Ja så meget er jeg ikke inde i det :-) Men mon ikke det var det, de kom i stimer :-) men de fleste her på Amino er vel også freelancere og ikke Account Managere. Pointen er bare at vi alle skal starte et sted og de fleste starter som freelancer ikke med budgetter på 22 mill og ja nogen vil lave gratis arbejde for at få en opgave. Samlet set tror jeg nu det er en ok investering når man lige er startet som freelancer. - og så holde tonen i sin argumentation helt nede i den jyske muld :-) |
Det er meget normalt at reklame bureauer, kommer ud i såkaldte bureau konkurrencer. Det er enten når det gælder konkrete kampagner, men vist typisk er om hele marketingsbudgettet. Fælles for begge er at budgettet er fastlagt, og åbent meldt ud til deltagerne i konkurrencen.
Det eneste jeg synes man kan klandre Jacob for er, at der gik rimeligt langt tid før han meldte sit budget ud. Det er lidt tarveligt overfor dem, der skal konkurrerer at de ikke ved hvor står præmien er.
Det mest professionelle spørgsmål, man kan stille i den situation er selvfølgeligt hvad budgettet er på. Det gjorde Henrik fra Webinnovation, men han måtte spørge to gange før der blev svaret, det synes jeg er lidt dårligt af opgave stiller.
Tilgengæld synes jeg at det er lidt dårlig stil, når vi fra Amino er så strenge imod en fyr som Jacob, der søger et tilbud indenfor noget som åbenlyst intet ved om. Her ville det være bedre hvis tonen var lidt mindre udskælende og lidt mere hjælpende.
Bliv gratis medlem