3 lejligheder her det sidste års tid, hvor jeg har sat 2 af dem istand og den sidste bliver sat istand inden for det kommende år. Det gør jeg kan hæve huslejen(stadigvæk inden for de love og regler der nu er), og få det maximale ud af dem.

Gode Tips:
1. Betal højrentet lån af = boliglån. Realkredit lånene kan få lov til at køre som de sat til fra starten.
2. Sørg for at have lejestigning hvert år for at dække forbrugsstigninger som der kan og vil forkomme.
3. Sørg for at du selv står for istandsættelsen af lejligheden. Så bliver det gjort ordenligt, og hvis du selv er en handiman kan du fakturere dig selv for det arbejde der er udført.
4. skam byd 10 lejligheder og vent på 1 af dem hopper på vognen :)

Tilmeldt 11. Jan 08
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:06

Hvorfor fast ejendom og ikke aktier. Hvilket afkast kan man forvente på boligmarkedet? Hvordan er det med gearing på boligmarkedet?

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Skrevet kl. 19:01

Aktier er der stor risiko i, det er der ikke i Ejendomme, i den forstand at du ikke bliver ved med at låne og låne i den friværdi du for, og at du sørger for at have fast rente på dine lån, firkantet sagt.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:48

Anders Christensen:
Jord kan efter min bedste overbevisning aldrig være en dårlig investering, der bliver der jo ikke mere af Smile

Helt enig med Anders jeg ville også enten købe jord, eller en ejendom med god "plads" omkring ejendommen, for tiden er der jo en masse af gode størrre ejendommen med jord til, til salg for billige penge.

Så have jeg lige en million til overs, så havde jeg helt klart købt en landejendom mere.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:21

Koludabyg:

Anders Christensen:

Helt enig med Christian jeg ville også enten købe jord, eller en ejendom med god "plads" omkring ejendommen, for tiden er der jo en masse af gode størrre ejendommen med jord til, til salg for billige penge.

Så have jeg lige en million til overs, så havde jeg helt klart købt en landejendom mere.

Hej Sofie

Er det mig du kalder Christian? Wink

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)