Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er det jeg laver??

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Du må da bestemt skulle henvende dig til arkitekter, der skal fremvise og sælge større projekter... og med tiden måske også de små projekter.

Men ellers må det være noget med:

som at være der selv – bare bedre!
en virtuel oplevelse i særklasse, der viser mere end bare "facaden"
en virtuel rundtur, hvor også sjælen er med

Jeg tror, du tekstmæssigt skal satse på de bløde værdier, følelserne.

Hvilken oplevelse får folk med dine rundture? Beskriv det. Giv små eksempler på, hvor du vil mene, de vil fungere godt. Undlad at sammenligne med andre rundture i dårligere kvalitet. Fokuser på dit produkt og hvad det kan bruges til... Få evt. nogle udtalelser fra dine kunder at lægge ind… intet kan sælge som tilfredse kunder.

Kan det bruges til noget?

KH: Bettina


Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Hvor er det lækkert med nogen der gider bruge så meget tid på konstruktiv kritik. Mange tak for det.

 

Som jeg ser det er der utrolig mange oplagte målgrupper. Og det synes jeg også min referenceliste bekræfter. De oplagte målgrupper er alt fra hoteller, restauranter, entreprenører, arkitekter, turistattraktioner, teatre, specielforretninger oma. Kort sagt så plejer jeg gerne at definere de mest oplagte kunder som værende virksomheder der direkte eller indirekte lever af sine faciliteter. Det kan være hoteller hvor faciliteterne er deres produkt. Eller det kan være specialforretninger og restauranter hvor faciliteterne måske ikke er det primære produkt, men hvor indretning, atmosfære etc. er en stor del af kundens helhedsoplevelse.

 

Mit argument er at jo bedre man kan præsentere sig, jo mere appellerende vil ens virksomhed også være. Mange virksomheder er utrolig hurtige til at skrive noget ala "den unikke indretning skaber den hel rette atmosfære" eller ".... i flotte omgivelser hvor du vil følge dig godt tilpas" Det er alt for nemt bare at skrive. Der er ikke grænser for hvor gode firmaerne er til at lovprise sig selv. Hvis de virkelig har noget at vise frem, hvorfor så ikke gøre det på den bedst mulige måde??? Man kan ikke bede alle potentielle kunder om lige at komme forbi og se stedet. Men kan kan give den en rundvisning på nettet der kommer så tæt på "at være der selv" som muligt. Og det er hvad jeg tilbyder. Det bedste alternativ til at være fysisk tilstede.

 

Jeg giver Jer ret i at det er mere effektivt i at fokusere på hvad værdien i mine produkter er og hvilk fordele det har. Hellere det frem for at fokusere på specifikke løsninger, indhold etc.

 

Værdien er at jo bedre man kan præsentere sit produkt jo mere attaktiv vil man fremstå. Al informationssøgning startes efterhånden på internettet. Udbudet er stort ligegyldigt om man er et hotel, en restaurant, et forlystelsessted eller andet. Mine produkter kan skabe en konkurrencemæssig fordel ved at give kunderne et indblik i hvad de kan forvente.

Indenfor hotelbranchen viser undersøgelser bl.a. at ROI er på 4 uger!!! ER der andre markedsføringsredskaber der kan slå den? Undersøgelser viser ligeledes at rejsende i snit besøger 4-7 hotellers hjemmeside før de beslutter sig. Altså et stært incitament til at skabe et indhold der fanger kundens opmærksomhed. Sidst men ikke mindst er BEst WEstern (verdens største hotelkæde) begyndt at inplementere lignende løsninger efter en undersøgelse der viste at deres online bookinger steg med 46%!!! grundet virtuel rundtur. 

Og så er der jo den logiske grund. Still billeder og video er håbløst forældet og er ikke medier der er skabt til udnyttelse på internettet!!! jeg tilbyder en dynamisk interaktiv brugervenlig måde at vise sine faciliteter frem.

 

Fortsæt endelig med at komme med respons. Alt kan bruges og jeg tager imod med åbne arme. Det er meget lærerigt at få andres respons på det jeg laver og på mine ideer og fremgangsmåder.

 

  

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Se nu begynder selv jeg at blive interesseret (selvom jeg er langt væk fra målgruppen).

En ROI på 4 uger, vil jo være en ROI på 1200%. Hvis du kan fremskaffe veldokumenteret bevis for dette, så burde det ikke være svært at sælge løsningen.

