I disse krisetider må vi finde ud af hvordan vi kommer ud af det med skindet på næsen og psyken i behold - og derfor betyder det jo utroligt meget hvordan vi bruger vores penge på f.eks. markedsføring som kan være noget af en udfordring. Jeg sidder med et større medie og har det bedst med at skabe win/win situationer for begge parter når et firma vælger at annoncere på Min-mave. Men det er ikke altid nemt at opfylde folks forventninger, og det kræver en fælles indsats at få tingene til at lykkes. Så hvad kan jeg - og andre medier - gøre for jer?
Lad os få startet en genrel debat omkring annoncering på medier og lad os blive klogere på hvilke områder vi rent faktisk sidder med begge to. Jeg vil hvertfald gerne lære mine (kommende) annoncører at kende så vi begge kommer ud på den anden side med smil på læben fordi vi føler vi har hjulpet hinanden. |
Godt initiativ, Birgit!
Nu er jeg også (hovedsageligt) på medie-siden, men jeg har selv gjort mig lign. tanker. Som medier tror jeg at det gælder om at være mest muligt fleksible og have nogle systemer, som gør det muligt at målrette annoncerne til relevante brugere. På et computersite, jeg har arbejdet på, gjorde vi f.eks. sådan at vi bad brugerne udfylde deres geografiske placering, deres kendskab til computere og deres styresystem. På den måde kunne vores system så automatisk finde annoncer til brugerne. F.eks. er der ingen fidus i at vise reklamer for hardware til begyndere - og ingen grund til at sælge Libris-bøger til eksperter (no offence :-)).
Dernæst handler det om at overbevise annoncørerne om at det er en god forretning (hvis det altså er det!). Og derfor er det vigtigt at tilbyde den avancerede muligheder for at tracke resultateren. I sidste ende handler det jo om ROI, hvorfor det ville være oplagt at tracke leads i dit system. Et for avanceret system kan naturligvis også blive alt for omfattende, hvis man har nogle mindre annoncører, som ikke har ressourcerne til at tracke og analysere.
Ser frem til at høre fra nogen på den anden side af bordet.