Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Til hjemmeside designere og programører - Hjælp med at dømme i denne sag

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Tilmeldt 7. Jul 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

I juli 2008 præsenterede jeg min webshop her på siden : www.mobilehouse.dk

Jeg bad om hjælp til at opgradere min gamle website og nyt design. Mange interesserede kontaktede mig, og jeg valgte at give opgaven til en fyr der hedder (Slettet af Thorborg) som er fra Vietnam, men arbejder på dansk. Hans firma er (Slettet af Thorborg).

Jeg bad om at min hjemmeside skulle ligne og virke som disse 2 websites: http://www.ipmart.com/main/index.php og www.gsmarena.com   

Han sagde ok til at han kunne lave det for ca. Kr. 28.000,-. Det ville tage 2-3 måneder.

Efterfølgende lavede vi aftale om yderligere opgradering og et service manegen program. Derfor ville det tage lidt længere tid og koste ca. Kr. 4.000,- mere. Vi leverede links til den software som programmerne skulle ligne og virke som.

Der er arbejdet på hjemmesiden i ca. 1 år, med mange forskellige programører, som vi hver gang får af vide at "denne programør vil rette fejl og lave det vi ønsker" .  Og i det år, har jeg tilbudt min hjælp hver dag, og har forklaret og testet de ting der bliver leveret. Hver gang jeg har fået noget tilsendt, så er der noget der ikke virker, eller noget er forsvundet osv. Det er som om det bliver lavet af nogen der ikke har begreb om hvordan en webshop skal fungere og som laver noget uden at tænke på sammenhæng og konsekvens. Hver gang vi tester noget, som viser sig ikke at virke efter hvad vi bestilte, får vi af vide at det ikke bare kan lade sige gøre, men at vi skal snakke med "Bossen".

Nu er jeg så træt af dette og kan ikke klare det mere. Jeg har været uden hjemmeside og webshop i mere end 1 år, og jeg har mistet MANGE kunder på den bekostning. Jeg har talt med (Slettet af Thorborg) om det, og har forklaret at det ikke går mere. Han siger blot at han har leveret det ønskede men at det er mig der ikke forstår at bruge det korrekt. Selv idag, mens jeg testede nogle af de første ting på siden, opdagede jeg igen fejl. Programøren svarede igen at "ja det er en fejl som jeg vil rette nu" . 

Jeg tror ikke på, at en webshop der ikke kan oploade de simpleste basis "produkter/varer" vil kunne fungere med opload af sub-produkt og Sub-Sub-produkt (som jeg har bedt om fra dag 1).

I dag har jeg anmodet om at få fjernet alt det nye fra min hjemmeside, og på oploaded min gamle hjemmeside (lavet af Morten T.) som virkede, men som blev fjernet af (Slettet af Thorborg) uden at blive gemt eller backuppet!!

Nu har jeg mistet min gamle website og jeg har en hjemmeside fra (Slettet af Thorborg) som ikke virker. Hver gang får vi af vide at det er os der ikke kan forstå manualen til hjemmesiden, eller bruger programmet forkert eller lign. Jeg 2 websites der er lavet af Danske fyre, en af Morten T. (den gamle www.mobilehouse.dk) og en af A-front (www.unlock-simlock.dk) , og jeg har ikke haft noget at klage over ved disse sider overhovedet. Nu har jeg bedt ham fjerne det der ikke virker, og bedt om refundering af vores penge. Jeg har det som hvis jeg havde købt et hus, men stadig ikke har fået vinduer og døre! Hvordan skal jeg kunne bruge det??

Istedet for at sende pengene tilbage og tage hjemmesiden ned, har han bedt om yderligere Kr. 8.425,-og han vil ikke røre hjemmesiden/webshoppen  . Han vil sende sagen til sin advokat og tillægge Kr. 100,- pr uge i gebyr hvis jeg ikke straks betaler.

Jeg har brug for at høre fra andre hvad jeg skal gøre. Han mener, at han har brugt meget tid på os og har gjort alt, - at han er den forudrettede, men jeg står tilbage uden penge og website - så hvad er vores rettigheder - når vi ikke har fået det vi har betalt for?  

Er der nogen her i Danmark der kender til denne (Slettet af Thorborg)? Hvis man søger i Amino kan man finde ham med mange tilbud.