Hvis jeg havde et hotel og du på en simpel og overskuelig måde kunne fortælle mig at:
- min investering er tjent hjem på en måned (og derefter er ren profit)
- store undersøgelser viser at mine kunder efterspørger det du tilbyder
- en af mine største konkurrenter er ved at implementere en lignende løsning (perfekt hvis den er lige lidt dårligere end din)

Så er der ikke langt til checken bliver skrevet!

Kunsten er så bare hvordan det forklares simpelt. Det vil jeg ikke gøre mig klog på, for jeg er ikke reklamemand. Men det må være muligt.

Glæder mig til at høre hvad der kommer ud af det.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja effekten af det jeg laver bliver dokumenteret bedre og bedre. Både når man læser analyser om købsadfærd og de økonomiske analyser der er lavet omkring Virtuelle Rundture.

 

ROI på 4 uger kommer fra en artikel med titlen: A case study in the ROI of Online Virtual Tours hvor tallene er hentet fra Radisson SAS´ egne analyser fra et af deres hoteller i USA.

 

En anden artikel der bl.a. har et interview med DAvid Kong CEO for Best Western citerer ham følgende:

 

With nearly half of our bookings originating online, it''s critical that we provide consumers with the information and images they need and want to make decisions," said David Kong, president and CEO for Best Western International.  "Our research clearly indicates that detailed visuals, depicting the specific features and amenities that define a property, play a key role in the booking process." 

 

Citat fra samme artikel:

"We expect the virtual tour feature to provide us with a distinct advantage in the mid-scale market," said Kong, "and to propel the growth of our online revenue even further."

 

Endnu et:

 

According to research by Yesawich, Pepperdine, Brown & Russell and Yankelovich Partners, 57 percent of leisure travelers and 46 percent of business travelers called virtual tours on a hotel Web site "a very desirable feature."  Further, according to research by DoubleClick, rich media or virtual tours generate 46 percent more sales (bookings) than still images.

Du har ret. Kunsten er at forklare det simpelt og overbevisende. Problemet er at hoteller etc. bliver overfaldet af smarte sælgere der lover guld og grønne skove så jeg kan sige hvad jeg vil men vil ikke fremstå særlig troværdig. Derfor tror jeg det er vigtigere at tale til deres fornuft: At få dem til at indse internettets betydning i markedsføringsøjemed og vise dem mine løsninger og så spørge: hvilke sted ville du selv vælge?? Der hvor du kan se 3 stillbilleder af receptionen, baren og et værelse?? Eller det sted hvor du kan få en gennemarbejdet grundig rundtur af stedet?

 

Hagen ved det jeg laver er ligeledes at det er relativt nyt medie i danmark. Og der er en generel "frygt" for alt nyt. (

Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lader til at du har alt hvad du skal bruge. Scannede kopier af udtalelseren fra bladene (alternativt bare citaterne hvis du ikke kan få lov at bruge bladenes materiale) bør klart være at finde på din hjemmeside. Personligt ville det nok være noget af det første jeg kastede i hovedet på de besøgende.

Hvis danskerne har så svært ved at komme ud af starthullerne, hvad afholder dig så fra at tage kontakt til udenlandske hoteller? Efterfølgende skal danskerne nok komme og så har du allerede "sået et frø" hos dem.

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Ja jeg synes også argumenterne er i top. Alligevel er der meget modstand. Personligt ved jeg at omsætningen er steget efter jeg lavede en rundtur af et hotel i københavnsområdet. Mit gæt er at min rundtur har en del af forklaringen. Men det kan ikke dokumenteres.

 

Alt jeg har af undersøgelser er tilgængelige online og kunderne kan derved selv gå i dybden med mine kilder.

 

Tja...... måske skulle jeg gå igang med de udenlandske hoteller ) Så kan jeg jo også få rejst lidt  

 

pt har jeg et tilbud ude hvor jeg skal lave en virtuel rundtur som en del af en eBrochure. Går det igennem er der lidt penge til markedsføring og så går det hele forhåbentligt lidt lettere.

 

Pt er jeg bare frustreret over at der ikke er flere der kan se den åbentlyse fordel i det jeg laver......

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror ikke, du skal regne med, at folk sådan lige kan se, hvad det er, du tilbyder. Specielt når det er så nyt endnu. Du skal bare glæde dig over, at du er en af de første på banen og dermed vil være "gammel i gårde" om få år, når folk får øjnene op for dit produkt…

/Bettina

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)