Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan VI gøre for HINANDEN - Vdr. Annoncering på medier

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

I disse krisetider må vi finde ud af hvordan vi kommer ud af det med skindet på næsen og psyken i behold - og derfor betyder det jo utroligt meget hvordan vi bruger vores penge på f.eks. markedsføring som kan være noget af en udfordring.

Jeg sidder med et større medie og har det bedst med at skabe win/win situationer for begge parter når et firma vælger at annoncere på Min-mave. Men det er ikke altid nemt at opfylde folks forventninger, og det kræver en fælles indsats at få tingene til at lykkes.

Så hvad kan jeg - og andre medier - gøre for jer?

• Hvordan kan vi få jer til at overveje at annoncere hos os?
  • Hvilke resultater forventer I der kommer ud af det?
  • Er der alternative måder vi kan samarbejde på og dermed skabe en win/win situation?

Lad os få startet en genrel debat omkring annoncering på medier og lad os blive klogere på hvilke områder vi rent faktisk sidder med begge to.

Jeg vil hvertfald gerne lære mine (kommende) annoncører at kende så vi begge kommer ud på den anden side med smil på læben fordi vi føler vi har hjulpet hinanden.

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 15:34

Godt initiativ, Birgit!

Nu er jeg også (hovedsageligt) på medie-siden, men jeg har selv gjort mig lign. tanker. Som medier tror jeg at det gælder om at være mest muligt fleksible og have nogle systemer, som gør det muligt at målrette annoncerne til relevante brugere. På et computersite, jeg har arbejdet på, gjorde vi f.eks. sådan at vi bad brugerne udfylde deres geografiske placering, deres kendskab til computere og deres styresystem. På den måde kunne vores system så automatisk finde annoncer til brugerne. F.eks. er der ingen fidus i at vise reklamer for hardware til begyndere - og ingen grund til at sælge Libris-bøger til eksperter (no offence :-)).

Dernæst handler det om at overbevise annoncørerne om at det er en god forretning (hvis det altså er det!). Og derfor er det vigtigt at tilbyde den avancerede muligheder for at tracke resultateren. I sidste ende handler det jo om ROI, hvorfor det ville være oplagt at tracke leads i dit system. Et for avanceret system kan naturligvis også blive alt for omfattende, hvis man har nogle mindre annoncører, som ikke har ressourcerne til at tracke og analysere.

Ser frem til at høre fra nogen på den anden side af bordet.

Fra København
Tilmeldt 29. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 15:39

Det handler vel meget om branding vs. direkte salg. Jeg driver selv en webshop, hvor vi primært har satset på adwords og SEO, da bannerannoncer primært har en brandingværdi frem for at give direkte salg. Vi har ikke som f.eks. TDC råd til at smide millioner efter at annoncere for vores brand på den lange bane.

Hvis vi skal have bannerannoncer på en side som din, så vil vi selvfølgelig foretrække at betale per klik frem for per visning. Samtidig vil alternative former for annoncering i form af artikler også være interessante. F.eks. vil jeg som plakat-sælger være interesseret i at få en artikel om udsmykning af børneværelse på din side. Det ville forhåbentlig give indhold til din side og salg på vores. Det handler bare lige om at finde formen. Konkurrencer, hvor man kan vinde produkter fra os er en anden form, der ville give reklame for vores produkter samt værdi for dine brugere.

Fra Svenstrup J.
Tilmeldt 3. Nov 07
Indlæg ialt: 547
Fra  shopnord.dk Skrevet kl. 17:23

Også her bruger vi primært vores annoncebudget på adwords og SEO, idet vi har erfaret, at bannerannoncer ikke giver os valuta for pengene.

I en webshop, som jeg tidligere drev for et andet firma, eksperimenterede vi meget med de forskellige annonceringsmuligheder, bl. a. med bannerannoncer på relevante specialsider samt generelt i dba og gg), desuden i dag- uge- og fagblade.
Vi lavede lodtrækning blandt de kunder, der fortalte, hvor de havde fundet os, og resultaterne var ikke hoget at skrive hjem om. Ingen af de nævnte medier kunne tjene sig hjem. 

Det der tilsyneladende giver os mest - ud over adwords og SEO -  er en medieomtale af produkter, som vi forhandler. Og når det sker, er det vigtigt at være opdateret  med adwords og SEO, hvis ikke lige vores web-adresse nævnes i artiklerne.

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 22:57

Martin Hegelund Møller:

Og derfor er det vigtigt at tilbyde den avancerede muligheder for at tracke resultateren. I sidste ende handler det jo om ROI, hvorfor det ville være oplagt at tracke leads i dit system. Et for avanceret system kan naturligvis også blive alt for omfattende, hvis man har nogle mindre annoncører, som ikke har ressourcerne til at tracke og analysere.

Ja, det er jo netop resultatet man skal kikke på, og som jeg skriver længere oppe er det noget af en udfordring for alle parter at finde ud af hvad der rammer målgrupper og endnu vigtigere gør dem interesseret og motiveret til at klikke og endnu bedre - at blive kunde hos den pågældende annoncør.

