Hej Habib
Jeg kender ikke forskel på .NET og PHP!
Jeg ved ikke hvormange fejl der i hjemmesiden, for fra første test hvor jeg prøvede at uploade produkt i engelsk version , virkede det imen det virkede ikke i den danske version. Og så stoppede vi der - vi har ikke testet alle siderne.
Den der vil færdigøre projektet, skal kigge på det hele og finde fejl og BUGS - og lave det klar.
Den kørende version skrevet i PHP med brug af codeigniter i følge Kims oplysninger. Jeg har oprettet de fjollede produkter der er til salg nu. En væsentlig mangel pt er, at ingen upload af grafikfiler virker. Som jeg tidligere har skrevet kan det skyldes rettigheder på surftown hotellet, så muligvis virker koden (næsten). Det er dog et større arbejde for enhver programmør at gennemskue hvad der evt. mangler, hvad der virker/ikke-virker. Endnu sværere er det, at vurdere hvad der skal ændres i den tidligere programmørs kode.
Du skriver du ikke levere en liste over fejl, men jeg vil påstå er helt nødvendigt. Der er fejl i alle programmer - også dem der ser ud til at virke - så spørgsmålet er reelt hvilke fejl der skal rettes. Du skal vide hvordan du vil anvende shoppen, hvilke fejl der er og kommunikere dem. Eksempelvis:
- Jeg vil oprette en ny kategori.
- Fra menuen vælger jeg 'kategori' -> 'opret ny'
- Min maskine blue-screener
- Jeg havde forventet at få et billede hvor jeg kunne oprette en kategori
Med mindre du ved hvordan du vil anvende din shop og hvilke fejl der findes skal en ny programmør bruge dagevis på at forstå hele konceptet og reelt lave sin egen shop i dit system. Han skal efterfølgende supportere dig når du spørger hvordan du f.eks. retter Lorem-teksten til venstre osv.
Projektet er efter min opfattelse meget risikabelt og det er klart at din tidligere leverandør ville være den bedste til at færdiggøre arbejdet.
Derudover er du blevet stillet en lav pris i udsigt. Du har tilbudt Kim 15.000 kroner for at færdiggøre arbejdet i denne tråd og det skal du minimum regne med at betale uanset hvem der overtager. Den person eller virksomhed der overtager projektet risikerer sit ry og rygte på Amino, men vil dog i så fald sende ansvaret videre til enten dig eller din tidligere leverandør (altså være dommer i den oprindelige tråd)
Nu er vi på Amino, så derfor giver jeg dig min ærlige vurdering af hvordan jeg tænker ovenfor. Hvis vi skal byde på opgaven, så kræver det at du selv laver en del benarbejde. Du skal danne dig et overblik over hvilke fejl der findes og hvad du i stedet forventer. Hvis du ønsker en shop der "bare virker", hvor alle ting du opfatter som fejl skal rettes, så kan vi også tilbyde dét på timebetaling.
Et alternativ kunne være at gå til de eksisterende standard shopudbydere (jeg kender kun lidt til disse) og undersøge om de kan løse opgaven. Du har et design og kan evt. forhandle dig til at få det gratis med.
Et andet alternativ er at spørge den gamle leverandør om de vil færdiggøre opgaven hvis du får en mellemmand/formidler ind over.
// Jesper