Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal du have for at lave ny hjemmeside?

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Milla-Petit Denmark / ItalianBags:

Den "opgave", som du beder om her...tager måske adskillige arbejdsdage a 8 timer pr. dag!

På samme vis ... er det at udtænke selve designet, 80% af denne opgave. Excatly the same, just smaller scale.

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 14:44

Hej Pia,

Forskellen ligger i, at hvis du giver et tilbud til en revisionskunde, kan du som regel regne med at have dem i flere aar, saa den tid du bruger nu, bliver betalt tilbage senere. her drejer det sig sikkert kun om den ene gang.

Med venlig hilsen

Lars

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 14:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PeterOM:

Nu skal I måske lige klappe hesten og se i hvilket omfang opgaven er. Bl.a. beder Henrik om kravspecifikationer og nævner prislejer som 5-7000 og 8-15000 - ..

Der skal ikke være tvivl om at du har ret langt hen af vejen.

Det som Jonas skal bruge er en studerende der hygger sig med at sætte nogle open-source systemer op i noget design - og han kan sikkert få en ganske fornuftig side der passer til hans ambitionsniveau til et par tusinde.

Det er bare vigtigt at man overvejer hvad man har i sinde at betale, så det passer overens med de krav man stiller.
Og definitionen af et flot design, er ganske vidst også vidt forskelligt - samt prisen til dette.

Det er unægtelig vigtigt at informere om overstående så ingen spilder deres tid på at lave en masse benarbejde til ingen verdens nytte - jeg gjorde det selv i min egen opstartsperiode, lavede projektspecifikationer på opgaverne, og når kunden fik prisen på feks. 20.000 - så blev jeg jo nærmest stemplet som idiot.

Så få afstemt hvad prisniveau opgaven ligger i, ambition til opgaven samt kvalitet

Fra Slagelse
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 909
Fra  ProvinsEvent Skrevet kl. 14:47
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Den "opgave", som du beder om her...tager måske adskillige arbejdsdage a 8 timer pr. dag!

På samme vis ... er det at udtænke selve designet, 80% af denne opgave. Excatly the same, just smaller scale.

Een ting er vi enige i, Mikkel: much smaller scale!

Slet ikke sammenligneligt!

Måske kunne interesserede smide Jonas et link til deres referencer?

Det tager ikke 15 minutter...og vil alligevel kunne fortælle en masse om, hvilken designer man mener kan løse den ønskede opgave bedst...

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 14:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Milla, vi kan vel også blive enige om at du ikke har forstand på den branche du har kastet dig ud i at rådgive? Du kan netop ikke sammenligne det, som du også selv siger, så lad være med at prøve.

Kvaliteten af en webdesigners arbejde kan ses ud fra hans referencer, og det burde ikke være nødvendigt at man skal udarbejde et design uden grund. Jonas kan smide en kravsspecifikation, og så kan de enkelte firmaer/personer give et tilbud herudfra. Jonas går så tilbuddene igennem og kigger på referencer. De referencer han synes falder i hans smag sammenholdt med prisen vælger han.

Sådan foregår det. Det har intet at gøre med at man ikke vil arbejde for at få en opgave. Det kræver skam også arbejde at løbe en kravsspecifikation igennem og vurdere antal mandetimer det kræver at levere sådan en løsning. Hvis man samtidig skal overveje målgruppe mv., og udtænke et design i forhold hertil ja så løber man måske også op i en del mere end 15 minutter.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:56

PeterOM:

Det er selvfølgelig ikke realistisk at et stort og dyrt webbereau bruger to timer på at lave et design, som så ikke bliver brugt. Men det er da fuldt ud realistisk at en studenrende på f.eks. en multimedidedesigner uddannelse ville bruge en halv time på at sætte noget sammen i Photoshop og tilbyde at lave en HTML side for et par tusinde - det er altså et ok supplement til eens SU, selvom det måske ikke rykker i regnskabet hos et firma.

Jeg tror i bund og grund diskussionen kommer af en fejl i bedømmelse af hvem OP henvender sig til, og hvem, der svarer på hans tilbud.

Ik enig, for lige meget om det er et stort webbereau eller en studerende, så vil ingen af dem sidde og arbejde gratis, hvilket er det han beder om. Han beder om et udkast gratis, som han reelt kan få andre til at lave efterfølgende... Hvor er sikkerheden for dem som laver et udkast?

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 14:57

Jonas:

Men du forventer at han har en plantegning over hvordan han laver huset ikke?

Nej ... den skal DU som kunde, betale en arkitekt for at få lavet.