Jeg undrer mig stadig over alle de mange annoncører som ikke har installeret f.eks. Google Analytics (med tillægsværktæjer) og laver en speciel side - en landingspage - som vi kan linke til og dermed meget nøjagtigt tracke hvad der kommer ud af samarbejdet.

Vi - Min-mave.dk - er for nylig begyndt at bruge det professionelle program EmediateAd som også f.eks. bliver brugt af Eniro og Netdoktor. Systemet gør det muligt at annoncørerne kan få deres eget login og dermed følge med i antal visninger, kliks og konvertering (at kikke til at klikke)

Men som jeg ser det er det allervigtigste at annoncørerne har deres eget tracking og analyseværktøj ved siden af - et system de allerede bruger og har tillid til - for selv om der kan være "mindre" forskelle i statistikkerne fra de to systemer er der alligevel oftest en overensstemmelse og det som det ene program ikke kan vise kan det andet.

Fra København
Tilmeldt 15. Dec 08
Indlæg ialt: 899
Skrevet kl. 09:26

Det handler vel meget om branding vs. direkte salg. Jeg driver selv en webshop, hvor vi primært har satset på adwords og SEO, da bannerannoncer primært har en brandingværdi frem for at give direkte salg. Vi har ikke som f.eks. TDC råd til at smide millioner efter at annoncere for vores brand på den lange bane.

Dette som udgangspunkt er i min opfattelse en af mange grunde til at bannerannoncer lider på medie-sites overalt. Der er en afledt branding effekt af en bannerannonce og man kan gøre en bannerannonce til ren branding - hvis man vil - men man kan altså også bruge det til ren direkte salg, men minimal branding værdi - hvis man vil

Mange ser på adwords som det mest fintunede optimerede direkte salgsprodukt fordi man så målrettet kan ramme folk der søger på noget specifikt - og det er såvidt rigtigt nok, men veltirettelagte bannerannoncer kan altså flytte mange varer og skabe meget direkte salg, hvis man møder folk som Birgit. 

Min-mave.dk har en unik position på markedet, en skarp demografisk opdeling, og super SUPER loyale brugere. Jeg kalder det et MEKA for de virksomheder der ønsker at sælge varer der passer til Birgits brugere, fordi en godt tilrettelagt kampagne der, kan skabe et vedvarende kundeforhold, og ikke kun enkelte salg. Når man så sætter det sammen med at Birgit reelt set bare gerne vil gøre alle tilfredse, inklusiv sine annoncører, får man altså en cocktail der betyder at den værdi der kan opnås via min-mave, ikke er noget der kan opnås via fx. Adwords. 

Jeg ser en af grundende til denne opfattelse som et klart resultat af sovende online medievirksomheder, der har set deres annoncesalg som, næsten, selvkørende og det eneste deres kunder var interesseret i var prisen pr. 1000 visninger - sådan er tiden bare ikke længere. Der skal arbejdes hårdere for de samme mediekroner, og der sættes større krav til performance. 

De, der sælger annoncer på deres sites, har et ansvar for at, indsamle og dele relevante oplysninger om deres brugere med annoncører, og for at dele informationer om performance med interesserede annonce-kunder. Ting som jeg har lagt mærke til er helt horribelt i dele af den danske online medie branche. De sites der kan finde ud af at servicere deres annonce-kunder, er også dem, som de store søger hen imod, og derved også der man ser de største "branding" kampagner.. hvilket er en af grundende til at folk har en tendens til at tro at bannerannoncer primært er til branding. 

Mit råd er, vil man gerne have succes med sine banner-annoncer, så skal der laves både forarbejde og efterarbejde, der minimum tager samme tid som selve kampagnen. Vælg 2-3 steder man ønsker at teste effekten på.

Tilrettelæg kampagnen så den passer til det enkelte site, og evt i samarbejde med sitet så man rammer lige præcis den målgruppe man ønsker, og for alt i verden, tab nu ikke kunderne på gulvet når de nu klikker igennem. Sørg for at fortsætte den samme kommunikation på dit site via landing pages og kommunikationstragt, og mål effekten hele vejen til mål. Dvs mål ikke kun hvor mange der kommer ind via din annonce, men også hvor mange der når xx antal niveau ned i din kommunikationstragt. 

Når det så er sagt, så er dette vel også grunden til at mange mindre virksomheder ikke synes at bannerannoncer er så godt som adwords... fordi det kræver en masse arbejde, som de måske slet ikke er vandt til, eller føler sig sikre på.

Derfor ser jeg det også som annoncørernes ansvar at bruge tid på at informere og evt. have specielle pakketilbud til interesserede potentielle kunder, der ikke koster en herregård, men afleder at man føler at der er interesse for at man får en god og resultatgivende kampagne.

Men i sidste ende er det virksomhedernes ansvar at skabe grobunden for en effektiv kampagne, og der har adwords en klar fordel. Der mangler bare oplysning om potentialet i at variere sine kampagner. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)