Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt "SEO analyse af indholdet på en side" værtøj på http://tools.op.dk

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for et godt, gratis værktøj!

Men der er vist lidt problemer med æ, ø og å. Den siger at min titel er for lang, men det er fordi æ, ø og å tæller to bogstaver, da de bliver lavet om til underlige tegn i stedet. Betyder det, at jeg bør undlade æ, ø og å i titlen/beskrivelsen, bør lave dem kortere, så jeg ikke straffes for det i Google, eller er det ok som det er?

Jeres meta keywords siger <= 5, skal det ikke være 30?

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 12:01

Jonas Jacobsen:
Dejligt stykke værktøj til optimering af hjemmesiden

Takker...

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 12:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

PeterOM:
Men der er vist lidt problemer med æ, ø og å. Den siger at min titel er for lang, men det er fordi æ, ø og å tæller to bogstaver, da de bliver lavet om til underlige tegn i stedet. Betyder det, at jeg bør undlade æ, ø og å i titlen/beskrivelsen, bør lave dem kortere, så jeg ikke straffes for det i Google, eller er det ok som det er?

Det er fordi dit website kører med et karaktersæt "format" som værktøjet åbenbart ikke håndterer korrekt. I Danmark plejer det ofte at veksle imellem formaterne ISO-8859-1 eller UTF8. Hvis du skriver navnet på dit website her, eller sender det i en e-mail til mig grosen@op.dk så kan jeg kigge nærmere på det.

PeterOM:
Jeres meta keywords siger <= 5, skal det ikke være 30?

Nej, et sted imellem 3 og 5 keywords er bedst, og dine keywords SKAL kunne findes i titlen, overskrifter eller brødtekst. Du kan endvidere ikke lægge synonymer eller flertalsendelser på navneord ind her, hvis ikke de findes i indholdet på din side. Husk endvidere at prioritere dine meta keywords meget lavt, Google ignorere dem eksempelvis (i skrivende stund), så det er langt bedre at bruge sin tid på at optimere andre og mere vigtig elementer på siden, eksempelvis titler og meta description.

/Grosen Friis

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 17:00

Hej Grosen

Det er dejligt med dette værktøj, skønt.

Jeg blev bare noget forundret over at vi ingen "H1" tags har, da jeg kontaktede scannet sagde de at det kører deres system ikke med,

Har det nogen betydning for vores seo??

på forhånd tak.

Annette

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 17:18
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Annette - Eventyr Haver:

Hej Annette

Tak skal du have..

Annette - Eventyr Haver:

Det er ikke nogen katastrofe at ScanNet ikke har Hx tags i deres system, I kan sagtens komme til at ligge godt på jeres vigtige søgeord alligevel, men I skal så gøre lidt ekstra på andre SEO fronter for at "kompensere" herfor.

Blot for at nævne nogle stykker.

/Grosen Friis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:21

Grosen Friis | OP.dk:
Det er fordi dit website kører med et karaktersæt "format" som værktøjet åbenbart ikke håndterer korrekt. I Danmark plejer det ofte at veksle imellem formaterne ISO-8859-1 eller UTF8. Hvis du skriver navnet på dit website her, eller sender det i en e-mail til mig grosen@op.dk så kan jeg kigge nærmere på det.

Mængden af keywords er nu sat ned til 5, som er i titlen/beskrivelsen også, og jeg har fået sproget identificeret på baggrund af kode, jeg fandt på jeres side. Tusinde tak for hjælpen og en meget overskuelig side med gode råd og tips.

Mange tak for tilbudet, men du behøver ikke spilde tid på at kigge den igennem - den ligger fint indenfor det den skal ligge indenfor :o)

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Annette - Eventyr Haver:

Hej Grosen

Jeg blev bare noget forundret over at vi ingen "H1" tags har, da jeg kontaktede scannet sagde de at det kører deres system ikke med,

på forhånd tak.

Annette

Du kan fint arbejde med H1 - H6 i ScanNet shoppen i teksteditoren - altså i de tekster du skriver på dine gruppesider. Det ved deres support tydeligvis ikke - men det kan du altså ;-)

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 17:25

Thomas Rosenstand:
Det ved deres support tydeligvis ikke - men det kan du altså ;-

LOL :-)

/Grosen

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 17:28

PeterOM:
. Tusinde tak for hjælpen og en meget overskuelig side med gode råd og tips.

Hej Peter

Takker....

PeterOM:
Mange tak for tilbudet, men du behøver ikke spilde tid på at kigge den igennem - den ligger fint indenfor det den skal ligge indenfor

Det lyder godt, men jeg vil faktisk gerne have det tilsendt alligevel, hvis det er muligt, for der vil være andre brugere, som vil få samme "uheldige" oplevelse af værktøjet, så derfor vil jeg gerne fixe så hurtigt som muligt, og hertil har jeg brug for et website, hvor jeg kan replikere "fejlen". På forhånd tak.

/Grosen Friis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42

Grosen Friis | OP.dk:

Det lyder godt, men jeg vil faktisk gerne have det tilsendt alligevel, hvis det er muligt, for der vil være andre brugere, som vil få samme "uheldige" oplevelse af værktøjet, så derfor vil jeg gerne fixe så hurtigt som muligt, og hertil har jeg brug for et website, hvor jeg kan replikere "fejlen". På forhånd tak.

/Grosen Friis

Okidokay. Det er min forside på www.konggraas.dk, jeg har pillet ved. Du kan evt. bare kigge på kilden til den, da der kun er en side :o)

Eneste problem jeg stadig har er det med æ, ø og å selvom jeg har sat nedenstående meta tag ind, men det vil ikke, som jeg vil.

<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">

Side 3 ud af 4 (35 indlæg)