Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

prøver igen

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

John tag nu og læs den liste henrik har skrevet. Det er det eneste du må lave som 13 årig.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:23

john138:

nogle som har en idee til en side? må ikke selge mine egne ting, men kan købe ind og sælge.... kun små ting som kan sendes i breve

Hvor står der at man må være selvstændig? Alle jobmulighederne er bygget op omkring det at være ansat. Hvorfor? Jo vi har et system som beskytter børn og unge mod at blive pålagt et ansvar som de måske ikke er parate til. Rimelige eller ej. Det vil jeg forholde mig til - men reglerne er til for at børn skal have lov at være børn og samtidig have mulighed for at koncentrere sig om deres skolegang.

Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:23

yup, har læst den, og må gerne sælge små ting stpr der...

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 11:25

Jeg kan nu ikke lige se hvor det står henne på den liste...

Tilmeldt 1. Jul 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 11:27

giv nogle eksempler på hjemmesider som jeg må lave når jeg er 13.

samt salg af aviser og lignende

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:35

john138:
nogle som har en idee til en side? må ikke selge mine egne ting, men kan købe ind og sælge.... kun små ting som kan sendes i breve

John,

Du VIL jo ikke forstå! Hvis du starter en webshop er der en lang række love du skal tage hensyn. Du må pga. din alder ikke indgå købsaftaler og andre juridisk bindende aftaler uanset om der er tale om kontant betaling uden at dine forældre godkender hver aftale....

Mit bedste bud find et job - spar nogle penge op til du bliver 15 år - og start derfra....

Henrik

Fra Hou, odder
Tilmeldt 22. Apr 09
Skrevet kl. 11:41

Tror vist efterhånden vi er tilbage hor vi startede. Troede ellers lige vi var ved at trænge igennem til ham.

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 11:47

Med risiko for at blive fanget i en uendelig tråd af ungdommens ivrighed, så vil jeg dog henlede opmærksomheden på et af de punkter som Henrik nævner nemlig:

Henrik Krogh:
Lettere arbejde med desinfektion af ko-yvere og lignende

hvilket i den grad må siges at besidde kvaliteter og muhligheder for et niche produkt når man er 13  - tror dog ikke det egner sig til en web shop og tvivler stærkt på at der er afsætning i Jonathans klasse for et sådant produkt.

Det bedste hilser fra Søren - der med glæde drikker mælk :-D

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 11:48

Kim Carlberg:
Tror vist efterhånden vi er tilbage hor vi startede. Troede ellers lige vi var ved at trænge igennem til ham.

FULDSTÆNDIG OFF TOPIC

Kim,

jeg har hjulpet 13 årige før på Amino, som var fuldstændig inde i lovgivningen, havde indgangsvinklen til hvad de ville i orden og sidst men ikke mindst forældrene med på ideen. Denne tråd viser viser mig hvor stor forskel der er på 13 årige i modenhed og det er vel også det der afspejles i den restriktive lovgivning.

Jeg håber, at John bevarer sig ihærdighed og stædighed - et par egenskaber som nok skal komme ham til gavn i sit senere iværksætterliv.Yes

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 12:20

Henrik Krogh:

Miriam Frank:
Jo John, du må gerne sælge dine magiccard - om de så er 100 kr. værd ;-)

Miriam,

Et opsat hjemmeside med  shopfunktion - så følger der pludselig nogle regler med om fortrydelsesret, indgåelse af bindende aftaler mv..... så er vi tilbage ved hvad med en umyndig må og ikke må..... Dertil kommer at det jo uanset beløb vil være skattepligtigt  resultatet af en sådan web-shop uanset beløbet størrelse....

Nok må han sælge sine ting - men når det bliver struktureret kommercielt så følger der forpligtigelser med...

Henrik

Hej Henrik, du har naturligvis ret. Jeg læste det som privat salg og køb.

Side 5 ud af 7 (65 indlæg)