Hvor jeg kommer fra, der kan tømrer både finde ud af at tegne, regne og bygge. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig i resten af landet, men sådan er det nu engang heroppe- man giver gerne et tilbud og arbejder lidt for tingene selvom man ikke er sikker på at få opgaven.

Simon Jensen:

Hvad hedder den 'spand' i udlejer?

Den hedder mange sjove navne, nogen kalder den et lig fordi de ikke kan finde forskel på mit og et andet firma. Selv kalder jeg den bare "spanden", andre har kaldt den for en kampvogn. 

Det rigtige navn er en Transporter T4 2,5D

PeterOM:

Siden har ses i Jonas's første link, og dem, han henviser sig til, er tydeligvis ikke en, der behøver avanceret programmering. Går man ind på hans nuværende side, er det mest komplicerede en kontaktformular - lur mig om ikke det kan copy-pastes fra en turorial på 15min, derudover er der kun tekst, et par links og et billede eller to. Ikke noget med tungt CMS system, webshop opsætning, forum, billedgalleri og det andet, som man kan tillade sig at tage store summer for.

Det er selvfølgelig ikke realistisk at et stort og dyrt webbereau bruger to timer på at lave et design, som så ikke bliver brugt. Men det er da fuldt ud realistisk at en studenrende på f.eks. en multimedidedesigner uddannelse ville bruge en halv time på at sætte noget sammen i Photoshop og tilbyde at lave en HTML side for et par tusinde - det er altså et ok supplement til eens SU, selvom det måske ikke rykker i regnskabet hos et firma.

Jeg tror i bund og grund diskussionen kommer af en fejl i bedømmelse af hvem OP henvender sig til, og hvem, der svarer på hans tilbud.

Jeg fristes næsten til at spørge om du er jyde, for du beskriver jo tingene som de er. Du har fat i at jeg ikke er ude efter et stort firma og kunne sagtens være tilfreds med en studerende, der kunne tænke sig at få lidt flere penge at lege med i næste måned. 

Nå ja for at få slået en pris fast, så vil jeg ikke give mere end 2200,- eks moms.

Folk der er for fine og store (det er okay at være et firma der ikke vil arbejde til den pris) bør derfor ikke bruge tid på min opgave :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:59

Een ting er vi enige i, Mikkel: much smaller scale!

Så din tid er mere værd end de webdesignere herinde der overvejer at give tilbud på opgaven? Det tror jeg mange vil være uenige med dig i...

Jeg tror bare vi skal konkludere at du ikke aner en klap af om hvad du udtaler dig om, og det gør trådstarter heller ikke. Folk som dig og trådstarter er præcis grunden til at jeg droppede den branche.

Jeg gider ikke bruge alle mine kræfter på at fortælle alle de uvidende kunder hvad vi rent faktisk laver for dem, så de på den måde lærer at værdsætte det. Det er min fritid simpelthen for værdifuld for mig til, beklager.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:02
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Jonas:

Jeg fristes næsten til at spørge om du er jyde, for du beskriver jo tingene som de er. Du har fat i at jeg ikke er ude efter et stort firma og kunne sagtens være tilfreds med en studerende, der kunne tænke sig at få lidt flere penge at lege med i næste måned. 

Jeg er faktisk jyde! Og jeg er også pisse-træt af at folk ikke kan komme med deres forventninger FØR de får en masse mennesker til at spilde en masse tid på dem.

Du er på Amino, et sted hvor folk arbejder med tingene for at leve af dem. Her kan du ikke forvente at finde studerende. Tjek din målgruppe og få styr på hvem du kommunikerer med, før du forsøger at gøre det.

Dernæst, hvis du ønsker at handle til cola-priser, så SKRIV det før du går igang. Det andet her gør kun folk sure på dig.

/ Mike

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:02
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 2 person

Jonas:

Jonas:

Men du forventer at han har en plantegning over hvordan han laver huset ikke?

Nej ... den skal DU som kunde, betale en arkitekt for at få lavet.

Hvor jeg kommer fra, der kan tømrer både finde ud af at tegne, regne og bygge. Jeg ved ikke hvordan det forholder sig i resten af landet, men sådan er det nu engang heroppe- man giver gerne et tilbud og arbejder lidt for tingene selvom man ikke er sikker på at få opgaven.

Tør man sige ordet fokusering på kerne ydelse... En tømre der tegner et hus, gør det da aldrig nær så godt som en arkitekt, med mindre vedkommende har arkitektuddannelsen...

Side 4 ud af 10 (91 indlæg)