Er der nogen rådgive mig, vedrørende hvor jeg kan klage i denne sag/situation??

På forhånd tak for råd og hjælp!

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 23:31

Hvad siger jeres kontrakt omkring funktionalitet på website, test og godkendelse af det leverede, samt leveringstidspunkt og overdragelse af ansvar for løsningen?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Aarhus V
Tilmeldt 16. Jul 07
Indlæg ialt: 347
Skrevet kl. 23:42

Hej Habib

For det første synes jeg du har været utrolig tålmodig, min tålmodighed ville være opbrugt efter 2 uger, hvis de kun har leveret det der er på mobilehouse.dk nu. Så at det har taget 1 år for dem at lave det nuværrende site er simpelthen for langt ude, de har brugt mellem 15 - 30 timer, og langt det meste af tiden er sikkert brugt på design. For selve "programmeringen" ligner noget drag & drop fra Visual Studio, og har derfor ingen reele værdi.

Jeg går kun udfra det der er på mobilehouse.dk, men det er tiden de maks burde have brugt.

Når jeg ser på sitet, så er selve designet godt, så det skal du ihvertfald beholde, men resten virker, som du selv skriver, overhovedet ikke.

Mit råd til dig er ændre adgangskoderne til dit site's ftp, afskriv lortet, fyre ham og lev med den erfaring du har fået med. Tvivler desuden på at han har en backup af dit gamle site, i så fald at han har, hvad er din sikkerhed så for at han overhovedet kan finde ud af at sætte den op?

Så tror desværre de penge er tabt, du vil få meget svært ved at trække ham i retten da han slet ikke er bosidende i Danmark, desuden er hans "trusler" ugyldige efter dansk lov (Hvis jeg husker rigtig, håber en anden kan komme med et klare svare).

Jeg har for tiden ikke det store at lave, så hvis du ønsker lidt mere rådgivning og evt. et tilbud på en løsning, så skal du være velkommen til at ringe til mig på 24 225 343.

Edit:

Glemte lige at tilføje, bed ham om timeseddler og specifikationer på alle timer du er blevet faktureret for, sige de skal falde promte!

Mads Madsen

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:53

Kender intet til website programmering, men du skal ik være bange for hans trusler om de 8500 kr. Luk for vedkommendes adgang til din site, og kom videre og se dette som dyre lærepenge.

Han vil ALDRIG retsforfølge 8500 kr i et andet land, da selve sagsomkostningerne til sagen overstiger dette beløb. Desuden skal han ved en evt sag kunne sandsynligøre at du skylder det beløb. Og som mange eksperter herinde sikkert vil kunne sige, så matcher beløb og ydelse ik helt sammen...

Fra Kolding
Tilmeldt 19. Feb 09
Indlæg ialt: 602
Fra  Customerwise A/S Skrevet kl. 06:16

Hej habib.

Forelægger der en kravsspecifikation samt kontrakt?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 08:50

Jeg har set den leverandør aflevere mange projekter. Især har de også sat deres url nede i bunden som de har på din side. Med mindre at I har en aftale med dem om det, så vil jeg få det fjernet.

Derudover så sker det tit at der ikke er noget kontrol med hvordan udviklingen vil gå. Man kan altid være klog af skade men:

1) Sørg for at der bliver kontrol med kildekoden så du kan se hvilke kommentarer programmørne har samt hvornår og hvor tit de har sendt kildekode til et kildekodestyringssystem (dette kan gøres med Subversion)

2) Sørg for at der findes små forløb. Møder 1 gang pr uge eller hver 14. dag (på et stort projekt jeg var på hvor vi var 2 mand havde vi til sidst korte møder på Skype hver dag).

3) Få en oversigt over de timer som der er brugt

Jeg vil skyde på at de penge du har betalt for nu er spilt... få fat i en anden programmør (evt. i danmark) og få ham til at kigge på det der er lavet.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 08:53

Hej habib

Endnu engang en historie om hvordan pris ofte følger kvalitet, men sådan kan man altid være bagklog.

Jeg har selv benyttet firmaet flere gange, men jeg bruger dem udelukkende til designopgaver. Jeg har haft nogle småproblemer et par gange, mest omhandlende betaling vs. job udført, men aldrig noget vi ikke har kunnet løse i fællesskab. Dog har jeg ikke haft projekter hos dem i samme størrelsesorden, som sagt bruger jeg dem til designopgaver.

