Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

konkret råd til SMBA

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Copenhagen Baby...
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak Henrik

Kan du så også svare på det med om man kan (ikke det tekniske i hvordan man gør) dele ejerskabet i et SMBA, til eks 80/20 forhold?

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:42

Jens & Co.:
Kan du så også svare på det med om man kan (ikke det tekniske i hvordan man gør) dele ejerskabet i et SMBA, til eks 80/20 forhold?

Jeg har sat mig på bænken sammen med Bent og afventer i spænding et svar på dette?

Henrik

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 18:55

Skattekonsulenterne:
Det kan man ikke svare på her men det er samme forhold der bør afvejes uanset om vi taler SMBA eller ApS. Umiddelbart er der meget som taler for flere firmaer/datterselskaber men det afhænger af kunderne. Hvad vil være bedst.

Jeg er meget på linie med Bent her. Jeg har selv nogle selskaber i bl.a. syd-europa og der har jeg erfaret, at afhængig af hvordan du har tænkt dig at operere i de enkelte lande, kan det i forhold til myndigheder, banker mv. være en fordel at bruge en lokal firmatype, som de kender.

De første år hernede oplevede jeg en total mangel på forståelse for danske selskaber uagtet at der for A/S og ApS er tale om selskaber, som er meget simulære med eksempelvis italienske aktie- og anpartsselskaber.

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 23:57

Anders Christensen:

Man kunne forestille sig at de folk der måske kender svaret på dette spørgsmål, ønsker at tjene deres penge på at rådgive om sådan noget og ikke ved at besvare det her - Men nu må du jo vente og se.

Det er en mulighed og i den situation sikrer man sig naturligvis at de har en rådgiverforsikring. Den anden mulighed er at de ganske enkelt ikke kan svare på det. De svar vi har fået her på Amino har været noget med at man handler til 1 kr. fordi man har ret til det i henhold til grundloven.

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:26

Jens & Co.:
-Hvad sker der når omsætningen kommer over 12 mio kroner?

Ingenting i sig selv..

Pligt til aarsrapport indtraeder foerst, nar ogsaa egenkapitalen har overskredet 6 MKR eller antallet af fuldtidsansatte overstiger 10.

Ved fornuftige selskabsdisponeringer kan du skattefrit flytte egenkapital op i et holding SmbA-selskab og operere med meget stor omsaetning og egenkapital uden at pligt til aarsrapport indtraeder.

Ansaettelsesaftaler kan laves i smaa underliggende SmbA-selskaber, hvor du kan sikre dig, at fagforeningerne ikke har mulighed for at knuse dine virksomheder med en statsgaranti i halen.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 21:07

Ejler,

Tak for dit input.

Vil du ikke knytte en par bemærkninger til nedenstående  spørgsmål fra Jens?

"Kan du så også svare på det med om man kan (ikke det tekniske i hvordan man gør) dele ejerskabet i et SMBA, til eks 80/20 forhold?"

Hvordan vil du praktisk håndtere dette spørgsmål i et SMBA?

Henrik

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)