Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Advarsel om igangværende angreb på Internet Explorer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kære Aminoer! Smile

Microsoft har bekræftet, at der i øjeblikket er et storangreb igang imod Internet Explorer. Det påvirker Internet Explorer i version 7 og tidligere versioner.

Microsoft har udgivet "Microsoft Security Advisory" vedrørende dette problem til it-fagfolk. Det omtalte "Security Advisory" indeholder ekstra sikkerhedsrelaterede oplysninger.

Det bekræftede angreb påvirker Internet Explorer i versioner tidligere end version 8 på de fleste versioner af Microsoft Windows Server 2003 Service Pack 2 og Windows XP Service Pack 2 i version Home og Pro samt Windows XP Home Service Pack 3.

Jeg anbefaler en af følgende løsninger:

Microsoft har frigivet et rettelsesprogram, som skulle lukke for sårbarheden, der udnyttes i angrebet.

Det kan hentes her:

http://support.microsoft.com/kb/972890

Computere, som kører Windows Vista eller Windows 7 samt computere med Internet Explorer 8 burde ikke være påvirket af det igangværende angreb på Internet Explorer.

For de mere teknisk interesserede er det mere læsestof om problemet.

http://www.microsoft.com/technet/security/advisory/972890.mspx

Denne besked er blot et forsøg på at hjælpe de, som ikke selv arbejder med IT-sikkerhed i det daglige.
Den er derfor ment som et tip om en sikkerhedsmæssig brist og nogle bud på en løsning.

Håber I kan bruge det. Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:31

Lige en tilføjelse:
Vær i øvrigt opmærksom på, at selv et opdateret antivirus program ikke vil være et 100% effektivt værn mod det igangværende angreb, hvis din Internet Explorer browser er en af de udsatte.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 19:49

Ja, tak for det.

Jeg foretrækker personligt FireFox, men resten af huset bruger Explorer, så godt at det nu er på plads.

Mvh.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:57

Godt man ikke bruger IE ! :)

Men Nielco du får lige en Yes.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:30

Tak for jeres tilbagemeldinger Smile

Efter min mening bør der gøres en indsats for at fokusere på øget IT-sikkerhed hos slutbrugeren.
Jeg vender nok tilbage med flere tips vedrørende IT-sikkerhed i nær fremtid.

Hav en god aften. Smile

Find mig på LinkedIn

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 21:56

Såvidt jeg forstår er det et hul i DirectX og dermed ikke nødvendigvis kun Internet Explorer der er ramt, da også andre programmer - også ikke-browsere, kan anvende denne del af DirectX.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:05

Hej Mikkel,

Ifølge mine oplysninger fra Microsoft, er det et hul i sikkerheden omkring "Microsoft Video ActiveX Control" i Internet Explorer.

Det betyder, at HTML-mails også er påvirket, når de åbnes i f.eks. Outlook.

Men ifølge Microsoft, skulle Outlook ikke være påvirket.

Det kan jo være, at de ændrer mening.

Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 22:10

Nielco IT:

Hej Mikkel,

Ifølge mine oplysninger fra Microsoft, er det et hul i sikkerheden omkring "Microsoft Video ActiveX Control" i Internet Explorer.

Det betyder, at HTML-mails også er påvirket, når de åbnes i f.eks. Outlook.

Men ifølge Microsoft, skulle Outlook ikke være påvirket.

Det kan jo være, at de ændrer mening.

Jeg forsøger lige at præcisere.. rette..

"Det betyder, at HTML-mails også er påvirket, men ifølge Microsoft, skulle Outlook ikke være påvirket."

Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 13:17

Lige endnu en opfølgning: 

Fejlen var i Internet Explorer komponenten "Microsoft Video ActiveX Control". Det var ikke en fejl i DirectX. 

Nu viser det sig desværre, at Microsoft tilsyneladende har kendt til sikkerhedsbristen i de ældre versioner af Internet Explorer i op mod et år.

Microsoft blev advaret om bristen i april eller maj 2008.

"Mike Reavey, director of the Microsoft Security Response Center, said there are some very good reasons why the company waited so long, and one of the security researchers who discovered the bug concurs. More on that in a moment. But for others in the security industry, the delay is troubling because it may have given attackers a leg up."

Kilde

Nå ja, men nu er sikkerhedsbristen tilsyneladende rettet / lukket. Smile

Find mig på LinkedIn

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)