Jeg håber at i har udarbejdet en kontrakt der beskriver hvad du har bestilt, ellers tror jeg du står skidt i forhold til at få dine penge tilbage. Min erfaring siger at (Navn der vil blive slettet af Thorborg) plejer at være til at snakke med, men det lyder som om du har prøvet lidt forskelligt. Jeg ved også at han flere gange er blevet snydt af danske kunder - det er nemmere at snyde folk når de sidder på den anden side af kloden, og måske derfor er de mere påpasselige, og hurtigere til at smide "advokat-kortet".

Tilmeldt 10. Jul 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:08

Tak for invitation og link til diskussion af dit projekt.

Kære Habib, alt er dokumenteret , der er udarbejdet et projekt-plan, samarbejdsaftale til dit projekt.  Dit problem er, at du konstant ændret projekt-planen og vil have andre end angivet i samarbejdsaftalen. Vores web-bureau er meget flexibel og gør gerne det uden beregning og i mange tilfælder udenom projekt-planen og samarbejdsaftale.  Vi har samarbejdet med Kasper Gadensgaard og han kan godt skrive under på, at vi er meget flexibel og har i mange af hans projekter endda tabt penge, men vi har stadigvæk formodet at løfte hovedet og fuldført hans opgave uden ekstra beregninger.

I dit tilfælde har vi aftalt et projekt udfra projekt-planen at fuldføre projektet på 2½  månder med kontrakt-undskrivelse pr sep 2009 og slutningen dec. 2009 første udgave til DKK 28.000,-

Efter 2 måneder udvikling med daglig rapport (bemærk at alt er dokumenteret pr mail) og links til vores lokal-server for at du kan følge projektet.

I midten af dec 2008 fik du den 1. betaversion at se og teste den. Efter nytår 2009 gav du feedback, og nu du ønsker en andet system og en del andet et link til en tysk hjemmeside og samtidig skulle vi bygge et speciel software  

Vi bygger også webshoppen system, men bliver nødt til at bygge den helt om, fordi PBS ikke kunne godkende dig, da du ikke kan sætte en bankgaranti på DKK 50.000,-

Derefter gik vi igang med at udvikle hjemmesiden om efter den tyske hjemmeside som tager ca. 1½ måneder med programmører og efter en del mails frem og tilbage, vil du tilbage til den gamle hjemmeside, som vi allerførst har udviklet til dig, også vi du have nogen ekstra features and funktioner fra den tyske hjemmeside.

Det er her jeg siger stop! For i bund og grund har vi gjort for meget og tilsammen har vi brugt ca. mindst 300 arbejdstimer med Skype-samtaler med mig og vores projekt-leder og programmingsarbejde for DKK 28.000,- og du har tilsidesat vores kontrakt.

Vi har mange samarbejdspartnere i Danmark, og har udviklet over 200 hjemmesider, med tilfredse kunder, men din attitude og ingen erfaringer i rode dig ud i sådanne projekt, og tror blot man kan ændre i et system, også er den færdig, så anbefaler jeg ikke andre at rode sig ud i det Habib har gang i.

Jeg vil som sagt stadigvæk vijle til at hjælpe dig med at færdiggøre dette projekt, selvom de er en stor underskudsforretning for os, men det bliver på vores præmisser, ellers kan jeg ikke hjælpe dig med.

Mange hilsner

Kim Hau

www.mwc.vn

Tilmeldt 10. Jul 09
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 14:13

Til dig Mads,

Når du ikke kender baggrunden, så lader være at dømme andre før du hører og kende sandheden.

Vi er et meget anerkendt web-bureau her i fjernøsten også i Danmark med nogen ekstreme gode anbefalinger og referencer.

Send mig din mail, så skal du have referencer fra nogen af de største virksomheder i Danmark, som vi har udviklet web-løsninger og systemer til

Med venlig hilsen

Kim Hau

tkhau@mwc.vn

www.mwc.com.vn

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 14:14

Jeg skulle måske lige tilføje at jeg ikke har oplevet problemet med kvaliteten i forhold til prisen hos MWC, det kunne måske godt lyde sådan i forhold til mit tidligere indlæg.

Som Kim selv skriver har jeg oplevet firmaet som fleksibelt og imødekommende, og deres arbejde udføres med høj kvalitet.

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)