Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt "SEO analyse af indholdet på en side" værtøj på http://tools.op.dk

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

PeterOM:

Okidokay. Det er min forside på www.konggraas.dk, jeg har pillet ved.  ...cut ....

Eneste problem jeg stadig har er det med æ, ø og å selvom jeg har sat nedenstående meta tag ind, men det vil ikke, som jeg vil.

<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=ISO-8859-1">

Hej Peter

Hmmm.. Jeg kan ikke replikere fejlen, jeg får fremvist fine æ,ø og å i min browser.

Jeg har testet dine page headers og her er der ingen indikation af karaktersæt, det kan godt være årsagen til, at browsere viser forskellige resultater, også selvom du har ovennævnte charset meta tag med på din side.

Du kan selv teste dine page headers her: http://tools.op.dk/page-header-check.php

Jeg kan via Google se, at du tidligere har haft PHP sider på dit website, og derfor bør du prøve at sætte følgende PHP kode ind i toppen af din enkelte (for)side som jeg formoder hedder index.php

<?php header("Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1"); ?>

(Du skal stadigvæk beholde dit charset meta tag)

Kan du det og virker din side stadigvæk? Hvis ja, så test din side i værktøjet igen.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Aug 07
Indlæg ialt: 281
Fra  Eventyr Haver® Skrevet kl. 21:48

Thomas Rosenstand:

Du kan fint arbejde med H1 - H6 i ScanNet shoppen i teksteditoren - altså i de tekster du skriver på dine gruppesider. Det ved deres support tydeligvis ikke - men det kan du altså ;-)

Hej Thomas

tak skal du have - det må jeg lige kigge nærmere på :o)

Hilsen

Annette

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

Grosen Friis | OP.dk:
Jeg har testet dine page headers og her er der ingen indikation af karaktersæt, det kan godt være årsagen til, at browsere viser forskellige resultater, også selvom du har ovennævnte charset meta tag med på din side.

Du kan selv teste dine page headers her: http://tools.op.dk/page-header-check.php

Jeg har brugt Dreamweaver og derved et automatisk genereret stylesheet. Jeg har ikke orket at rode med H1 tingene, da de som standard er så grimme :o) Kan være det kommer senere.

Grosen Friis | OP.dk:
Jeg kan via Google se, at du tidligere har haft PHP sider på dit website, og derfor bør du prøve at sætte følgende PHP kode ind i toppen af din enkelte (for)side som jeg formoder hedder index.php

<?php header("Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1"); ?>

(Du skal stadigvæk beholde dit charset meta tag)

Kan du det og virker din side stadigvæk? Hvis ja, så test din side i værktøjet igen.

Helt perfekt. Værktøjet regner nu æ, ø og å med og det hele er fjong Yes

Fra København N
Tilmeldt 5. Mar 09
Indlæg ialt: 639
Skrevet kl. 23:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
Du kan fint arbejde med H1 - H6 i ScanNet shoppen i teksteditoren - altså i de tekster du skriver på dine gruppesider. Det ved deres support tydeligvis ikke - men det kan du altså ;-)

Korrektion... Det ved de heller ikke... Sad

Læs om de 3 rygestop faser på www.endeligikkeryger.dk og lær om hypnose på www.hypnose1.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 23:27
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

PeterOM:
Jeg har ikke orket at rode med H1 tingene, da de som standard er så grimme :o) Kan være det kommer senere.

Hej Peter

Lav dine <H1> styles ligesom du vil for eksempelvis et <SPAN> tag, en af de ting der er væsentlig at få med når du styler et <H1> tag er at fjerne det tvungne linieskift, det gør du med display:inline;

h1 {

display:inline;
font-size: XXpx;
font-famliy: blablabla;
color: #blablab;
font-weight: bolder;

}

Jeg har bare medtaget nogle af de styleelementer som man ofte ændrer på for overskrifter, hvis du fastsætter dem efter dine ønsker, så er jeg sikker på du hurtigt kan få lavet nogle pæne <Hx> tags til din side...

PeterOM:
Helt perfekt. Værktøjet regner nu æ, ø og å med og det hele er fjong

Fedt ;-)

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)