|
Hej Kim Det er godt nok et lidt spøjst projekt I har fået lavet der, selve forløbet som det fremstår i denne tråd forekommer mig komplet uforståeligt. Hvordan kan man lave et fastpris projekt, uden på forhånd at havde aftalt hvilken teknologi projektet skal bygges på. Det ville være rigtigt svært for os at tjene penge, hvis kunderne kunne komme og bede os skifte teknologi midt i projektet. Jeg synes du har været ekstremt large, når du er villig til at skrive et næsten færdigt projekt om, til en ny teknologi uden ekstra beregning. Det er desværre ikke altid at kunderne kan se når man gør ekstra ting for dem uden beregning. Og det lyder det heller ikke til her. Jeg forstår heller ikke meningen, med at bygge et website eller shop, 100 % fra bunden. Slet ikke efter at havde skimmet det I har leveret, det ligner jo en opgave der kunne være løst med et Open Source CMS på en 10-ene del af tiden. Det mest positive jeg har fået ud af tråden, er at programmør timer må være ekstremt billige i Vietnam. Hvilket glæder mig, for vi pt. er igang med at starte en afdeling op der. PS: Hvis I vil udvikle via et MVC Framework som CodeIgniter på .Net platformen, så har MS frigivet ASP.Net MVC der ligner til forveksling. |
Jeg vil ikke tage part i denne sag, men jeg vil nok sige jeg synes det virker meget mærkeligt som det er foregået fra jeres side (rettet imod MWC).
I siger at i laver et system fra bunden, og når så kunden beder om ændringer, eller ikke mener at det er lavet ordentligt vælger i at skrotte alt det i har lavet og starte forfra i et andet system?
Er det fordi i ikke har evnerne til at fuldende det projekt i startede på?
Jeg kan da sagtens forstå at det bliver meget dyrere end den oprindelige aftalte pris, men det må da skyldes at i har lavet alting 2 gange, og det kan jeg ikke se er kundens problem. Desuden, hvis det nu var foregået med kundens accept, og at i løbende har modtaget ændringer fra kunden - så er det da også forventeligt at det bliver dyrere, men har i gjort kunden opmærksom på det løbende? Så kunden har haft mulighed for at overveje ændringer kontra pris igen? Jeg synes ikke det giver mening hvis i bare har sagt ja til ændringer og så nu, hvor projektet skal til at afsluttes siger at det kommer til at koste så og så meget ekstra. Kunden har betalt for en fungerende hjemmeside, og hvis i har brugt mere tid end i havde givet tilbud på er det enten fordi i har givet et dårligt estimat, eller fordi i har været for dårlige til at sige fra over for kunden!
Jeg synes det virker enormt uproffesionelt at i nægter at afslutte en påbegyndt opgave, som i endda allerede har fået betaling for. Jeg kan sagtens forstå at Habib spørger herinde efter råd, denne branche er ofte uigennemskuelig.
Jeg tror ikke på at i vil vinde en sag i retten, for hvorom alt er så har Habib betalt for en færdig hjemmesideløsning og det har han ikke fået. I har haft rig mulighed for at sige fra undervejs, eller kræve mere betaling. Fremgangsmåden med "pludselig" at kræve ekstra betaling for at fuldføre en opgave er enormt dårlig stil og forretningsmoral, og det tror jeg ikke der er en eneste af jeres (danske) kunder der vil finde sig i.
EDIT: Det kom vist alligevel til at lyde som om at jeg tager part i sagen, men jeg vurderer udelukkende ud fra hvad der er fremlagt i denne tråd (jeg er for så vidt også fuldstændig ligeglad med jeres e-mail korrespondance, så den behøver i ikke offentliggøre her, jeg gav bare min mening om sagen).
Bliv gratis medlem